دسته بندی نشده

تولید کارتن چندلایه ( کارتن تاشونده )

روند تولید کارتن چندلایه - کارتن تاشونده

تولید کارتن چندلایه ( کارتن تاشونده ) یکی از موارد اصلی در امر بسته بندی می باشد.
برای تولید این کارتن ها مقوایی به کار می رود که قابلیت تاشدن دارد. برای چسباندن لایه های آن از چسب هایی استفاده می شود که به راحتی قابل باز شدن نباشد.
یکی دیگر از ویژگی هایی که تولید کارتن چندلایه ( کارتن تاشونده ) را قابل توجه شاخته این است که به دلیل تاشدن در جا به جا فضای کمتری را اشغال می کند و جایگزین مناسبی برای بسته بندی هایی که باید کامل سرهم شوند، می باشد.

تاریخچه تولید کارتن چندلایه ( کارتن تاشونده )
در سال 1840 کارتن ها دستی تولید می شد که برای اتصال اجزای آن از ابزاری مانند پونز یا طناب استفاده می شد. کارتن ها برای بسته بندی محصولات گران قیمتی مانند جواهرات کاربرد داشت.
مخترع ساخت کارتن مقوایی چارلز هنری فویل می باشد اما شرکت Robert Gair تولید انبوه کارتن ها را آغاز کرد.
تولید کارتن به صورت انبوه املا تصادفی اتفاق افتاد. مسئول چاپ بر اثر بی دقتی موجب برش مقوا شد که این ایده جدید چاپ و برش با یک دستگاه واحد را در ذهن آنها ایجاد کرد که قبل از آن برش به صورت دستی انجام می شد.
در سال 1897 شرکت Gair روندی را برای تولید کارتن چندلایه ( کارتن تاشونده ) به صورت انبوه ابداع کرد و به دنبال آن یک کارخانه بزرگ بیسکویت اولین کارخانه ای بود که برای بسته بندی محصولات خود از این کارتن های مقرون به صرفه استقبال نمود و باقی تولیدکنندگان نیز به سرعت به این بسته بندی روی آوردند.
در قرن بیستم استفاده از بسته بندی های کارتنی به طور گسترده ای توسعه یافت. بعد از مدتی تاثیرات زیست محیطی آن موجب شد تا تولیدکنندگان به فکر بازیافت مواد بیافتند.

Production of multilayer carton

روند ورق سازی
قبل از آنکه چاپ کارتن آغاز گردد باید ورق سازی صورت گیرد. ورق سازی فرآیندی است که طی آن مقواهایی که به صورت رول های بزرگ به کارخانه فرستاده شده اند، به شکل ورق های مقوایی مناسب برش می خوردند تا امکان ورود آنها به بخش چاپ فرآهم گردد.
در بخش چاپ کارتن طرح گرافیکی با رنگهای مورد نظر روی ورق ها زده می شود.
پرداخت کارتن بعد از چاپ
در این مرحله از تولید کارتن چندلایه ( کارتن تاشونده ) هرگونه کار بصری از جمله پرس با فویل داغ یا برجستگی و فرورفتگی لازم بر روی کارتن با دستگاههای تخصصی انجام می شود.

برش زدن کارتن
در این مرحله تولید کارتن چندلایه ( کارتن تاشونده ) نوبت آن رسیده که با حداقل ضایعات ، توسط دستگاههای مخصوص با توجه به طرح کارتن تولیدی برش کارتن ها انجام شود. علاوه بر تیغه های فولادی برای برش، قالبها مجهز به ایجاد خطوط روی کارتن می باشند که در صورت لزوم به راحتی تاشوند.
نکته قابل توجه: پس از برش ضایعات ورق، از قسمت های اصلی جداشده تا آماده بازیافت و به کارگیری در ساخت ورق های جدید شوند.

تا زدن و چسباندن کارتن
در این مرحله از تولید کارتن چندلایه ( کارتن تاشونده ) نوبت تا کردن و چسب زدن رسیده ، اگر در بسته بندی کالا نیاز به دریچه شفاف برای دیدن شدن محصول درون آن باشد در این مرحله ایجاد می شود.

ما در کارتن سازی گلبرگ برای شما مشتریان عزیز فرصتی فراهم کرده ایم تا در کمتر از 3 دقیقه و به صورت آنلاین استعلام قیمت را انجام دهید و از قیمت واقعی کارتن مطلع شوید.برای سفارش انواع کارتن چندلایه ( کارتن تاشونده ) باکیفیت و مرغوب با کارشناسان کارتن سازی گلبرگ ( کارتن سازی در کرج ) تماس حاصل فرمایید.

02691300301

09226656062

 

 

 

5/5 - (2 امتیاز)
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

۲ دیدگاه در “تولید کارتن چندلایه ( کارتن تاشونده )

  1. محسن گفت:

    روز بخیر
    خیلی جال بود مرسی از شما

  2. سجادی گفت:

    محتوی خوبی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *