دسته بندی نشده

لمینت و لیتوگرافی چیست؟ | تولید کارتن لمینتی

لمینت و لیتوگرافی

در صنعت کارتن سازی و جعبه سازی تکنیک ساختن یک متریال با چند لایه را لمینت گویند، بهترین روش این نوع چاپ ، چاپ با لیتوگرافی می باشد. لمینت موجب برتری مقاومت ،عایق بندی ، ظاهر و دیگر ویژگی های آن نسبت به مواد اولیه می گردد. 

به عبارتی دیگر لمینت پوششی است مه به وسیله فشار ، جوش ، چسب و… به صورت دائمی روی سطح دیگری سوار می شود.

چرا لمینت؟

پوشش لمینتی می تواند مزایای زیادی را برایتان به همراه داشته باشد. از جمله آنها می توان به افزایش دوام در برابر نفوذ آب و پاره شدن اشاره نمود ، که همین امر موجب می گردد با اطمینان خاطر بیشتری کارتن ها را حمل کنید. روکش لمینتی را بر روی کارت های ویزیت ، بروشورها و جلد کتاب ها دیده اید.

تعریف لمینت لیتوگرافی

از این تکنولوژی چاپ برای چاپ روی کارتن ها استفاده می شود. از کارتن بسته بندی لمینتی در صنایع مختلف جهت حفظ ظاهری شکیل و مقاومت بیشتر استفاده می شود.

به دلیل اینکه آب و روغن با هم ترکیب نمی شود ، به همین دلیل در لمینت لیتوگرافی نیز از جوهر پایه روغن و صفحه های جاذب آب استفاده می گردد.  در این فرآیند دو صفحه منفی و مثبت داریم. صفحه منفی زبر، خشن و جاذب آب است و صفحه مثبت حاوی جوهر بر پایه روغن می باشد. زمانی که این دو صفحه از غلطکهای پلاستیکی عبور می کند. آب جذب صفحه منفی و جوهر بر روی صفحه مثبت آزاد می شود و روی کاغذ چاپ حرکت می کند. بعد از این مرحله کاغذ چاپ شده روی کارتن یا مقوا لمینت می گردد.

به دلیل اینکه جوهر به خوبی روی کارتن پخش نمی گردد . در کارتن های لمینتی طرح به صورت مستقیم بر روی کارتن چاپ نمی شود . اما کاغذ به راحتی چاپ لیتوگرافی را می پذیرد.

 

چرا از روش لیتو گرافی برای تولید کارتن لمینتی استفاده کنیم؟

  • در این روش شما آزادی عمل برای سفارشی سازی خواهید داشت ، و هر آنچه بخواهید در طرح روی کارتن لمینتی خود داشته باشد.
  • روش لیتوگرافی یکی از ارزان ترین و اقتصادی ترین روش چاپ طرح روی کارتن لمینتی می باشد ، که در عین حال کیفیت و ظاهر زیبا را تضمین می کند.
  • در روش لیتوگرافی با کیفیت ترین چاپ های سفارشی را با کمترین زمان ممکن می توانید داشته باشید.
  • در این روش طرح های چاپ شده با گذشت زمان رنگ خود را از دست نمی دهند.
  • کارتن های مقوایی ساده یا موج دار که با این روش چاپ لیتوگرافی لمینت می شوند قابل بازیافت می باشد و به همین دلیل گزینه مناسبی برای محیط زیست می باشد.

 

 با توجه به ویژگی هایی که عنوان شد این بهترین تکنولوژی برای چاپ  و لمینت کردن ، می باشد.

شما مشتریان عزیز می توانید در کمتر از 3 دقیقه و به صورت آنلاین استعلام قیمت را  در سایت ما انجام دهید و از قیمت واقعی کارتن مطلع شوید. همچنین برای ثبت سفارش و خرید انواع کارتن بسته بندی می توانید به کارخانه تولید کارتن گلبرگ که یک کارتن سازی در هشتگرد است و یا سایت گلبرگ باکس مراجعه کنید.

 

 

 

 

5/5 - (4 امتیاز)
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

۲ دیدگاه در “لمینت و لیتوگرافی چیست؟ | تولید کارتن لمینتی

  1. حسنی گفت:

    مطلب خوبی بود اما کاش بیشتر در مورد لمینت و لیتو گرافی توضیح میدادین

  2. حسینی زاده گفت:

    کاربرد لمینت و لیتو گرافی چیه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *