دسته بندی نشده

همه چیز درباره چاپ روی کاغذ کرافت

چاپ روی کاغذ کرافت

یکی از مهم‌ترین دلایلی که از چاپ روی کاغذ کرافت در صنعت بسته بندی بسیار استفاده می‌شود، قابلیت دسترسی بالا و ارزان بودن آن است. چاپ روی کاغذ کرافت برای محصولاتی چون پوشاک، ساک‌دستی یا جعبه کادو انجام می‌گردد. چاپ روی کاغذ کرافت ویژگی های خاصی دارد. ویژگی کاغذ کرافت رنگ نخودی این کاغذ است. بخاطر همین رنگهایی که برای چاپ پاکت کرافت این نوع کاغذ بکار می‌گیرد باید طوری باشد که از لحاظ توی چشم بودن شفافیت لازم را داشته باشد. کاغذ کرافت دارای ویژگی‌های مثبت و منحصر به فرد بسیاری است. همین موضوع سبب شده تا کاربران بتوانند از مزایای قابل توجهی در مورد چاپ بر روی ورق کرافت نیز بهره ببرند. چاپ روی کاغذ کرافت می‌توان با دستگاه چاپ افست و یا چاپ اسکرین استفاده کرد.

 

چاپ سیلک برای چاپ روی کاغذ کرافت مناسب است؟

برای چاپ سیلک از شابلون استفاده می‌شود هر رنگ به صورت تفکیکی اجرا می‌شود یعنی اگر چاپ روی کاغذ کرافت چهار رنگ و تیراژ هزار تایی باشد کل هزار عدد باید رنگ اول چاپ شود. بعد رنگ دوم و رنگ بعدی برای اجرا برسیم.

چاپ افست برای چاپ روی کاغذ کرافت مناسب است؟

چاپ افست به صورت زینک است و مثل شابلون نمی‌تواند رنگ را زیاد از خود عبور دهد چراکه این دستگاه برای چاپ های ظریف و حساس ساخته شده است. اگر طرح طوری هست که به پوشش زیادی لازم دارد حتما از چاپ سیلک استفاده شود.

 

چاپ کاغذ کرافت و چه مزایایی دارد؟

در تهیه این کاغذ معمولا از ضایعات چوب استفاده می‌شود. این کاغذ به شکل‌های گوناگون و با ضخامت‌های متنوع تولید می‌شود. مقاومت خوب کاغذ کرافت باعث شده در زمینه‌های مختلف بکار برده شود. از دیگر مزایای کاغذ کرافت می‌توان به میزان جذب بالای آن اشاره کرد. قدرت جذب رنگ در کاغذ یکی نکات مهم در چاپ است. کاغذ کرافت توانایی جذب خوبی دارد. چاپ بر روی آن بهتر خواهد بود که در این راستا کاغذ کرافت به خوبی این ویژگی را دارا است.

اگر درباره تولید انواع کارتن و جعبه اطلاعاتی ندارید پیشنهاد میکنیم مقالات مربوطه سایت گلبرگ ازجمله جعبه سازی را نیز مطالعه کنید.

 

چاپ طرح روی کاغذ کرافت

 

امکانات چاپ رنگی برروی کاغذ کرافت

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که به دلیل رنگ نخودی ورق کرافت امکان چاپ رنگی بر روی آن وجود ندارد. امروزه این امکان برای کاربران فراهم شده، تا طرح و رنگ دلخواه خود را بر روی این جنس از ورق‌ها به چاپ برسانند. باید توجه داشت که رنگ‌های چاپ شده در مقایسه با ورق سفید رنگ کمی تیره تر خواهد شد.

 

چاپ روی ورق کرافت با ضخامت‌های مختلف

ورق‌های کرافت بسته به نیاز مشتریان در ضخامت‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. در نتیجه افراد می‌توانند مناسب‌ترین گزینه را بسته به نیاز خود انتخاب و خریداری کنند. این فرصت فراهم است تا عملیات چاپ را بر روی ورق‌ها با ضخامت‌های مختلف صورت بگیرد.

 

کیفیت چاپ بالا بر روی ورق کرافت

یکی از ویژگی‌های ورق کرافت، قابلیت جذب بالای آن است. از آن‌جایی که این موضوع در کیفیت چاپ تاثیر مستقیم دارد پس کیفیت چاپ بر روی آن کاملا ایده‌آل و قابل قبول خواهد بود. با استفاده از خدمات پس از چاپ مثل طلاکوب و نقره کوب می‌توان جذابیت بصری فراوانی را ایجاد کرد.

چاپ برروی کاغذ کرافت و سازگاری با طبیعت

در تهیه کاغذ کرافت از ضایعات چوب درختان استفاده می‌شود و می‌توان گفت که این محصول هیچ ماده شیمیایی را در خودش ندارد و به راحتی قابل بازیافت است که نکته بسیار مثبتی برای حفظ سلامت محیط زیست محسوب می‌شود.

 

چاپ برروی کاغذ کرافت و سازگاری با طبیعتنکات مهم در رابطه با مراحل چاپ درکاغذ کرافت

برای استفاده از کاغذ کرافت، آن را با رول یا ورق تهیه می کنند. این کاغذ را به تکه‌های مناسب و دلخواه برش داده و قبل از چاپ هرگونه تغییری که لازم باشد را انجام می دهند. در صورتی که قصد چاپ کلمات را روی صفحه چاپ داشته باشید ممکن است بخواهید کلمات به صورت پررنگ قرار دهید تا بهتر در صفحه نشان داده می‌شود.
کاغذ کرافت تیره‌تر است، رنگ‌هایی مانند زرد نارنجی به خوبی روی کاغذ کرافت دیده نمی‌شوند ورنگ‌های دیگر بسیار تیره‌تر از حد معمول به نظر می‌رسد. متخصصان گلبرگ باکس یک تکه کاغذ کرافت را درسینی بای پس چاپگر قرار می دهند؛ چراکه سینی بای پس، از چرخش و پیچش کاغذ کرافت در چاپگر جلوگیری می‌کند، بنابراین مسیر مستقیم‌تری دارد. این اقدام از گیر کردن آن نیز جلوگیری می‌کند.

 

کاربرد کاغذ کرافت در چاپ

در کاربرد کاغذ کرافت در چاپ، متخصصان بیش از یک تکه را همزمان در سینی بای پس قرار نمی دهند، زیرا هر دو را همزمان می‌کشد. اگر هردورا بکشد، به چاپگر می‌چسبد و به چاپگر آسیب می‌رساند. کاغذ کرافت را از منبع تغذیه معمولی کاغذ خارج کنید تا همزمان کاغذ را نکشید. چاپگر به طورخودکار خود را برای چاپ از منبع تغذیه موجود که همان بای پس است بازنشانی می‌کند. کاغذ را در بای پس از طریق چاپگر می‌کشد و تصویر را چاپ می‌کند. به همین دلیل است که همواره تاکید داریم از تیمی با تجربه جهت چاپ روی کاغذ کرافت و سایر خدمات مربوط به کارتن های بسته بندی استفاده نمایید.

 

 

چاپ کاغذ کرافت و بررسی گرماژ آن

گرماژ کاغذ کرافت از 40 گرم به بالا شروع می‌شود. هر چقدر میزان گرماژ کاغذ بیشتر باشد، استحکام و مقاومت آن بیشتر خواهد بود. کاغذهای کرافت با گرماژ 40 گرم، معمولا به عنوان کاغذ الگو در خیاطی، پوشش موادغذایی و میوه و مصرف بیمارستانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله خصوصیات کاغذ کرافت می‌توان به قدرت جذب بالا و استحکام خوب آن اشاره کرد. برای طرح روی کاغذ کرافت بهتر است از گرماژ‌های بین 70 تا 140 گرم کاغذ کرافت استفاده شود. چاپ برروی کاغذ کرافت به‌راحتی امکان‌پذیر است. کاغذ کرافت قدرت جذب بالایی دارد و در برابر پارگی مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد و نسبت به سایر کاغذها از قیمت مناسب‌تری برخوردار است. رنگ کاغذ کرافت معمولا قهوه‌‌ای است ولی می‌توانید از انواع سفید آن استفاده کنید.

 

چاپ کاغذ کرافت و بررسی گرماژ آن

 

چاپ روی مقوای کرافت

مهم‌ترین دلایلی که از مقوای کرافت در صنعت چاپ و بسته‌بندی بسیار استفاده می‌شود، قابلیت دسترسی آسان و ارزان بودن آن است. چاپ روی مقوای کرافت به روش افست و به صورت چهار رنگ یا تک رنگ انجام می‌شود، علت چاپ روی مقوای کرافت این است که از کیفیت خوبی برخوردار است. جنس کاغذ کرافت دامنه گسترده‌ای دارد.

 

معایب چاپ بر روی ورق کرافت

ورق کرافت مانند هر ورق دیگری می‌تواند معایب و نکات منفی به دنبال داشته باشد. این نکات منفی بسته به شرایط و نیاز کاربران کم رنگ‌تر و یا پرررنگ‌تر خواهد بود. کم‌رنگ بودن جوهر چاپ شده برروی ورق کرافت ازجمله مهم‌ترین مواردی است که بسته به شرایط می‌توان آن را عیب و یا مزیت به شمار آورد. چاپ بر روی ورق کرافت برای کسانی که به‌دنبال چاپی با رنگ‌بندی طبیعی و خاص هستند می‌تواند بسیار خوش‌آیند باشد. در غیر این‌صورت این موضوع را می‌توان عیب چاپ روی ورق کرافت نامید. کسانی که قصد دارند طرح خاصی را برروی ورق کرافت چاپ کنند توصیه می‌شود تا ازرنگ‌های روشن‌تر استفاده گردد؛ چرا که این رنگ‌ها کنتراست جالبی با رنگ قهوه‌ای ورق نداشته و جلوه چندان زیبایی ایجاد نخواهد کرد.

 

قیمت چاپ روی کاغذ کرافت

قیمت چاپ روی ورق کرافت

قیمت های متفاوت چاپ روی ورق کرافت سبب سردرگمی کاربران می‌گردد. کیفیت کاغذ، نوع و جنس رنگ انتخابی، تکنیک چاپ به کار رفته و غیره در هزینه نهایی موثر خواهد بود. پس بعد از انتخاب شرکت معتبر و انتخاب گزینه مناسب، بسته به انتظارت و حوزه کاری خود اقدام به برآوردکردن هزینه نهایی بکنید.

مشتریان عزیز می توانند برای ثبت سفارشات خود و خرید انواع کارتن های بسته بندی به شرکت کارتن سازی در هشتگرد مراجعه کنند.

 

 

 

 

 

5/5 - (3 امتیاز)
بازگشت به لیست

۳ دیدگاه در “همه چیز درباره چاپ روی کاغذ کرافت

  1. سجادی گفت:

    عالی بود مرسی از محتوای کامل و جالبتون در باره کاغذ کرافت

  2. شهسواری گفت:

    از این کاغذ کرافت برای پاکت های کادو هم میشه استفاده کرد ؟

    1. سلام و وقت بخیر،، بله میشه استفاده کرد اتفاقا خیلی هم زیبا میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *