دسته بندی نشده

رنگ کارتن بسته بندی (قسمت اول) | کارتن سازی گلبرگ

رنگ کارتن بسته بندی

رنگ کارتن بسته بندی یکی از مهمترین و حائز اهمیت ترین عناصر دخیل در بازارسازی ، بازاریابی ، فروش و جلب نظر مشتری می باشد و حتی بعضا یک رنگ و ساختار خاص می تواند برند شما در ذهن افرد هک و نهادینه نماید.
امروزه با گسترش و تنوع بازار در ویترین فروشگاهها آنچه باعث متمایز شدن برند شما از دیگر محصولات و برندها می شود بسته بندی و کارتن بسته بندی شماست.هنگامی که محصول و کالایی به دست مصرف کننده می رسد نخستین چیزی که جلوه می کند کارتن و بسسته بندی کالا می باشد. که مشتری با نگاه کردن آن حدس میزند درون بسته چه چیزی با چه مشخصات و حتی بعضا کیفیت آن قضاوت می شود.
درست است که انتخاب رنگ امری سلیقه ای می باشد اما تولید کننده باید در نظر داشته باشد به جای دخیل کردن سلیقه شخصی ، سلیقه مشتری و بازار هدف خود را در آن دخیل سازد. چرا که رنگ بندی نقش مهمی در برندسازی دارد و رازهای زیادی در مورد محصول شما را پیش چشم مصرف کننده فاش می نماید.
چه زمان باید رنگ کارتن و بسته بندی را تغییر داد؟
اگر به فکر تغییر رنگ کارتن بسته بندی خود هستید باید جوانب زیادی را بسنجید و سریغ تصمیم نگیرید.
چرا که این تغییر ممکن است سکوی پرش شما باشد و یا هم موجب شود از پله ای که روی آن هستید هم پایین تر بروید.
ممکن است برند شما بسیار قدیمی باشد و برای تعیین ساختار و رنگ آن دست به دامان روانشناسی رنگها ، مشورت با دوستان شده باشید و یا حتی با سلیقه شخصی و یا اتفاقی آن را برگزیده باشید. چیزی که مهم است این است که بدانید نیاز نیست یه چیز جدید خلق کنید کافیست حتی دستی به سر روی محصول خود بکشید. برای این تغییر اولین سوال این است هدفتان از این تغییر چیست؟ باید مطمئن شوید تصمیمتان هیجانی و از روی حوس و دوست داشتن نمی باشد. زیرا با تغییر رنگ کارتن و بسته بندی احساس مصرف کننده را نسبت به کالای خود تغییر می دهید پس باید هدف با ارزش تری را دنبال کنید.کارتن بسته بندی

مزیت تغییر رنگ کارتن و بسته بندی
می تواند طیف جدیدی از مشتریان را ازآن شما کند.
رنگ احساس مخاطب را تحت تاثیر قرار داده و نشان دهنده آن است شما چه کسانی را هدف و مخاطب خود گرفته اید. به عنوان مثال انتخاب رنگ سبز به مخاطبین می فهماند شما حامی محیط زیست می باشید. و یا با انتخاب رنگ سفید به مخاطب خود می فهمانید طرفدار ساده گرایی و زیبایی ناب هستید. با در نظر گرفتن خصوصیات مشتریان خود می توانید با دیدگاهی باز و روشن رنگ جدیدی برای کارتن و بسته بندی کالای خود برگزینید. به عنوان مثال مصرف کنندگان بر این باورند در یک کارتن مشکی کالای با کیفیت و مرغوب قرار دارد.
رنگ کالاهای مردانه در توناژهای سرد و کالاهای زنانه در توناژهای گرم و ملایم ارائه می گردد. اگر تا به امروز کالای زنانه تولید کرده و حال کالای خود را مختص خانم و آقا نموده اید دیگر رنگ جیغ سابق به کارتان نمی آید و باید از رنگهای خنثی و اسپرت استفاده کنید. با ادامه مطلب رنگ کارتن بسته بندی قسمت دوم با ما همراه باشید. شما مشتریان عزیز می توانید در کمتر از 3 دقیقه و به صورت آنلاین کارتن مورد نظر خود را  در گلبرگ کارتن استعلام قیمت کنید. و درصورت نیاز سفارش کارتن های بسته بندی خود در تیراژ بالای 1000 به تولیدی کارتن گلبرگ که یک جعبه سازی و کارتن سازی در هشتگرد است ارائه دهید.

سوالات متداول

چه نوع تحقیقاتی برای تعیین رنگ مناسب کارتن بسته بندی باید انجام شود؟

برای تعیین رنگ مناسب کارتن بسته بندی، باید تحقیقات مختلفی انجام شود، از جمله:

  • تحقیقات بازار: برای شناخت سلیقه و نیازهای مشتریان هدف
  • تحقیق در مورد رقبا: برای بررسی رنگ های مورد استفاده در محصولات مشابه
  • تحقیقات روانشناسی رنگ ها: برای انتخاب رنگ هایی که پیام و احساس مورد نظر شما را به مشتریان القا می کنند

چگونه می توان از رنگ کارتن بسته بندی برای جلب نظر کودکان استفاده کرد؟

می توانید از رنگ های روشن و شاد، تصاویر و شخصیت های کارتونی، و طرح های جذاب و سرگرم کننده استفاده کنید.

چگونه می توان از رنگ کارتن بسته بندی برای نشان دادن حس لوکس بودن محصول استفاده کرد؟

می توانید از رنگ های طلایی، نقره ای، مشکی و سایر رنگ های تیره استفاده کنید، از طرح های ساده و مینیمالیستی استفاده کنید، و از مواد اولیه با کیفیت بالا برای چاپ و تولید کارتن استفاده کنید.

 

 

 

 

5/5 - (3 امتیاز)
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

۲ دیدگاه در “رنگ کارتن بسته بندی (قسمت اول) | کارتن سازی گلبرگ

  1. محمد حسین معینی گفت:

    سلام من یه کارگاه چوبی برای دکور های چوبی دارم
    برای سفارشم به نظرتون از چه رنگاهای استفاده کنم که جذاب باشه
    و اینکه میخوام از اون کارتن ها دوباره استفاده کنن که به عنوان تبلیغ برندم بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *