دسته بندی نشده

تاثیر جعبه و بسته بندی در فروش / کارتن سازی گلبرگ

تاثیرات جعبه و بسته بندی در فروش

بسته بندی محصولات معمولا برای حمل و نقل و عرضه آن ها به بازار ضروری است، اما این یک فرصت بزرگ برای افزایش فروش است. طبق یک نظر سنجی اخیر، 72 درصد از مصرف کنندگان می گویند که طراحی بسته بندی بر تصمیمات خرید آن ها تاثیر می گذارد. اگر تمرکز کافی روی بسته بندی خود ندارید، فروش بالقوه و فرصت های تبلیغات تجاری خود را از دست می دهید. بیاید بررسی کنیم که تاثیر جعبه و بسته بندی در فروش تا چه حد است و چرا بسته بندی اهمیت بالایی برخوردار است.

صنایع بسته بندی دارای زیر مجموعه هایی است که مهم ترین آن کارتن سازی و جعبه سازی است. از زمان های گذشته تا به الان استفاده از جعبه کارتنی برای بسته بندی محصولات یکی از اصلی ترین روش ها بوده است. در دنیای امروز هر روزه شاهد تغییرات و پیشرفت تکنولوژی در تمامی عرصه ها می باشیم من جمله جعبه های کارتنی. لازم است صاحبان تجارت و صنایع همگام با آن ها اطلاعات خود را جهت ویترین و فروش محصول خود افزایش دهند، که صنعت کارتنسازی نیز از این موضوع مسثنا نیست.

طراحی بسته بندی در بازاریابی و تبلیغات و فروش نقش بسیار مهم و کلیدی را ایفا می کند و برای هر سازمان به منزله یک شناسنامه برای معرفی محصول است.

نقش بسته بندی

1 . نگهداری کالاها

2 . معرفی بهتر کالا و تشویق کردن مشتریان برای خرید

بسته بندی محصولات را می توان یک فروشنده خاموش به حساب آورد؛ چرا که خریدار مستقیما کالا را نمی بیند و این بسته بندی آن است که می تواند به اشکال مختلفی جنس داخل خود را معرفی کند و اطلاعاتی را که مشتریان لازم دارند را در اختیار آنها قرار دهد.

ویژگی های یک بسته بندی موفق

تاثیر جعبه و بسته بندی در فروش

1 . افزایش فروش محصول

2 . افزایش سهم بازار رقبا

3 . تاثیر گذاری برند در ذهن مشتریان

4 . جدا کننده محصولاتتان از رقبا

5 . تاثیر بسته بندی در برندینگ

6 . برقراری ارتباط با مشتری

تصمیم گیری در مواقع خرید تنها چند دقیقه می تواند زمان ببرد. بنابراین طرحی را که شما برای بسته بندی خود انتخاب می کنید باید به قدری قوی باشد که توجه خریداران را به خود جلب کند و خریداران را قانع کند که محصول شما از لحاظ بسته بندی بهتر از سایر رقبای شما است.

اهمیت جعبه و بسته بندی در چیست ؟

این سوال برای خیلی از افراد به وجود آمده که آیا بسته بندی محصول مهم است؟ بله خیلی زیاد! بسته بندی نقش های اساسی بسیاری را برای شرکت های امروزی و مشتریان آنها ایفا می کند و دارای نقش های مختلفی مانند عملکردهای مربوط به بازاریابی، فروش و آگاهی از نام تجاری است. یکی از نقش های مهم عملکردی که بسته بندی ایفا می کند، محافظت از محصولات در حین حمل و نقل تا لحظه ای است که مشتری بسته بندی را باز می کند.

اگر کالا در هنگامی که مشتری آن را دریافت می کند آسیب ببیند، برداشت وی از شرکت شما نیز تغییر می کند و شما احتمالا مجبورید محصول را تعویض کنید و یا پول را به او پس بدهید. بسته بندی باید به راحتی باز شود و طراحی بسته بندی باید به گونه ای باشد تا محصول به راحتی از بسته خارج شود و تجربه یک خرید خوب را برای مشتری به ارمغان آورد.

تاثیر دیگری که جعبه و بسته بندی در فروش می گذارد این است، به شناسایی محصول کمک فراوانی می کند. بسته بندی باید از طریق متن، تصاویر و سایر اشکال ارتباطی، اطلاعات کافی را فراهم کند تا مصرف کننده بتواند به سرعت آنچه در بسته است را بشناسد. تفاوت در بسته بندی ها می تواند برای تعیین مدل های مختلف یک محصول در یک برند مفید باشد.

بسته بندی هایی که نام تجاری بر روی آن ها با فونت و رنگی متفاوت طراحی شده باشند می توانند برای شناسایی شرکت های تولید کننده کالا به مشتریان کمک کنند. همچنین می توانند به تولید کنندگان جدید برای شناساندن نام تجاری آنها به مشتریان مفید باشند. مهمترین نقشی که بسته بندی دارد در فروش است. تاثیر بسته بندی در فروش به قدری زیاد است که بسیاری از تولید کنندگان از آن به عنوان ابزار بازاریابی استفاده می کنند.

تاثیر جعبه و بسته بندی در فروش چگونه است ؟

از بین هر 10 نفر خریدار هفت نفر آنها می گویند بسته بندی بر تصمیمات خریدشان تاثیر می گذارد، شرکت ها باید بسته بندی خود را نه فقط از نظر عملکرد بلکه از نظر بازاریابی و فروش نیز در نظر بگیرید. تاثیری که بسته بندی در فروش می گذارد به چه شکل است؟

 

 

 

هنگامی که مصرف کنندگان با مجموعه ای از محصولات مختلف در فروشگاه یا به صورت آنلاین روبرو می شوند، یک عامل اصلی در تصمیم گیری آنها بسته بندی محصول است و در ادامه اطلاعاتی است که بر روی بسته بندی درج شده باشد.

بسیاری از خریداران محصولی را انتخاب می کنند که مورد توجه آنها قرار گیرد. در حقیقت، اکثر خریداران آن محصولی را انتخاب می کنند که در قفسه های فروشگاه بیشتر جلب توجه می کند. پس از اینکه مصرف کنندگان کالایی را از قفسه بیرون می کشند، اغلب برچسب را می خوانند تا مطمئن شوند که محصول مناسبی برای آنها است.

به این ترتیب، اطلاعاتی که روی بسته بندی خود قرار می دهید، در فرآیندهای تصمیم گیری مشتریان نقش اساسی دارد. ضروری است که شما اطلاعات کافی را ارائه دهید و بهتر است این کار را به روشی قابل فهم انجام دهید. اولین تاثیری که مشتری از کارتن های بسته بندی شما می گیرد بسیار مهم است. اگر بسته بندی شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد، آنگاه می توانید تاثیر جعبه و بسته بندی بر فروش را ببینید.

این که بسته بندی شما به اندازه کافی بتواند از محصولاتتان محافظت کند بسیار اهمیت دارد. اگر چنین نباشد، مشتریان فکر می کنند که شما به اندازه کافی به محصولات و مشتریان خود اهمیت نمی دهید. همانطور که قبلا ذکر شد، بسته بندی ابزاری عالی برای افزایش آگاهی برند است. شما می توانید به طور برجسته آرم و سایر عناصر تجاری خود را بر روی بسته بندی خود نمایش دهید و بسته بندی نیز می تواند عنصری از برند شما باشد.

وقتی مشتری ها بسته بندی های شما را در فروشگاه مشاهده می کنند، از مارک شما آگاه می شوند و احتمال دارد دفعه بعدی که شما محصولی را ارائه دهید، باز هم به سمت محصول شما کشیده می شوند. بسته بندی حتی می تواند یک ابزار بازاریابی آنلاین باشد.

4 روند تأثیر گذار در صنعت جعبه و بسته بندی

1 . محیط زیست

با توجه به آگاه شدن مصرف کننده شاهد این هستیم که بسیاری از افراد به دنبال خرید کالاهایی هستند که بسته بندی آن ها سازگار با محیط زیست باشد. بنابراین تولید کنندگان نیز در تلاشند از بسته بندی های سازگار با محیط زیست استفاده نمایند. جالب است بدانید به کار بردن این گونه روش ها به کاهش هزینه ها و افزایش کارایی شرکت ها می تواند کمک کند.

2 . وزن بسته بندی

با افزایش هزینه های حمل، شرکت ها برآنند که با کاهش اندازه و وزن بسته بندی هزینه های حمل و نقل را کاهش دهند. اما این به آن معناست که کارتن های حجیم و سنگین وزن، بازار خود را از دست داده باشد چرا که محصول در این مورد تعیین کننده می باشد. به عنوان مثال در اروپای شرقی اکثر بسته ها کوچک و کم وزن و در اروپای غربی اکثر کارتن های سنگین است آن هم به دلیل تفاوت در تولید که دارای صنایع تولیدی ماشین و صنایع شیمیایی می باشد.

3 . خرید اینترنتی و آنلاین

خرید و فروش اینترنتی توانسته است بازار صنایع مختلف را تحت تاثیر قرار بدهد. حتی بسیاری از صنایع، بسته بندی فروش حضوری و اینترنتی خود را متمایز از هم نموده اند. باید توجه نمود در این حوزه بسته بندی فقط به عنوان ظرفی برای حمل نمی باشد بلکه ابزاری برای شناساندن برند و ویژگی های محصول می باشد. به عنوان مثال شرکت مازون با خلاقیت و بسته بندی جعبه کارتنی مناسب توانست فروش مجازی خود را تا چندین برابر افزایش دهد.

4 . چاپ

 

تاثیر جعبه و بسته بندی در فروش

چاپ روی جعبه کارتنی باید به گونه ای باشد تا در نگاه اول مشتری را جذب کند و حتی آیتم های دیگری نیز داشته باشد. از جمله لازم است که نام محصول به گونه ای باشد تا در هنگام چیدن آن ها در  قفسه ها در معرض دید مشتریان قرار بگیرند.

جوهر سفید از رنگ هایی است که می تواند کارتن و بسته بندی شما را دگرگون کند. هر چند جوهر سیاه محبوب ترین و پرکاربرد ترین رنگ در چاپ روی کارتن می باشد. از سوی دیگر با استفاده از رنگ کرافت نتیجه تیره تر از اصل می شود. اما با استفاده از جوهر سفید شما می توانید با یک تصویر زیبا، معکوس عمل کنید. هرچه چاپ انجام شده باکیفیت تر باشد تاثیر جعبه و بسته بندی در فروش افزایش می باید.

جعبه و بسته بندی گلبرگ

واحد طراحی جعبه و بسته بندی گلبرگ با دارا بودن 10 سال سابقه طراحی و چاپ جعبه و بسته بندی و همچنین با دارا بودن کادری مجرب آماده همکاری با تمام ارگان ها در راستای طراحی خلاقانه و چاپ با کیفیت برای محصولات می باشد. با گسترش روز افزون صنعت و اقتصاد در کشور، نیاز به ارائه محصولات با یک بسته بندی جذاب و همچنین یک چاپ باکیفیت روز به روز در حال افزایش است چرا که تاثیر جعبه و بسته بندی در فروش بر هیچ کس پوشانده نیست. جنس جعبه در چاپ و جعبه سازی به عوامل مختلفی مانند نوع محصول، قیمت محصول، ابعاد محصول و … بستگی دارد.

اگر به دنبال کارتن بسته بندی بی نظیر با بالاترین کیفیت و ارزان ترین قیمت می باشید که در عین حال شایسته برند شما باشد با کارشناسان ما در کارتن سازی گلبرگ در کرج (فروش کارتن) تماس حاصل فرمایید. شما همچنین می توانید در سایت ما در کمتر از 3 دقیقه و به صورت آنلاین استعلام قیمت کارتن مورد نظر خود را بگیرید.

 02634725367 – 02691300301 – 02634090732

09226656062

 

 

 

 

5/5 - (3 امتیاز)
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

۴ دیدگاه در “تاثیر جعبه و بسته بندی در فروش / کارتن سازی گلبرگ

  1. مهدی برابری گفت:

    روز خوش من برای محصولم
    که انواع سبزی های خشک و ترشی هاس دنبال یه بسته بندی شکیل اما ساده میگردم
    میشه راهنماییم کنید

    1. سلام مهدی عزیز
      برای دیدن مدل ها و نمونه کار های بیشتر در این زمینه میتونید از صفحه نمونه کارتن در صفحه اصلی خانه، کمک بگیرید

  2. محمد گفت:

    برای همه مردم دنیا تقریبا یه شکله که همیشه ظاهر یه بسته اول جذبشون میکنه بعد کیفیت محصول

    1. سلام… بله بسته بندی زیبا و عالی است که در نگاه اول مشتری رو جذب میکنه و بعد کیفیت محصول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *