کارتن یک محصول سلولزی است و طی یک فرآیند از رول کاغذ تولید می شود.کارتن از پرکاربردترین محصولات در صنایع بسته بندی است و تمام صنایع به نوعی با آن ارتباط دارند به همین منظور امروزه صنعت کارتن سازی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وقتی کارتن از رول کاغذ تولید شد، حال زمان شکل گیری مناسب آن است و برحسب محصولی که می خواهیم داخل آن قرار دهیم، طراحی می شود.

در مرحله بعد کارتن با توجه به سلیقه مشتری، نیاز بازار و نوع محصول به شکل های گوناگون چاپ و رنگ آمیزی می شود.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا بیشتر با این صنعت آشنا شوید.
فرآیند تولید کارتن
در این فرآیند، معمولا از 3 تا 7 لایه کاغذ ضخیم و فشرده استفاده می شود که قسمتی از این لایه ها برای کارتن‌های صادراتی از کشورهای دیگر تامین خواهد شد.

رشد و توسعه این صنعت به اواخر دهه 60 بر می گردد، زمانی که کسب و کارهای زیادی وارد بازار شدند و برای عرضه محصولات خود به کارتن نیاز داشتند.

در فرآیند تولید کاغذ کارتن کاغذهای بازیافتی بیشتر از 90 درصد استفاده می شوند و 10 درصد دیگر را خمیر کاغذ وارداتی و چوپ درختان جنگلی تشکیل می دهند.

یکی از ویژگی‌های خوب این حرفه، کمک به محیط زیست است، زیرا در این صنعت از ضایعات کارتن نیز استفاده می شود که نتیجه آن می تواند تولید زباله کمتر و حفظ درختان جنگل باشد.

پس از جمع آوری ضایعات کارتن، در یک فرآیند ویژه این ضایعات را تبدیل به خمیر می کنند که از آن می توان برای تولید ورق کارتن استفاده کرد.
کارتن سازی و تجارت
شرکت های کارتن سازی همگام با واحدهای تولیدی دیگر رشد می کنند و در توسعه تجارت سهم خاص خودشان را دارند.

برای کالاهای صادراتی نسبت به کالاهای داخلی باید اصول پیچیده تری در نظر گرفته شود و کارتن باید در مسافت های طولانی از محصول محافظت کند.

با روی کار آمدن خریدهای اینترنتی و فعالیت آن ها در فضاهای مجازی، نیاز به کارتن برای ارسال محصولات نیز بیشتر شد که برای این نوع کسب و کار می توان از کارتن لمینتی و دایکاتی استفاده کرد.
خدمات گلبرگ باکس
گلبرگ باکس از سال 1389 فعالیت خود را در زمینه طراحی، چاپ و تولید انواع کارتن آغاز کرد.

این شرکت، خدمات متنوعی مانند سفارش و تولید کارتن بسته بندی در شهرهایی مانند کرج و تهران، چاپ کارتن صنعتی، چاپ و تولید کارتن لمینتی و تولید کارتن بسته بندی میوه صادراتی را به مشتریان خود ارائه می دهد.

علاوه بر این موارد کارتن سازی گلبرگ بستری را فراهم کرده است که شما می توانید در کمتر از 3 دقیقه به صورت آنلاین به قیمت کارتن مورد نیاز خود پی ببرید.