دسته بندی نشده

با جعبه و کارتن چهار درب آمریکایی بیشتر آشنا شوید

کارتن چهار درب آمریکایی

جعبه ها و کارتن بسته بندی مقوایی بسیاری از جنبه های زندگی روزمره ما را فرا گرفته اند که گاهی اوقات فراموش میکنیم چه ابزارهای مفیدی برای حمل و نقل و جابه جایی هستند. ما اغلب متوجه می شویم که چقدر به تولید کارتن بسته بندی توسط شرکت های مقوا وابسته هستیم و در شرایط مختلف که نیاز مبرمی به جعبه مقوایی داریم و به راحتی در دسترس ما نیست، چقدر می توانند به ما کمک کنند.

در دنیای امروز کارتن های بسته بندی یکی از حیاتی ترین ابزارهایی هستند که برای بسته بندی و حمل و نقل کالاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. جعبه بسته بندی مقوایی گهگاه در بسته بندی و حمل و نقل انواع محصولات غذایی، داروها و تجهیزات آرایشی از درب کارخانه تا خرده فروشان بزرگ استفاده می شوند. گاهی اوقات همین لوازم به خانواده ها در سازماندهی و بسته بندی برخی از وسایل اضافی خانه کمک می کند. از آنجا که مقرون به صرفه هستند و همچنین دارای استحکام و انعطاف پذیری زیادی در برابر عوامل خارجی مانند رطوبت، ضربه و غیره هستند، کارتن ها بسیار مهم هستند. در نتیجه، محصولات موجود در آن برای مدت طولانی از کیفیت بالا و سلامت خوبی برخوردار خواهند بود.

کارتن ها براساس شکل و ساختار کلی به چند دسته تقسیم می شوند؟

براین اساس تولید کارتن بسته بندی ‌ها به سه دسته کلی تقسیم ‌بندی‌ می ‌شوند:

در زیر برخی از انواع مدل های مقوایی که اکنون در کارخانه های مختلف کارتن سازی از جمله کارخانه کارتن سازی در هشتگرد ساخته می شوند، آورده شده است:

قیمت کارتن چهار درب آمریکایی

زیره و رویه ( تلسکوپی )

بدنه اولیه کارتن این فرم از روکش آن متمایز است و در دو مرحله تولید می شود. برای جلوگیری از جدا شدن درب از بدنه در حین بسته شدن وسایل در آن، باید اقدامات احتیاطی انجام شود. به عنوان مثال، چسب زدن به آنها یا کمک گرفتن از طناب های کنفی.

چهار درب ( آمریکایی )

یکی از اولین مدل های بسته بندی کارتن، کارتن چهار درب آمریکایی است. این چهار درب را می توان طراحی سنتی در بخش کارتن و بسته بندی دانست.

ته قفلی ( درب دارویی )

گاهی اوقات شکلی از درب پایین با قفل در جعبه های مقوایی و مقوایی ایجاد می شود که برای داروهای مختلف و لوازم بهداشتی ساخته شده است. انتهای جعبه در این نوع بسته بندی طوری ساخته می شود که پس از شکل گیری جعبه، قطعات مقوا را کاملاً داخل یکدیگر قرار دهند. قفل پایین نامی است که به این سبک از بسته شدن درب داده شده است.

استند ( فروشگاهی )

این نوع خاصی از جعبه سازی فقط برای نمایش تعدادی از کالاهای فروشگاهی استفاده می شود. به عنوان مثال، ممکن است محصولات مختلفی را ارائه دهد که خریدار می تواند مدل یا رنگ مورد نظر خود را از بین آنها انتخاب کند. درب برای استفاده با این سبک کارتن در نظر گرفته نشده بود.

دو درب دارویی

طراحی جعبه ممکن است از دو ناحیه ابتدا و انتهای کارتن دارویی دو در باز و بسته شود. در نتیجه روند بسته بندی به طور قابل ملاحظه ای تسهیل می شود.

سبدی

سبک کارتن های سبد به شما این امکان را می دهد که انواع کالاهای تابستانی مانند میوه ها را به داخل حمل کنید. به عنوان مثال، گوجه فرنگی، خرمالو و سایر محصولات بسته بندی شده

کیبوردی

مانند بسته بندی کفش، جعبه صفحه کلید از مقوا ساخته شده است. طراحی جعبه بسته بندی به گونه است که یک طرف آن بسته شده است و از طرف دیگر باز و بسته می شود.

آویزی

بسته بندی با دهانه ای مانند کارتن هانس فری یا جعبه های تجهیزات ویژه ایجاد می شود. دارای یک دهانه است که ممکن است روی یک نوار قرار داده شود و برای مشتریان قابل مشاهده باشد.

کشویی

دو بخش برای مدل جعبه مقوایی کشویی ایجاد شده است که یکی از آنها داخل محفظه قرار می گیرد. این سبک طراحی کارتن شبیه کشو است.

خرید کارتن چهار درب آمریکایی

انواع کاربردهای کارتن و جعبه بسته بندی

در هر صنعتی، جعبه ها و کارتن های مقوایی می توانند در قسمت بسته بندی مفید باشند. در بسته بندی می توانید هر صنعت، خرده فروشی و حتی نیازهای اولیه خانواده ها را در نظر بگیرید، با این وجود بدون ساخت کارتن های باکیفیت نمی توان مشکل را حل کرد. از این رو با ایجاد کارتن های مناسب، کارخانجات موفق کارتن سازی در شهرهای تهران و کرج به میزان قابل توجهی نیاز شرکت های بزرگ و همچنین نیازهای متوسط خانواده ها را برطرف می کند. یکی از این تولیدی های کارتن، شرکت کارتن سازی گلبرگ است. موارد زیر کاربردهای معمولی کارتن در میان دسته بندی های مختلف کاربرد دارد:

  • نگهداری تمام اسناد و مدارک در انبار برای مدت طولانی، مانند دفاتر
  • نیازهای روزمره خانوار: بسته بندی یا جابجایی برخی از وسایل اضافی
  • بسته بندی انواع محصولات غذایی، بهداشتی و دارویی و همچنین بسته بندی ماشین آلات و لوازم خانگی
  • بسته بندی انواع محصولات دیجیتال، صوتی و تصویری
  • استفاده در خدمات پستی برای حفظ سلامت و ایمنی کلیه محصولاتی که به مناطق دورافتاده کشور ارسال می شوند.

قیمت کارتن بسته بندی

همانطور که قبلا ذکر شد، انواع و اشکال مختلف کارتن ساخته می شود. در حقیقت هزینه های نهایی برای سفارش کارتن بسته بندی در کارخانه کارتن سازی به عوامل مختلفی از جمله مواد اولیه، کیفیت ساخت، کمیت تولید شده، اندازه بسته بندی، نوع ساخت و تولید و … بستگی دارد که در نتیجه اعلام هزینه ثابت برای هر نوع کارتن امکان پذیر نیست. برای محاسبه قیمت ها ابتدا باید نوع کارتن، جنس، ضخامت و سایر جزئیات را مشخص کنیم.

خرید کارتن چهار درب آمریکایی با قیمت مناسب

دسته بندی انواع جعبه های بسته بندی شامل کارتن چهار درب آمریکایی می باشد. درب این مدل جعبه به روشی ساده باز و بسته می شود و بارگیری آن را با وسایل مختلف آسان می کند. از این جعبه مقوایی می توان برای بسته بندی اجناس مختلف به روش های مختلفی استفاده کرد.

در ادامه می خواهیم کارتن چهار درب آمریکایی را معرفی کنیم و به موضاعات مربوط به آن بپردازیم.

کارتن چهار درب آمریکایی جعبه های بسته بندی معمولی و ساده هستند. این جعبه مقوایی مدتی است که وجود داشته و به عنوان یک طرح کلاسیک شناخته می شود. درب این کارتن به گونه ای باز و بسته می شود که بارگیری محتویات داخل آن را قبل از بستن درب به روش های مختلف آسان می کند. مشابه استفاده از تسمه یا تسمه های صنعتی تخصصی.

تولید کارتن چهار درب آمریکایی

مشتریان می توانند تولید کارتن چهار درب آمریکایی را که بر اساس وزن محصول بوده و در انواع کارتن های چند لایه عرضه شده است، دریافت کنند.

هنگام طراحی تولید برای ساخت بسته بندی برای انواع اقلام از ورقه های مقوایی، شرکت های کارتن سازی:

استفاده کرده اند و مقاومت بالایی را در جعبه ها ایجاد می نمایند.

تولید کارتن چهار درب آمریکایی

انواع کاربرد های کارتن چهار درب آمریکایی کدامند؟

کانتینرهای حمل و نقل و پستی هر دو گهگاه از کارتن های آمریکایی استفاده می کنند. از طرفی فرآیند ساخت جعبه برای انواع محصولات و اقلام نیز از این مفهوم کارتن استفاده می کند.

کارتن های میوه و سبزیجات را برخی موارد میتوان به صورت چهار درب تولید کرد و تا درب آن کاملا بسته شود.

  • کارتن فلفل دلمه
  • کارتن لوبیا سبز صادراتی
  • کارتن بادمجان صادراتی
  • کارتن موزی
  • کارتن مواد غذایی
  • کارتن مکمل ورزشی
  • و …

هنگام بسته بندی و توزیع محصولات خود به مصرف کنندگان، صاحبان گلخانه گاهی جعبه های بسته بندی چهار درب را خریداری می کنند و به جای خرید کارتن های آماده از آنها به عنوان کارتن بسته بندی استفاده می کنند.

از دیگر کاربردهایی کارتن چهار درب میتوان به عنوان کارتن بسته بندی ظروف سفالی نیز استفاده کرد. این ظروف بسیار حساس به ضربه هستند از بالا در کارتن قرار می گیرند و سپس درب جعبه محکم بسته می شود.

یکی از جعبه های دیگری که معمولاً به شکل چهاردرب ساخته می شود و برای حفظ ایمنی این محصول بسیار مهم است، کارتن کیس کامپیوتر است. مدل کارتن مانیتور نیز به همین ترتیب در نظر گرفته شده است.

درخواست های سفارش کارتن چهار درب آمریکایی افزایش یافته است و باعث تغییر انواع جعبه هایی شده که در دسته کارتن های بسته بندی مواد غذایی قرار می گیرند.

کارتن بزرگ که گاهی برای بسته بندی صنعتی استفاده می شود، معمولاً با چهار در ساخته می شود. نحوه تولید کارتن چهار درب آمریکایی همانطور که از نام آن مشخص است قسمتی از درب هر طرف یا دیوار جعبه، تکه ای از درب است. سپس در نهایت جعبه بسته بندی با روی هم قرار گرفتن چهار بخش درب جداگانه کاملاً بسته می شود.

سفارش کارتن چهار درب آمریکایی

اگر قرار است کالاهای صادراتی در کارتن چهار درب آمریکایی قرار بگیرند باید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشند. زیرا آنها باید در طول حمل و نقل از آسیب دور باشند و به طور موثر از محتویات محافظت کنند.

 

کارتن های صادراتی از مواد بهتری ساخته می شوند و عموماً از کارتن هایی که برای بسته بندی محصولات برای بازار محلی استفاده می شوند درجه بالاتری دارند.

هنگام ایجاد جعبه از کارتن های چهار در معمولی می توان از تکنیک های مختلف چاپ استفاده کرد. به عنوان مثال، کارتن های چند لایه و کارتن های فلکسو می توانند برای تولید کارتن های چهار درب آمریکایی استفاده شوند. در نتیجه می توان کارتن های چهار در را با استفاده از چاپ افست و فلکسو تولید کرد.

کارتن چهار درب آمریکایی

قیمت کارتن چهار درب آمریکایی

کارتن چهار درب آمریکایی شامل انواع برش ها می باشد. برش دایکات و برش خط و چاک دو شکل اصلی برش کارتن هستند. برای برش دوم از دستگاه دایکات استفاده می شود و جعبه کارتن دایکات دقت و ظرافت قابل توجهی نسبت به سایر انواع کارتن های بسته بندی دارد. کارتن های دایکات هرگز تحمل ابعاد را نشان نمی دهند و همه اندازه ها به درستی اعمال می شوند.

ابعاد، روش چاپ (فلکسو یا لمینتی)، نوع خدمات چاپ (روکش سلفونی، روکش UV، ورنی، طلاکوب جعبه، امباس، و …) و تعداد در تیراژ بالای 1000 تا  در تعیین قیمت کارتن در نظر گرفته می شود. زیرا قیمت کارتن چهار درب آمریکایی با در نظر گرفتن تمام پارامترهایی که ما مشخص کردیم تعیین می شود. در نتیجه بدون اطلاع از این جزئیات نمی توان هزینه سفارش و خرید کارتن را برآورد کرد.

سخن نهایی

ما سعی کردیم در این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد کارتن چهار درب آمریکایی به شما عزیزان ارائه دهیم. اگر به کارتن چهار در یا جعبه مقوایی مناسب نیاز دارید که مدل بسته بندی ایده آل برای کالای شما باشد، با کارشناسان فروش ما در تماس باشید.

Rate this post
بازگشت به لیست

۱ دیدگاه در “با جعبه و کارتن چهار درب آمریکایی بیشتر آشنا شوید

  1. saber.taghavi گفت:

    سلام و عرض ادب
    میشه از این کارتن های چهار درب برای بسته بندی اقلام دارویی هم استفاده کرد؟ استاندارد و کیفیت کافی رو دارن؟ مثلا میشه برای بسته بندی سرم از این کارتن ها استفاده کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *