دسته بندی نشده

طراحی کارتن و تاثیر آن بر رفتار مصرف کننده | تولید کارتن بسته بندی

طراحی کارتن و تاثیر آن بر رفتار مصرف کننده

برای اینکه یک محصول بتواند فروش خوبی داشته باشد علاوه بر اینکه محصول باید کیفیت بالایی داشته باشد باید از یک بسته بندی ایده آل هم برای جذب مشتری در فروشگاه ها و مغازه ها برخوردار باشد. بنابراین طرحی که برای کارتن های بسته بندی انتخاب می کنید می تواند در فروش محصولاتتان نقش بسزایی را ایفا کند. خیلی از افراد تصور می کنند که طراحی کارتن بسته بندی فقط یک امر زینتی برای محصول است اما اینطور نیست! گرافیک و ساختار بسته بندی محصول می تواند نقش بسیار زیادی را در تصمیمات مشتری داشته باشد و به دنبال آن فروش و ماندگاری برند شما را تضمین کند.

هنگامی که مشتری برای اولین بار با محصولات شما در فروشگاه ها و مغازه ها روبرو می شود و یا آن را به صورت بسته بندی اینترنتی دریافت می کند، نوع بسته بندی که شما انتخاب می کنید می تواند بر روی قضاوتی که برند شما در ذهن مشتری بگذارد، تأثیرگذار باشد.

در طراحی کارتن رنگ کارتن بسته بندی و یا تمامی موارد جزئی هم اهمیت بالایی دارد به عنوان مثال این که لوگو یا شعار خود را به چه سایزی در کجای کارتن قرار دهید، می تواند در ذهنیت مشتری نسبت به برند شما اثر گذار باشد. چرا که هر چه شما به بسته بندی محصولات خود اهمیت بیشتری بدهد در واقع نشان دهنده اهمیتی است که به مشتریان می دهید.

راهکارهایی برای طراحی خلاقانه کارتن بسته بندی

1 . بسته بندی ای را انتخاب کنید که قابل استفاده باشد

اگر مشتریان بدانند که پس از خرید و استفاده از محصول می توانند از بسته بندی آن برای امور دیگری استفاده کنند مطمئن باشید که آن محصول را در اول لیست خرید خود قرار می دهند. ما انسان ها همیشه به دنبال این هستیم که با یک تیر دو نشان بزنیم و اگر بتوانیم محصولی را پیدا کنیم که بیشتر از هزینه ای که برای آن پرداخت کرده ایم بتوانیم از آن استفاده کنیم، علاقه بیشتری به خرید آن محصول پیدا می کنیم.

2 . بسته بندی سازگار با محصول

در طراحی کارتن های بسته بندی سعی کنید آن بسته بندی را که مرتبط با محصول است را انتخاب کنید. اگر بسته بندی رابطه تکمیل کننده خود با محصول را منعکس نکند، می تواند مانع از فروش صحیح محصول شود.

طراحی کارتن

3 . نسخه های ویژه را وارد بازار کنید

شاید فکر کنید خرید کردن همیشه عاقلانه است اما گاهی پیش می آید که افراد به محض ورود به فروشگاه آن محصولی را انتخاب می کنند که به طور اتفاقی چشمشان به آن می افتد و از آن خوششان می آید. حال فرض کنید اگر بسته بندی محصول شما به گونه ای باشد که اخبار روز را منعکس کند مشتری بدون این که آن را بشناسد جذب بسته بندی آن می شود و حتی ممکن است آن را خریداری کند.

4 . قوانین را بشکنید اما به شیوه صحیح

همه صنایع برای بسته بندی محصولات از قوانین تعیین شده ای استفاده می کنند مثلا برای کفش از جعبه های مقوایی، خمیردندان در تیوپ ها و … . این که شما بخواهید این قوانین را بشکنید و بسته بندی خلاقانه ای طراحی کنید، می تواند ایده مناسبی باشد. اما باید مطمئن باشید این طرحی که برای کارتن های بسته بندی انتخاب می کند در مسیر درستی گام بر می دارد.

 

 

اگر شما بتوانید قوانین را تغییر دهید و یک بسته بندی خلاقانه را روانه بازار کنید می توانید مطمئن شوید که هرگز محصول شما جزو ناشناخته ها نیست.

5 .  یک بسته بند ساده انتخاب کنید

هنگامی که افراد برای خرید به فروشگاه ها می روند توقع دارند که در نگاه اول بتوانند محصول مورد نظر خود را پیدا کنند. به همین دلیل باید بسته بندی شما علاوه بر خارق العاده بودن، ساده و بدون دردسر هم باشد تا مشتریان در نگاه اول بتوانند محصول را شناسایی کرده و با خواندن برچسب های آن بتوانند از محتویات درونی آن ها آگاهی پیدا کنند. پس همیشه در هنگام طراحی کارتن بسته بندی خلاقیت را در عین سادگی در نظر داشته باشید. چرا که شما قصد دارید یک محصول را بفروشید نه یک اثر هنری!

6 . مطابق با بازار پیش بروید

در بازار امروز رسانه های اجتماعی نقش بسیار بزرگی را در زندگی انسان ایفا می کنند، موارد بسیاری وجود دارند که با بزرگنمایی رسانه ها تبدیل به مد می شوند. سعی کند این موارد را بشناسید و در هنگام طراحی کارتن بسته بندی آن ها را به کار ببرید. برای افزایش فروش محصول می توانید از بزرگنمایی های ایجاد شده توسط رسانه های اجتماعی استفاده کنید. با این کار می توانید افراد زیادی را به سمت محصولات خود بکشانید و فروش را بالا ببرید.

7 . با مصرف کننده همدل باشید

زمانی که می خواهید طراحی، تولید و چاپ کارتن های بسته بندی را آغاز کنید باید از نظر مصرف کننده به آن بی اندیشید. همیشه سعی کنید انتظاری را که مصرف کننده دارد را برطرف کنید و از دیدگاه او به بسته بندی نگاه کنید. مثلا بسیاری از مصرف کنندگان تمایل دارند آن چیپسی را بخرند که بعد از خوردن آن بتوانند درب آن را ببندند باقی را در زمان دیگری استفاده کند. اگر بتوانید چنین بسته بندی ای را بسازید مطمئن باشید که بسیاری از مصرف کنندگان عاشقان آن می شوند.

8 . در کار خود طنز را وارد کنید

افراد بسیاری هستند که از شوخی و خنده لذت می برند. فرض کنید افراد پس از یک روز خسته کننده به فروشگاه می روند تا آنچه را که نیاز دارند خریداری کنند. زمانی که مشتری محصول شما را بر می دارد اگر شما درون بسته بندی یک شوخی قرار داده باشید، مشتری را شاد کرده و خستگی او را از بین می برید. همین کار شما باعث می شود تا محصول شما در خاطر مشتریان بماند.

9 . کار با جعبه را آسان کنید

استفاده آسان از بسته بندی یکی از مهمترین نکاتی است که باید در هنگام طراحی کارتن آن را مد نظر قرار دهید. بسته به اینکه محصول شما چیست، می توانید یک دسته یا شیاری را بر روی بسته بندی طراحی کنید. تا حمل آن را برای مشتری آسان کند. وجود دسته بر روی بسته بندی می تواند درصد موفقیت شما را نسبت به رقبای شما بالا ببرد.

طراحی کارتن

10 . رنگهایی انتخاب کنید که محصول را برجسته کند

رنگ جعبه بسته بندی یکی از عناصر مهم در طراحی بسته بندی است. بنابراین در هنگام انتخاب رنگ باید دقت بالایی داشته باشید. سعی کنید از رنگ های روشن استفاده کنید تا مشتری را به سمت محصول خود جذب کنید، اما نه آنقدر که باعث آزار چشم شود!

در کنار رنگی که انتخاب می کنید سعی کنید از برچسب های خوانا استفاده کنید تا مشتریان بتوانند نام محصول و برند شما را در یک نگاه دریابند.

11 . بسته بندی و چاپ جعبه را شفاف کنید

شفافیت بسته بندی ها می تواند بر روی فروش اثر بگذارد. اگر بسته بندی ها بتوانند محصولاتی را که با خود حمل می کنند را به نمایش بگذارند، می توانند مشتریان زیادی به سمت خود بکشانند. مثلا شما می توانید در بسته بندی های چیپس به جای اینکه از عکس چیپس استفاده کنید، قسمتی از بسته بندی را شفاف کنید تا خود محصول دیده شود.

12 . مسئولیت اصلی را فراموش نکنید

وظیفه ای که هر بسته بندی دارد این است از محصولات خود در برابر آسیب های احتمالی محافظت کند و شما باید در هنگام طراحی کارتن این مورد را مد نظر قرار دهید. چرا که هیچکس دوست ندارد یک محصول بسیار جذاب را خریداری کند اما محصول ان از بین رفته باشد.

نتیجه گیری

بسته بندی ضعیف می تواند در فروش محصول اثر منفی داشته باشد. به همین دلیل باید در هنگام طراحی کارتن های بسته بندی بسیار موفق عمل کنید تا بتوانید از این طریق فروش خود را افزایش دهد و برند خود را به تمامی مشتریان بشناساند.

شرکت کارتن سازی  و جعبه سازی گلبرگ با سابقه طولانی در زمینه طراحی و تولید انواع کارتن بسته بندی آماده یاری رساندن به شما تولید کنندگان محترم می باشد شما می توانید علاوه بر ثبت سفارش از قیمت طراحی جعبه ها هم آگاهی پیدا کنید. شما مشتریان عزیز می توانید در سایت ما در کمتر از ۳ دقیقه و به صورت آنلاین کارتن مورد نظر خود را  استعلام قیمت کنید و از قیمت واقعی کارتن مورد نیاز خود آگاه شوید.

 02634725367 – 02691300301 – 02634090732

 

 

 

 

 

5/5 - (3 امتیاز)
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

۴ دیدگاه در “طراحی کارتن و تاثیر آن بر رفتار مصرف کننده | تولید کارتن بسته بندی

  1. شکوری گفت:

    سلام من دنبال یه ایده خوب برای بسته بندی محصولم میگشتم و مقاله شما خیلی بهم کمک کرد مرسی ازشما

    1. سلام کاربر گرامی.. ما در مجموعه گلرگ باکس خوشحالیم که تونستیم مطالب مفیدی بهتون ارائه بدیم. اگر در این مورد سوالی دارید بفرمایید

  2. فاطمه زرگر گفت:

    من نمونه طراحی های شما رو چطوری میتونم ببینم ؟

    1. سلام.. برای دیدن نمونه کارتن های بیشتر میتونید از صفحه نمونه کارتن کمک بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *