کارتن دایکاتی:
به نوعی از کارتن که شکل عادی ندارد کارتن دایکاتی گفته میشود. برای ساخت این نوع از کارتن ها از یک قالب مشخص و یک دستگاهی به نام دایکات استفاده میشود. دستگاه هایی که جهت ساخت کارتن دایکات استفاده می شوند انواع متفاوتی دارند.
قالبی به شکلی که قرار است کارتن ساخته شود با استفاده از تخته و تیغ های فلزی ساخته میشود. سپس با قرار دادن ورق کارتن روی این قالب ها ورق های کارتن به مانند کارتن مورد نیاز شکل میگرید.

 کارتن های دایکاتی که امروزه در بازار رایج هستند انواع مختلفی دارند که شامل:
  • کارتن دایکات تلسکوپی مثل کارتن موز
  • کارتن دایکات دسته دار مثل کارتن اسباب بازی های کودکان
  • کارتن دایکات سوراخ دار مانند کارتن لبنیات
  • کارتن دایکات یک درب مانند کارتن هایی که برای هدایا استفاده می شود
  • کارتن دایکات بدون درب مانند کارتن وسایل آشپزخانه مانند کارتن یخچال و یا گاز

کارتن های دایکاتی کاربرد هایی هم دارند که در این جا به چند مورد از آنها اشاره می کنیم. کارتن های دایکاتی باعث صرفه جویی در زمان تولیدشان می شود چرا که قالب آنها مشخص است و دستگاه دست به تولید آنها در کمترین زمان ممکن می زند، کارتن ها بدون دخالت دست  و کاملا یکسان بریده می شوند از این جهت برای به نمایش گذاشتن محصولات بسیار پرکاربرد هستند، برای بسته بندی انواع میوه و تره بار مانند توت فرنگی و کیوی و… به کار می روند، بسته بندی این کارتن ها بسیار حرفه ای و خلاقانه هستند و از این جهت برای بسته بندی محصولات داخلی و صادراتی بسیار مورد توجه قرار گرفته است و همچنین این کارتن ها از کیفیت بسیار بالایی هم برخوردار هستند.

در ادامه شکل های مختلفی از نمونه های کارتن دایکاتی با خط تیغ آنها برای آشنایی بیشتر شما با این نوع کارتن آورده شده است که مشاهده میکنید.

کارتن دایکاتی

کارتن دایکاتی

کارتن- دایکاتی

کارتن دایکاتی

کارتن دایکاتی

34

36

43

44

7 [Converted]

5 [Converted]

One-color-print-inside-and-out-

Rate this page