دسته بندی نشده

راه ‌اندازی کارخانه کارتن سازی و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید!

راه اندازی کارخانه کارتن سازی

در ابتدا برای راه‌ اندازی و شروع کسب و کار، باید تحقیقات لازم را درباره میزان درآمد، شرایط راه‌ اندازی و هزینه‌ها انجام دهید. بررسی کامل و دقیق این فاکتورها تاثیر بسزایی در موفقیت کسب و کار شما دارد. در زمان‌های گذشته برای بسته‌بندی کالاها از پلاستیک استفاده می‌کردند، اما امروزه کارتن بسته بندی را جایگزین آنها کرده‌اند.

ازآنجایی‌که برای بسته‌بندی بسیاری از اقلام تولیدی و کالاها از مقوا و کارتن استفاده می‌کنند، راه ‌اندازی کارخانه کارتن‌سازی گزینه‌ای عالی برای سرمایه‌گذاری است. این موضوع به‌قدری اهمیت دارد که سالانه حدود چندین کارخانه راه ‌اندازی می‌شود، اما راه ‌‌اندازی خط تولید کارتن‌سازی چگونه است؟ آیا با نحوه راه ‌اندازی کارخانه کارتن سازی آشنایی دارید؟ برای گرفتن پاسخ سوالات خود، ادامه مطلب را از دست ندهید.

آشنایی با نحوه راه ‌اندازی کارخانه کارتن سازی

برای راه اندازی کارخانه کارتن سازی باید مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

راه اندازی کارخانه کارتن سازی

کنار گذاشتن سرمایه اولیه برای راه‌ اندازی کارگاه کارتن سازی

در مرحله اول شما باید میزان سرمایه اولیه خود را تعیین کنید. بر اساس آمار و ارقام، احتمال شکست پروژه در ماه‌های اول بسیار زیاد است. به همین منظور نباید در ابتدای کار تمام سرمایه خود را خرج کنید؛ زیرا در ماه‌های اول میزان سوددهی پایین است. به‌عبارت‌دیگر احتمال دارد در ماه‌های اول، از سرمایه اولیه خود حقوق پرسنل و هزینه‌های جاری را پرداخت کنید.

آشنایی با شرایط و نحوه دریافت مجوز

در هنگام راه اندازی کارگاه کارتن سازی به اخذ مجوز پروانه بهره‌برداری، موافقت اصولی وزارت صنایع و پروانه احداث نیاز خواهید داشت. برای دریافت مجوز تاسیس باید به سایت بهینه یاب مراجعه کرده و فرم را پر کنید. پس از تایید اطلاعات به‌وسیله کارشناسان، اطلاعات ثبت‌شده و بعد از واریز مبلغ کارشناسی، تایید نهایی ریاست مربوطه را خواهید گرفت.

انتخاب محلی مناسب برای راه اندازی کارخانه کارتن سازی

باید مکانی مناسب را برای راه اندازی کارگاه کارتن سازی انتخاب کنید. به طورکلی مکان مناسبی برای کارخانه در نظر بگیرید که بتوان به‌راحتی مواد خام موردنظر را انتقال داد، معمولا جابجایی محصولات کارخانه‌ها به‌وسیله تریلی و کانتینرها صورت می‌گیرد. درواقع باید مکان مناسبی را برای خالی کردن ورق خام و برای انبار تولیدات در نظر بگیرید. برای 5000 کارتن تولیدی دبه فضایی بین 500 تا 600 متر نیاز خواهید داشت.

خرید دستگاه‌های ضروری برای آغاز کار

برای انجام این کار در حدود 30 عدد دستگاه نیاز خواهید داشت. توجه داشته باشید که در هنگام شروع به کار به چند نوع دستگاه خواهید داشت. با خرید 7 نوع دستگاه کارتن سازی می‌توانید انواع مختلف کارتن را مانند کارتن پستی، بسته‌بندی چای، جعبه بسته‌بندی مواد غذایی، کارتن بسته‌بندی شکلات و… تولید کنید.

راه اندازی کارگاه کارتن سازیتوجه به چگونگی تامین برق موردنیاز برای راه اندازی کارگاه کارتن سازی

راه ‌‌اندازی خط تولید کارتن‌سازی به برق 3 فاز نیاز خواهید داشت؛ زیرا این نوع برق مقرون‌به‌صرفه تر بوده و هزینه پایین‌تری دارد. به همین علت در صنایع مختلف از این نوع برق استفاده می‌کنند.

در نظر گرفتن محل مناسبی برای انبار کردن کارتن‌های تولیدی

با توجه به اینکه به محلی برای انبار کردن تولیدات خود نیاز دارید، باید محلی را به‌عنوان انبار در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که برای انبار انتخابی خود باید عایقی مناسبی را برای نفوذ رطوبت در نظر بگیرید و همچنین باید محل موردنظر تهویه مناسبی داشته باشد. توجه داشته باشید که اگر مقدار کمی رطوبت در انبار موجود باشد، محصولات شما خراب خواهند شد.

نحوه راه اندازی کارخانه کارتن سازیسرمایه موردنیاز برای ساخت کارخانه کارتن سازی

سرمایه لازم برای راه اندازی کارگاه کارتن سازی با توجه به میزان سرمایه لازم برای راه اندازی، نوع دستگاه و تجهیزات متفاوت است. توجه داشته باشید که برای راه ‌‌اندازی خط تولید کارتن‌سازی و استارت کار خود می‌توانید با دستگاه‌های کمی، کار خود را آغاز کنید. در صورت افزایش میزان درآمد و تعداد مشتریان باید تجهیزات و دستگاه‌های خود را گسترش دهید. توجه داشته باشید که برای شروع کار، مبلغی حدود  700 میلیون تومان سرمایه لازم دارید که با توجه به نوسانات قیمت، متغیر است.

ماشین‌آلات لازم برای راه اندازی کارخانه کارتن سازی

برای شروع به کار به وسایلی مانند موارد زیر نیاز خواهید داشت:

  • دستگاه برش
  • دستگاه چاپ
  • دستگاه دایکات
  • دستگاه لمینت
  • دستگاه لب چسب
  • دستگاه منگنه کوب
  • دستگاه تسمه کش

راه اندازی خط تولید کارتن سازیراه اندازی کارخانه کارتن سازی چه مزایا و معایبی دارد؟

راه اندازی این کارخانه معایب و مزایا خاص خود را دارد. با توجه به اینکه امروزه بسته‌بندی محصولات تولیدشده امری ضروری و واجب است، راه اندازی این کار راهی مطمئن و خوب برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌آید. با توجه به اینکه امروزه اکثر بسته‌بندی‌ها به‌وسیله مقوا و کارتن صورت می‌گیرد، شغل کارتن سازی بازار کار مناسبی دارد. به‌عبارت‌دیگر با انجام این کار سود خوبی عاید شما می‌شود.

لازم به ذکر است که راه اندازی این شغل نیز بدون مشکل و دردسر نیست. بعد از راه اندازی کارگاه باید با صبوری بتوانید و با استفاده از تفکرات لازم چالش‌ها و موانع پیش روی خود را کنار بزنید. در غیر این صورت در ابتدای کار با شکست مواجه خواهید شد.

به‌طورکلی برای موفقیت در هر کسب و کار باید تمامی مراحل را به بهترین صورت انجام دهید تا در پروژه و کار خود موفق شوید. برای راه اندازی کارخانه کارتن سازی نیز باید به یک سری نکات مهم توجه داشته باشید. لازم به ذکر است که برای راه اندازی هریک از دستگاه‌ها باید فردی متخصص را پیداکرده و استخدام کنید. با توجه به اینکه در این کسب و کار رقبای بسیاری خواهید داشت، کوچک‌ترین اشتباه می‌تواند آخرین اشتباه شما باشد.

نحوه راه اندازی کارخانه کارتن سازیسود و درآمد این کسب و کار چقدر است؟

در این کسب و کار میزان سود دریافتی همواره ثابت نیست و ممکن است بیشتر یا کمتر باشد. به‌طورکلی سود 1 کارتن بین 30 تا 35 درصد است که بین 7 الی 8 درصد آن در هنگام کار خرج می‌شود. از هزینه‌های دیگر کارگاه، هزینه برق، آب، حقوق کارگرها و میزان اجاره کارگاه را می‌توان نام برد. در واقع میزان 10 درصد از درآمد نیز برای این هزینه‌ها صرف می‌شود.

توجه داشته باشید که میزان 20 درصد از سود نیز برای صاحبان این کسب و کار کافی است. درواقع توان تولید کارتن بین 7 تا 8 هزار است. به‌عنوان‌مثال اگر روزانه 5 هزارتا کارتن تولید کنید، سود رضایت بخشی را خواهید داشت. به‌عنوان‌مثال اگر بعد از ارسال کارتن‌ها به کارگاه قیمت آنها دانه 1000 تومان باشد، با محاسبه 35 درصد آن حدود 1350 تومان قیمت آن تمام می‌شود. اگر حدود 10 درصد از آن را برای هزینه‌های کار کسر کنیم، بین 200 تا 250 تومان سود خالص هر کارتن خواهد بود.

سخن پایانی

در این مطالب سعی کردیم به بررسی نحوه راه اندازی کارخانه کارتن سازی و نکات مهم آن بپردازیم. از آنجایی‌که امروزه برای بسته‌بندی کالاها و اقلام به‌جای نایلون و پلاستیک از کارتن استفاده می‌کنند، راه‌ اندازی این کار سود بسیاری دارد. به طورکلی برای راه اندازی این کار به سرمایه و وسایلی خاص نیاز دارید که در بالا ذکر شد. همچنین برای شروع این کار باید ابتدا تحقیقات لازم را انجام دهید.

شرکت گلبرگ نیز یک کارخانه موفق جعبه سازی یا کارتن سازی در کرج است که تولید انواع کارتن بسته بندی را در راستای سفارشات شما به عهده می گیرد. از اینکه تا اینجای کار با ما همراه بودید ممنون؛ امیدواریم که بتوانید کارخانه و خط تولید خود را به بهترین شکل راه بنداید.

 

 

5/5 - (3 امتیاز)
بازگشت به لیست

۵ دیدگاه در “راه ‌اندازی کارخانه کارتن سازی و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید!

  1. محبیان گفت:

    خیلی کامل توضیح دادین واقعا ممنون

  2. علی گفت:

    اگه بخواییم این کارو شروع کنیم شما مشاوره هم میدین ؟

  3. سحری گفت:

    سلام
    میخواستم بپرسم ممکنه که با انجام تمام این کارا برای تاسیس یه کارخانه کارتن سازی
    تو همون سال اول سود دریافت میکنیم ؟

  4. محمد گفت:

    واقعا تو این شرایط که هیچی کس به دیگری به راحتی کمک نمیکنه
    ممنون از گلبرگ با کس که این قدر کامل در مورد کاخانه کارتن سازی توضیح داد

    1. خوشحالیم از اینکه تونستیم کمکی بکنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *