بسته بندی

همه چیز درباره طراحی جعبه بسته بندی

طراحی جعبه بسته بندی

امروزه طراحی جعبه بسته بندی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. در واقع نمی توان تاثیر آن در بازاریابی و فروش بیشتر محصولات را نادیده گرفت. چه بخواهید طراحی و ساخت جعبه بسته بندی را خودتان انجام دهید یا آن را به یک شرکت چاپ و بسته بندی مثل گلبرگ باکس بسپارید روی فروش محصولات شما ثاثیر می گذارد.

زیرا اولین چیزی که مشتری قبل خرید مشاهده می کنید جعبه و کارتن محصول می باشد. به عنوان مثال، جعبه خرما پیارم صادراتی یا جعبه پیتزا همگی به نحوی طراحی شده اند که معرف محصول درون خود باشند. این یکی از موثرترین و ساده ترین روش های بازاریابی محصول است. به طوری که هرچه جعبه زیباتر و حرفه ای تر طراحی شده باشد برای مشتری نیز جذابیت بیشتری خواهد داشت.

کارتن یا جعبه، ویترینی برای معرفی بیشتر محصول شماست. البته نقش محافظتی نیز دارد. به طوری که از محصول در برابر گرد و غبار و آلودگی، ضربه، شکستگی و هر نوع آسیب احتمالی در زمان حمل و نقل محافظت می کند.

درباره جعبه سازی بیشتر بدانید.

قیمت طراحی جعبه و بسته بندی

اهمیت طراحی جعبه بسته بندی

اگر مالک یک شرکت تولیدی هستید یا به تجارت علاقه دارید باید روی زیبایی ظاهری محصول خود وقت بگذارید.  یک طراحی زیبا و خلاقانه می تواند آنچنان با روان مشتری بازی کند که او را مجاب سازد که محصول را خریداری نماید. این رمز پیروزی در بازار پررقابت امروزی است.

در دنیا برندهای معروف زیادی وجود دارند که وقتی نام محصولات آنها به میان می آید بدون نیاز به هیچ تبلیغی فروش می روند. این به دلیل شهرت و اعتباری است که سال ها برای آن زحمت کشیده اند. و این شهرت و اعتبار اتفاقی نیست. واقعیت این است که برای رسیدن به چنین جایگاهی باید برندسازی کرد. اما برندسازی چیست؟

به قول تام دانکن نویسنده کتاب های پرفروش بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ ” برند بودن یعنی نامی که از خود برجای می گذارید. یعنی اگر کل دارایی و سرمایه شما با منجر شدن بمبی نابود شود و با خاک یکسان شود باز هم در ذهن بمانید”.

این کاملا به تجربه خرید مشتری بستگی دارد که طراحی جعبه بسته بندی نقش اصلی را در این جریان ایفا می کند. شکل ظاهری کارتن و بسته بندی ایمن محصول باعث می شود مشتری بداند که برند شما برای مشتریان خود ارزش قائل است. بعلاوه زیبایی ظاهری محصول نه تنها آن را جذاب تر می سازد بلکه باعث می شود مشتری پس از خرید محصول شما را به دیگران نیز پیشنهاد دهد.

اهمیت طراحی جعبه بسته بندی

نکات مهم طراحی جعبه محصول

طراحی جعبه محصول باید به نحوی باشد که حس و حال خوبی به مشتریان منتقل کند. محصول شما چه ویژگی منحصر به فردی دارد؟ صافی، براقیت، شیرینی؟ این ویژگی را باید بتوانید از روی جعبه محصول به مشتری منتقل کنید.

جعبه محصول باید معرف کالای درون خود باشد. سعی کنید در توضیحات محصول اغراق نکنید. اگر محصول شما ویژگی را نداشته باشد و در طراحی جعبه بسته بندی از توضیحات یا تصاویر گمراه کننده استفاده کنید تاثیر منفی روی تجربه مشتری خواهد داشت و اعتبار برند شما را به خطر می اندازد.

تصاویر، خطوط، المان ها و هر آنچه برای طراحی و چاپ جعبه به کار میبرید باید کاملا اصولی و با دقت انتخاب شده باشند.

انتخاب رنگ مناسب نیز در طراحی جعبه محصول بسیار مهم است. به عنوان مثال، اگر در لوگو و دیزاین شرکت خود از رنگ های خاصی استفاده می کنید سعی کنید تا حد امکان در طراحی جعبه و بسته بندی محصولات نیز آن رنگ را به کار ببرید. گرچه به نظر موضوع بی اهمیتی می آید اما در هویت سازی برند شما تاثیر زیادی خواهد داشت.

 به همان اندازه که شکل ظاهری ( طراحی نمای بیرونی) کارتن مهم است طراحی داخلی آن نیز اهمیت زیادی دارد. همانطور که میدانید اولین و مهمترین وظیفه یک کارت حفظ سلامت محصول می باشد و زیبایی آن از نظر اهمیت در رتبه دوم قرار می گیرد. طراحی باید به گونه ای باشد که در عین سادگی و زیبایی بتواند به خوبی از محصول در زمان ارسال به مشتری محافظت نماید. به ویژه اگر قصد طراحی کارتن برای مواد غذایی را دارید مثل جعبه شیرینی، کارتن گوجه گیلاسی یا حتی کارتن کشمش طراحی داخلی و اطمینان از سلامت و بهداشت محصول اهمیت بیشتری می یابد.

سفارشی سازی

طراحی و تولید جعبه بسته بندی باید سفارشی و مطابق با نوع محصول باشد. به عنوان مثال، هنگام طراحی باید به وزن و ابعاد محصول و نوع محصول دقت کرد. این موضوع را هنگام طراحی در نظر بگیرید که اگر جعبه مچاله شود یا ضربه ببیند چه اتفاقی برای محصولتان رخ می دهد؟ شیوه حمل ان به چه صورت خواهد بود؟ با توجه به این موضوع نوع کارتن، تعداد لایه ها و مدل بسته بندی را تعیین کنید.

خلاقیت را فراموش نکنید

طراحی و تولید جعبه بسته بندی باید کاملا خلاقانه و هوشمندانه باشد و بتواند معرف محصول شما باشد. به طوری که با نگاه کردن به محصول پیغامی که می خواهید به مشتری بگویید را منتقل نماید.

یکی از مهمترین مواردی که می تواند مشتری را به سرعت از خرید محصولتان منصرف کند عدم توجه به فونت توضیحات می باشد. همواره سعی کنید در هنگام طراحی و تولید جعبه بسته بندی محصولات از بهترین فونت با سایز مناسب استفاده نمایید.

طراحی جعبه محصول

سادگی و جذابیت

در انجام این کار از شلوغ کاری بپرهیزید. نمونه طرح های شما هرچقدر ک ساده تر باشند جذاب تر خواهند بود. دقت داشته باشید که هدف سالم رسیدن محصول به دست مشتری است. در کنار توجه به سادگی و زیبایی نباید از هدف اصلی نیز غافل شد. بعلاوه می توانید پس از طراحی با اشتراک گذاری نمونه طرح های محصول خود در شبکه های اجتماعی فروش خود را بیشتر بسازید. امروزه این کار روش بازاریابی موثری به شمار می رود.

قیمت طراحی جعبه و بسته بندی

هزینه طراحی جعبه و بسته بندی به عوامل مختلفی از جمله ابعاد محصول ( طول، عرض و ارتفاع)، مدل جعبه، نوع چاپ، جنس کارتن، تعداد و چند لایه بودن آن بستگی دارد. بنابراین برای استعلام قیمت طراحی جعبه و بسته بندی باید این موارد را در نظر داشته باشید. با این حال گلبرگ باکس با هدف کمک به استارت آپ ها و رونق تولید محصولی به نام قالب آماده کارتن ( کارتن خام) نیز ارائه می نماید. قیمت طراحی جعبه و بسته بندی این نوع کارتن که نسبت به جعبه ها و کارتن های سفارشی کمتر است. 

سفارش طراحی و ساخت جعبه بسته بندی

کارتنسازی گلبرگ باکس با سال ها تجربه در زمینه طراحی و ساخت جعبه بسته بندی سه لایه، 5 لایه، معمولی، دایکاتی و لمینتی و …  می تواند طراحی جعبه بسته بندی با کیفیتی بالا و در خور برندتان ارائه نماید.

از جمله خدماتی که در تولیدی کارتن گلبرگ باکس  ارائه می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سفارش کارتن بسته بندی
  • تولید انواع کارتن در تیراژ بالای 1000 تا در سایزهای مختلف
  • چاپ کارتن صنعتی و صادراتی
  • طراحی جعبه و بسته بندی مخصوص میوه صادراتی
  • خدمات طراحی و چاپ کارتن لمینتی و دایکاتی متناسب با سلیقه مشتریان
  • چاپ فوری کارتن

نکات مهم طراحی جعبه محصول

نمونه طراحی جعبه بسته بندی

گلبرگ باکس تولید کننده انواع کارتن می باشد و در این زمینه تاکنون کارتن ها و جعبه های مختلفی طراحی و تولید نموده است. از کارتن حبوبات گرفته تا انواع کارتن بسته بندی کاشی، لوازم الکترونیکی و ….

چنانچه قصد سفارش طراحی را دارید اما نمی دانید چه نوع مدلی برای کسب و کار شما مناسب تر است می توانید بخش نمونه کار ما را مشاهده نمایید. در این بخش انواع نمونه کارتن های تولید شده توسط گلبرگ باکس ارائه شده است. البته اینها تنها بخش کوچکی از نمونه کارهای ما می باشد. اگر نیاز به تولید کارتن فوری، سفارشی با حتی تهیه کارتن و جعبه به صورت عمده را دارید کافیست از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول
منظور از برندسازی در جمله “برای رسیدن به چنین جایگاهی باید برندسازی کرد” چیست؟

برندسازی فرآیندی است که طی آن یک شرکت یا محصول، هویت و جایگاه منحصر به فردی در ذهن مشتریان ایجاد می کند. این کار با استفاده از عناصر مختلفی مانند نام، لوگو، شعار، رنگ، طراحی و … انجام می شود.

چه تفاوتی بین “طراحی جعبه بسته بندی” و “طراحی ظاهری محصول” وجود دارد؟

طراحی جعبه بسته بندی به ظاهر بیرونی بسته بندی محصول اشاره دارد، در حالی که طراحی ظاهری محصول به شکل و شمایل خود محصول مربوط می شود.

چرا “انتخاب رنگ مناسب” در طراحی جعبه محصول مهم است؟

رنگ ها می توانند پیام های مختلفی را به مشتریان منتقل کنند. انتخاب رنگ مناسب می تواند به جذابیت محصول، جلب توجه مشتری و ایجاد تمایز با رقبا کمک کند.

Rate this post
بازگشت به لیست

۱ دیدگاه در “همه چیز درباره طراحی جعبه بسته بندی

  1. امیری گفت:

    سلام شما در زمینه تولید کارتن ها و جعبه های هدیه هم فعالیت دارید؟نمونه آماده و فروش در تعداد پایین چی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *