فروش کارتن

تولید و چاپ کارتن رنگی

چاپ کارتن رنگی
چاپ کارتن و بسته‌بندی در صنعت کارتنسازی با پیشرفت زیادی در سال‌های اخیر رو به رو بوده است. هنگام حمل و نقل، ممکن است اجناس داخل کارتن‌ها گاهی خرد شوند. از این رو کسب و کار‌ها ترجیح می‌دهند، برای بسته‌بندی از چاپ کارتن رنگی استفاده کنند. در ابتدا به دلیل کمبود امکانات و پیشرفته نبودن صنعت چاپ، این فرآیند برای مخاطبان جالب نبود؛ اما با گذر زمان و فناوری، این حوزه با تغییراتی همراه شد که هم صاحبان کسب و کار و هم مخاطبان رضایت کامل از خرید خود داشتند. زیرا چاپ کارتن رنگی، علاوه بر استقامت به محصولات زیبایی می‌بخشید. چاپ کارتن‌های رنگی در ابعاد مختلفی انجام می‌شود، چاپ کارتن رنگی فلکسو در مقایسه با چاپ کارتن رنگی لمینت ساده‌تر هستند؛ زیرا چاپ‌های لمینتی از مراحل بیشتری برخوردار‌ هستند و می‌بایست اول رنگ درخواستی بر روی پوستر مقوایی چاپ شود. پس از چسبیدن بر روی کارتن با استفاده از دستگاه مخصوص آماده می شوند. کارتن لمینتی به طور کلی مراحل تولید طولانی تری دارند و به همین منظور فلکسو توانسته است، علاقه مندان بیشتری را به خود جذب کند. عموما چاپ کارتن در تعداد بالا با قیمت کمتری همراه است، برای مثال: کسب و کاری که ۱۰۰۰۰ جعبه سفارش دهد، در مقایسه با کسب و کاری که 2۰۰۰ عدد سفارش دهد، قیمت کمتری را در ازای هر کارتن باید پرداخت کند. در نظر داشته باشید، کمترین تیراژ سفارش در کارتن حدودا ۱۰۰۰ عدد است. شاید برای شما جالب باشد: تولید انواع کارتن 

روش‌های ابتدایی چاپ کارتن

پیشینه چاپ کارتن به حدود ۲۵۰ سال قبل بر می‌گردد و کارتن را برای اولین بار شخصی به نام الیور لانگ معرفی کرد. پس از معرفی لانگ، در صنعت بسته‌بندی از کارتن استفاده شد که در همان ابتدا با استقبال زیادی همراه شد. دستگاه‌های چاپ کارتن رنگی با تنوع بسیار بالایی همراه هستند و از قرن ۱۹ تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته می‌شوند و از گذشته تا کنون با قیمت‌های مختلفی همراه هستند. در ابتدا این دستگاه‌ها با تکنولوژی و فناوری همراه نبودند و کیفیت‌های پایینی داشتند. یکی از ابتدایی‌ترین روش‌ها در چاپ رنگی و یا چاپ کارتن روش فلکسوگرافی بود که در این روش از الگو‌های پلاستیکی استفاده می‌شد و جوهر‌ها بر روی کارتن‌ها حک می‌گردیدند. اما امروزه، چاپ کارتن چند رنگ، مقوایی و حتی با چاپ دلخواه قابل انجام است. همچنین بخوانید: کارتن مادر پنیر پیتزا

چاپ کارتن مقوایی و رنگی

با گذشت زمان، کارتن‌های مقوایی راه راه بسیار مورد استقبال قرار گرفتند. زیرا در این کارتن‌ها دوام و مقاومت بالا بود، همچنین هزینه‌های جانبی و چاپ بر روی این کارتن‌ها بسیار مقرون به صرفه بود که این عوامل سبب شد، مخاطبان به سمت این محصول جذب شوند. جنس کارتن‌های مقوایی راه راه از جنس کاغذ‌های کرافت بود و به صورت لایه‌های امواج دار بر روی یکدیگر قرار گرفته می‌شدند و ضخامتی بیش از ۰.۲۵ میلی متر را دارا هستند.

چاپ دیجیتال بر روی کارتن چگونه انجام می‌شود؟

چاپ‌های دیجیتال باعث شدند که تحولی عظیم در صنعت چاپ اتفاق افتد و زیبایی را در صنعت چاپ بر روی کارتن را به ارمغان آوردند. باتوجه به استقبال مخاطبان، شرکت‌های بزرگ نیز از این تکنولوژی استفاده کردند. شرکت‌های بزرگ مانند: اچ پی، کونیگ‌اند بانر از سیستم‌های جوهر افشان در دستگاه‌های خود استفاده می‌کنند؛ زیرا این دستگاه‌ها قابلیت چاپ مستقیم، در تیراژ‌های بالا را دارا است. در این بین چاپ کارتن رنگی جوهر افشان، برای نیازمندان به این صنعت بسیار محبوب است. دو نوع روشی که در چاپ دیجیتال می‌توان از آن‌ها استفاده نمود، عبارت‌اند از:
  • فلکسوگرافی: در این چاپ، چاپ به صورت مستقیم است و ماده‌ای ژلاتینی مانند با استفاده از رنگ‌های چاپ با یکدیگر ترکیب می‌شوند، همچنین این چاپ طرح برجسته نیز می‌باشد.
در نظر داشته باشید، عموما این چاپ برای طرح‌های متنی بکار گرفته می‌شود و طرح ها و عکس‌ها با این روش به خوبی چاپ نمی‌شوند. با استفاده از این روش بر سطوح صاف و غیر صاف کارتن‌ها می‌توانید چاپ داشته باشید.
  • افست لیتوگرافی: در این نوع چاپ، عکس ها با کیفیت بالاتری چاپ می‌شوند و در واقع این نوع چاپ مناسب عکس‌ها و طرح‌ها است. عکس‌هایی که در این روش چاپ می‌شوند به صورت برچسب است، در نظر داشته باشید این روش امکان دارد، با هزینه بلاتری همراه باشد اما در تولیدات انبوه مقرون به صرفه است.
همچنین بخوانید: انواع جعبه بسته بندی

از چه جنس کارتن‌هایی باید استفاده شود؟

در چاپ‌ها عموما از کارتن‌های راه راه استفاده می‌گردد زیرا این نوع کارتن‌ها دارای استحکام و مقاومت بالایی هستند. یکی دیگر از دلایل محبوبیت این کارتن در صنعت چاپ، سبک بودن است که باعث شده بیش‌تر مورد توجه باشد. چه چیز‌هایی بر روی کارتن‌های رنگی قابل چاپ است؟ باتوجه به نیاز، چیز‌های گوناگونی بر روی کارتن‌ها می‌توان چاپ کرد که هرکدام دارای مزایا می‌باشند عبارت‌اند از:
  • چاپ لوگو: قرار دادن لوگو بر روی کارتن‌ها سبب برندسازی در یک مجموعه می‌شوند و در واقع یکی از موثر‌ترین راه‌های تبلیغ به شمار می‌آید. چاپ لوگو را به روش فلکسوگرافی نیز می‌توان انجام داد.
  • چاپ متن و نوشته: با نوشته‌ها شما می‌توانید، اطلاعات کامل‌تری را به مخاطبان ارائه دهید. شما با چاپ و نوشته در کنار فلکسوگرافی می‌توانید، ترکیب جذاب‌تری را برای مخاطب ایجاد ک
  • چاپ عکس: چاپ عکس بر روی کارتن‌ها ممکن است با هزینه زیادی همراه شود و در موارد انبوه فقط این گزینه مقرون بصرفه است. چاپ کارتن‌ها به صورت لیتوگرافی انجام می‌شود.

مزایا چاپ کارتن

باتوجه به گسترش صنعت چاپ، چاپ کارتن مزایای بالایی دارد که عبارت‌اند از:
  • ملموس بودن: مطالبی که بر روی کارتن ها، می‌تواند مخاطبین را کنجکاو کند تا دقت بیشتری را داشته باشند. در واقع ملموس بودن تبلیغات مستقیم نیست اما مخاطب را کنجکاو می‌کند.
  • اعتبار: این روش در مقایسه با ایمیل و بروشور‌های تبلیغاتی، دارای اعتبار بیشتری است و ارزش به محصول می‌دهد.
  • ماندگاری در ذهن: کارتن‌های رنگی و چاپ شده در ذهن مخاطب ماندگار می‌شوند.
همچنین بخوانید: کارتن سازی چیست

هزینه‌ی سفارش کارتن رنگی و چاپ کارتن رنگی چقدر است؟

همانطور که می‌دانیم خدمات چاپ و بسته‌بندی دارای تنوع بسیاری است و همین امر باعث می‌شوند که قیمت‌ها با تغییر همراه شوند و باتوجه به سفارشات برآورد هزینه می‌شود. در نظر داشته باشید همیشه در تعداد انبوه از قیمت کارتن شما به شدت کاسته می‌شود.

کارتن مواد غذایی

از کارتن‌های مواد غذایی برای نگهداری مواد غذایی استفاده می‌شود، پس باید به قدر کافی بادوام و با کیفیت باشند تا از فساد مواد غذایی جلوگیری کند. چاپ و بسته‌بندی این نوع کارتن‌ها باید به گونه‌ای باشد، تا نظر مشتری را به خود جلب کند و مشتری را وادار به خرید کند. در نتیجه آن باعث افزایش فروش شود. پس در نتیجه باید از تمام رنگ‌ها برای طراحی و چاپ بر روی این کارتن‌ها استفاده کرد. از کارتن‌ها جهت نگهداری موارد غذایی استفاده می‌شود، در نتیجه کارتن‌ها هم باید استحکام و کیفیت داشته باشند و همچنین جذابیت کافی را برای مشتریان داشته باشد. کارتن‌ها در واقع باعث فروش بیشتر در محصولات می‌شوند، در نتیجه باید طراحی‌های چاپ درست و دقیقی داشته باشند.

کارتن کفش لمینتی

کارتن‌های کفش در واقع یک روش برندسازی به شمار می‌رود و برای تولید کنندگان بسیار با اهمیت است.

کارتن خرما

نوع چاپ کارتن‌ خرما، به خرما و نوع محصول بستگی دارد. عموما تولید کنندگان ترجیح می‌دهند از عکس‌ها در چاپ کارتن‌های خرما استفاده کنند. در نظر داشته باشید برای چاپ بهتر از چاپ کارتن رنگی لمینتی استفاده شود.

کارتن پیتزا

جعبه‌هایی که به نام جعبه پیتزا معروف‌اند نه تنها برای پیتزا بلکه در موارد دیگری مانند ارسال کتاب، قاب عکس و غیره.  نیز استفاده می‌گردد؛ بسته‌بندی و چاپ جعبه پیتزا به نوع کاربرد بستگی دارد.

جمع‌بندی

استفاده از کارتن‌ها در صنایع امروز، در تمامی بخش‌ها بسیار تاثیر گذار است و در واقع یک روش تبلیغاتی موثر محسوب می‌شود. شرکت‌هایی که دارای بسته‌بندی جذاب‌تری باشند، مخاطبین بیشتری را به سمت خود جذب می‌کنند و به ماندگاری محصول خود در ذهن مخاطب کمک می‌کنند. در نتیجه شما با استفاده از چاپ کارتن رنگی طرح دار می‌توانید، محصولات خود را به شیوه‌های جذاب‌تری به مخاطبین خود ارائه دهید. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با ما در ارتباط باشید تا انتخاب بهتری داشته باشید. مطالب مرتبط: جعبه سازی کرج
5/5 - (2 امتیاز)
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *