بسته بندی

کارتن بسته بندی کرافت

کارتن بسته بندی کرافت
امروزه به جرئت می توان گفت که بسیاری از کسب و کارها برای ارائه کالای خود به مشتریانشان از کارتن های بسته بندی استفاده می کنند. به همین دلیل انتخاب کارتنی که هم از نظر قیمت مناسب باشد و هم مقاومت بالایی داشته باشد، از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل در این بخش قصد داریم به معرفی یکی از پرکاربردترین کارتن ها جهت بسته بندی و حمل و نقل کم دردسر، بپردازیم. کارتن بسته بندی کرافت که تمامی ویژگی های مذکور را دارد، یکی از انتخاب های مناسب جهت خریداری و استفاده می باشد. بنابراین اگر قصد دارید تا بیشتر با مزایای این کارتن آشنا شوید، ادامه این بخش را به هیچ عنوان از دست ندهید.

بسته بندی کرافتکاغذ کرافت چیست؟

برای پاسخ به سوال کارتن بسته بندی کرافت چیست ابتدا باید بدانید که کاغذ کرافت چگونه و از چه موادی ساخته می شود. پس از آن، پاسخ به سوال مذکور برایتان ساده تر خواهد شد. به زبان ساده کاغذ کرافت (Kraft paper‎) از جمله انواع کاغذ و یا مقوا می باشد که از خمیر کاغذ شیمیایی تولید شده و همچنین با نام کاغذ کراف نیز شناخته می‌شود. لازم به ذکر است که کاغذ کرافت برای بار اول در کشور آلمان تولید شد. اگر بخواهیم واژه کرافت را مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم که نام کرافت در زبان آلمانی به معنای مقاومت و قدرت می باشد که نشان دهنده استحکام بالای این کاغذ است. از طرفی دیگر خمیری که برای ساخت کاغذهای کرافت مورد استفاده قرار می ‌گیرد، به طور کامل قابل بازیافت می باشد. از این جهت استفاده از کاغذ مذکور برای افرادی که به محیط زیست اهمیت می دهند، بسیار مناسب است. چراکه این کاغذ به طبیعت آسیبی نزده و قابل بازیافت می باشد. بنابراین سلامت محیط زیست با استفاده از کاغذ مذکور به خطر نمی افتد. درباره مقاومت بالای کارتن بسته بندی کرافت این موضوع حائز اهمیت است که خمیری که از فرایند ساخت کاغذ کرافت و همچنین بازیافت آن به دست می‌ آید مقاومت خوبی دارد و همچنین دارای پلیمر بیشتری می باشد. از طرفی دیگر جهت تولید این نوع کاغذ، کارخانه های گوناگون از طیف گسترده ‌تری از درختان نسبت به سایر کاغذها استفاده می کنند. در پایان این قسمت لازم به ذکر است که کاغذ کرافت با گرماژهای مختلفی تولید شده و سپس به بازار عرضه می ‌شود که مصرف کنندگان می ‌توانند با توجه به بودجه و نیاز خود هر کارتنی را که به نظرشان کاربردی تر بود، انتخاب نمایند.

کارتن بسته بندی کرافت چیستمزایای کارتن بسته بندی کرافت چیست؟

اکنون که با تعریف و مفهوم کارتن بسته بندی کرافت آشنا شدید، نوبت به بررسی مزایای این کارتن می رسد. آشنایی با مزایایی که در پایین ذکر شده است به شما کمک می کند که بیشتر با این کارتن و کاربردهای آن آشنا شده و راحت تر بتوانید نوع مخصوص کار خود را انتخاب نمایید.

مقاومت بالا

شاید مقاومت بالا را بتوان مهم ترین مشخصه کارتن بسته بندی کرافت دانست. از نظر مقاومت کارتن های مقاومی مانند کارتن 7 لایه نیز وجود دارند؛ با این وجود شما می توانید برای انتخاب کارتنی کاملا متناسب با نیازتان، با مشاوران تولیدی کارتن گلبرگ باکس در ارتباط باشید. مشاوران مجرب گلبرگ باکس آماده مشاوره دادن و راهنمایی شما جهت انتخاب کارتن بسته بندی دقیقا متناسب با خواست شما هستند و در این خصوص راهنمایی های کارگشایی را به شما ارائه می کنند. با این وجود دانستن این موضوع که کارتن بسته بندی کرافت مقاومت بالایی دارد می تواند به شما در سریع تر به نتیجه رسیدن جهت خرید کارتن بسته بندی کمک کند.

هزینه مناسب

بدون شک هزینه خرید کارتن های بسته بندی از موارد مهم و تاثیرگذار درهنگام انتخاب است. چراکه خرید کارتن نه تنها یک انتخاب بلکه یک اجبار برای ارائه کالا و جا به جایی ایمن آن ها می باشد. به همین دلیل کارتن های کرافت انتخابی کاملا مناسب می باشند؛ چراکه علاوه بر کیفیت خوب و مقاومت بالا، هزینه مناسبی نیز دارند. البته این موضوع به کارخانه و همچنین تعداد کارتنی که از آن خرید می کنید نیز بستگی دارد. با این وجود در حالت کلی، قیمت کارتن بسته بندی کرافت نسبت به مزایای آن کاملا مناسب می باشد.

تنوع بالا

یکی از موارد مهم که در خصوص کاغذهای کارتن کرافت باید بدانید این است که کاغذهای مذکور تنوع بسیار بالایی دارند. این تنوع گرماژ( که به معنای وزن تقسیم شده در ابعادی مشخص است) برای کاغذ کرافت از 30 تا 500 متغیر می باشد. از طرفی دیگر میزان نازکی، میزان زبری و همچنین پخش و نظم‌ دهی فیبرهای کاغذ نیز در انواع گوناگون آن با یگدیگر متفاوت می باشد. خوب است بدانید که از کاغذهایی با گرماژ 40 جهت تولید و چاپ کاغذهای بیمارستانی استفاده می کنند؛ همچنین از کاغذهایی با گرماژ بین 70 تا 140 عموما جهت تولید انواع مختلف ساک دستی و پاکت ها، منوی رستوران‌ ها، طراحی و تولید انواع بروشور و همچنین جهت بسته بندی مواد شیمیایی نیز استفاده می کنند.

کاربردهای گوناگون

همانطور که در بالا اشاره کردیم، کارتن بسته بندی ساخته شده از کاغذ کرافت، انواع گوناگونی دارد. در زیر کاربردهای مختلف این کارتن را نیز ذکر خواهیم کرد. در صورتی که در لیست زیر کاربرد مورد نظر خود را مشاهده کردید، می توانید با اطمینان خاطر به خرید کارتن بسته بندی کرافت بپردازید.

  • تولید پاکت سیمان
  • ساخت کیسه ‌های چندلایه
  • طراحی و چاپ انواع پاکت
  • طراحی و تولید انواع جعبه ‌های فانتزی و کادو
  • تولید ورق و کارتن
  • تولید و ساخت کارت ویزیت
  • تولید بروشور و بسته بندی محصولات کلاسیک
  • نگهداری مواد غذایی، ذغال و کود شیمیایی
  • بسته بندی پوشاک
  • تولید کاغذهای بیمارستانی
  • بسته بندی انواع مواد غذایی
  • بسته بندی انواع میوه ‌‌جات، مرکبات و سیفی‌جات
  • تولید کاغذهای الگوی خیاطی
  • تولید انواع ساک دستی

قیمت کارتن بسته بندی کرافتسازگاری با محیط زیست

همانطور که پیشتر نیز ذکر کردیم، کارتن بسته بندی کرافت کاملا سازگار با طبیعت و محیط زیست بوده و هیچگونه آسیبی به آن نمی زند. این کارتن به دلیل ساختار خود کاملا سازگار با محیط زیست بوده و قابلیت بازیافت را نیز دارد. به همین دلیل انتخابی مناسب برای افرادی است که قصد ندارند کارتن های مورد استفاده آن ها، به طبیعت آسیب بزند.

برندهای معروف کاغذهای کرافت

جالب است بدانید که برندهای گوناگونی در زمینه تولید کاغذهای کرافت فعالیت می کنند که در زیر چند نمونه از معروف ترین آن ها را معرفی خواهیم کرد:

  • برند لی اند می
  • برند فونیکس
  • برند آسیا پیپر
  • برند دایهان
  • برند مارینسکی
  • برند یاش
  • برند شولرز
  • برند هانسول

سفارش کارتن بسته بندی کرافتجمع بندی

با توجه به موارد گفته شده می توان اینگونه نتیجه گیری کرد که سفارش کارتن بسته بندی کرافت انتخابی مناسب برای افرادی است که مقاومت کارتن برای آن ها از اهمیت زیادی برخوردار است. همچنین از آنجایی که این کارتن به محیط زیست آسیبی نمی زند و قابل بازیافت است، می تواند انتخابی مناسب برای دوستداران محیط زیست نیز باشد. قیمت کارتن بسته بندی کرافت نیز دیگر عاملی است که خرید آن را به صرفه می کند. لازم به ذکر است شما می توانید انواع کارتن های دیگر مانند کارتن بسته بندی میوه خشک، کارتن بسته بندی محصولات، کارتن بسته بندی چای، کارتن بسته بندی خشکبار، کارتن بسته بندی زرشک، جعبه بسته بندی مواد غذایی و بسیاری دیگر از کارتن ها را نیز از کارخانه کارتن سازی گلبرگ باکس تهیه نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می توانید سایر مقالات موجود در سایت را مطالعه کرده و یا با مشاوران ما تماس بگیرید. ممنون از اینکه تا پایان این بخش با موضوع نقش کارتن بسته بندی کرافت در صنعت کارتنسازی ما را همراهی کردید. مقاله جعبه سازی نیز می تواند برای بالا بردن آگاهی شما در زمینه کارتن سازی سودمند باشد. ممنون که با ما همراه بودید.
5/5 - (2 امتیاز)
بازگشت به لیست

۲ دیدگاه در “کارتن بسته بندی کرافت

  1. بهادری گفت:

    سلام تولید کارتن با چاپ سیلک اسکرین به همراه لوگوی شرکت هم دارید؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *