دسته بندی نشده

چطور بهترین کارتن میوه و تره بار را انتخاب کنیم؟

کارتن میوه و تره بار

چطور بهترین کارتن میوه و تره بار را انتخاب کنیم؟

به صورت کلی، استفاده از کارتن میوه و تره بار یکی از مهمترین اقدامات در راستای حفظ سلامت محتویات بسته بندی است. پس از آنکه میوه و سبزیجات چیده می شوند، به یک کارتن بسته بندی باکیفیت نیاز دارند تا سالم به دست مصرف کننده برسند.

پاکت، جعبه، سبد، کارتن های سفت و سخت، غرفه ای، کارتن های تاشو، دایکاتی و کارتن چندلایه از جمله بسته بندی هایی هستند که برای حمل و نقل یا بازاریابی این محصولات تازه بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. دلیل آن هم استقامت بالای ارائه شده آنها است.

هر کارتن مسئولیت متفاوتی را دنبال می کند. برای مثال، نوع کارتن میوه با کارتن بسته بندی شکلات متفاوت است. از این رو شناخت انواع کارتن ها، نوع کاربری آنها و میزان استقامتشان در روند انتخاب بسیار موثر خواهد بود. البته همه این نکات را کارتن سازی گلبرگ به هنگام تولید کارتن ها رعایت می کنند. ولی به راستی، چگونه کارتن میوه و تره بار را انتخاب کنیم؟

 

 

عواملی که در انتخاب کارتن میوه و تره بار مهم است

کارتن میوه و تره بار

همه ما میدانیم که مواد خوراکی خیلی سریعتر از مواد دیگر فاسد می شوند. به همین منظور انتخاب کارتن بسته بندی میوه و سبزیجات مناسب که از محتویات محافظت نماید، مدت نگهداری را بیشتر کند و از کیفیت میوه ها مراقبت نماید، امری حیاتی چه برای باغدار و کشاورز است و چه برای فروشنده.

نکته ای که درباره این کارتن ها بسیار حائز اهمیت است، تاثیر آنها در بخش بازاریابی است. قطعا بسته بندی ها راهی برای برقراری ارتباط با خریداران اند. به همین منظور این بسته بندی ها به صورت مستقیم به استراتژی های فروش وابسته اند.

بر اساس قابلیت های یک جعبه، کارتن میوه و تره بار به دو نوع بسته بندی اولیه و بسته بندی ثانویه تقسیم می شوند.

بسته بندی اولیه

بسته بندی اولیه به لایه اولیه جعبه یا کارتن گفته می شود که با محصول تماس مستقیم دارد. این بسته بندی عموما در دست مشتری قرار می گیرد.

بسته بندی ثانویه

از این نوع، در نگهداری از بسته بندی اولیه به هنگام حمل و نقل یا نگهداری در انبار استفاده می شود. به همین علت، رسیدگی به محصول یا محتویات کارتن را تسهیل می نماید.

فارغ از نوع کاربرد آنها، کارتن بسته بندی میوه و تره بار در انواع متفاوتی تولید و روانه بازار می شوند:

جعبه ها

جعبه ها یکی از راه های مقرون به صرفه برای بسته بندی محصولات زراعی هستند. محصولاتی که احتمال فاسد شدن یا خراب شدنشان بیشتر از دیگر میوه ها یا سبزیجات است. برای مثال میوه هایی چون خربزه، کدوتنبل و سیب زمینی جزو این گروه هستند.

پس از برداشت، این گونه محصولات داخل جعبه ها روی یکدیگر قرار می گیرند. سپس توسط ماشین های حمل و نقل مانند کامیون ها، در دسترس مصرف کننده قرار می گیرند.

کارتن های کاغذی

دیگر کارتن میوه و تره بار که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، نوع کاغذی آنها است. این نوع از کارتن ها تازگی، عطر، ظاهر و مزه میوه را حفظ می کنند. به همین علت مدت زمان نگهداری از محصول را نیز افزایش می دهند. از آنجایی که ماده اولیه این نوع کارتن ها می تواند از مواد بازیافتی تهیه شده باشد، برای محیط زیست نیز هیچگونه خطری به همراه ندارند.

جعبه های پلاستیکی

جنس برخی از کارتن های میوه و تره بار، از نوع پلاستیک است. این بسته بندی ها به دلیل وزن سبک و دوام بالا بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. البته که در مقایسه با نوع کاغذی، چندان در حفظ و نگهداری عطر و طعم محصولات موفق نیستند؛ اما با این حال، در صنعت بسته بندی بسیار رایج اند.

از دیگر مزیت این کارتن های پلاستیکی مورد استفاده در میوه و تره بار، سهولت در تمیز کردن و نگهداری، کارآمدی و زباله کمتر، مقاومت بالا و تنوع زیادشان در ابعاد آنها است.

 

جعبه های چوبی

جعبه های چوبی نیز مانند جعبه های پلاستیکی در ابعاد مختلفی تولید می شوند. از آنها می توان به عنوان کارتن میوه مرکبات، سیب زمینی، گوجه فرنگی و … استفاده کرد. از مزایای آنها می توان به مقاومت بالایشان در برابر شرایط جوی مختلف اشاره کرد. همچنین برای میوه های بزرگی چون هندوانه بسیار مناسب اند. برای کاهش هزینه های طراحی کارتن و تولید کارتن، می توانید از قالب های اماده کارتن استفاده کنید که هزینه طراحی را حذف می کند.

برای انتخاب کارتن تره بار یا کارتن میوه مناسب، شناخت انواع آنها، یکی از الزامات این کار است؛ اما به غیر از آن چه نکاتی باید مدنظر قرار بگیرند؟

نیازهای محصول زراعی

کارتن میوه و تره بار

از جمله مواردی که به هنگام تهیه کارتن میوه و تره بار مناسب باید در نظر گرفته شود، نوع محصول و نیاز های آن است. بسته بندی و نوع نگهداری از هر محصول منحصر به فرد و متفاوت از دیگری است. برای مثال، میوه ای چون گیلاس یا آلبالو در مقایسه با میوه ای چون سیب زمینی آسیب پذیر تر هستند. بر همین اساس، نیاز محصولات زراعی و نوع کارتن مورد نیاز مشخص می شود.

مدیریت حمل و نقل و نگهداری در انبار میوه ها و سبزیجات

برخی از محصولات پس از برداشت به صورت مستقیم برای فروش به بازار رسانده می شوند. برخی دیگر نیز برای مدت زمان مشخصی درون انبارهای مخصوص نگهداری می شوند. همین امر باعث ایجاد تفاوت میان کارتن بسته بندی میوه و سبزیجات می گردد.

نحوه نگهداری از محصولات

انتخاب کارتن میوه و تره بار باید متناسب با نوع نگهداری از این محصولات باشد. برای مثال برخی از میوه ها به سرما نیاز دارند یا روی بعضی از آنها قبل از خنک کردن، اقداماتی انجام می شوند. علاوه بر آن، ممکن است برخی از میوه یا سبزیجات برای طولانی مدت در انبار نگهداری شوند و برخی برای کوتاه مدت. به هنگام تهیه کارتن تره بار، تمام این موارد باید در نظر گرفته شوند.

ارتباط با مشتری

کاربرد دیگر کارتن بسته بندی میوه و سبزیجات، در بازاریابی و پیامی است که به مشتری یا مصرف کننده منتقل می کند. به همین منظور باغدار یا فروشنده پیش از بسته بندی محصولات خود، باید به این مسئله فکر کنند که این میوه ها یا سبزیجات را چگونه می خواهند به مشتری ارائه دهد.

چاپ اطلاعات روی کارتن ها تنها راه ممکن برای این کار است. اینکه تصویر محصول در رنگ و شمایلی زیبا به همراه اطلاعات کامل درباره آن روی کارتن میوه و تره بار باشد، به مصرف کننده کمک می کند تا تجربه بهتری از خرید را به دست آورد. همین امر، برای شما نوعی بازاریابی محسوب می شود.

چاپ این اطلاعات هم می تواند قبل از ساخت کارتن انجام شود، هم پس از آن. هر روش قیمت و کاربرد مربوط به خود را دارد.

قیمت بسته بندی

کارتن میوه و تره بار

پیش از زمانی که کشاورز در تکاپوی خرید کارتن میوه می افتد، باید امکانات مالی خود را نیز مدنظر داشته باشد؛ به عبارت دیگر، قیمت کارتن تره بار انتخابی، بالاتر از بودجه بندی وی نباشد. البته لازم به ذکر است خرید یک جعبه تقریبا گرانتر برای نوعی از میوه ها مانند سرمایه گذاری برای سودآوری بیشتر است. برای مثال، میوه ای مانند آلبالو، میوه حساسی است و احتمال خراب شدن آن بسیار بالا است. اگر این میوه پیش از اینکه به فروشگاه و به دست مشتری برسد خراب شود، بدون شک کشاورز یا فروشنده ضرر زیادی را باید متحمل شود.

این امر در مورد محصولاتی چون سیب زمینی صادق نیست. مقاومت این میوه بالا است و به نسبت دیرتر خراب می شود.

سخن آخر

برخی از مزرعه داران یا بازاریابان اهمیتی برای کارتن میوه و تره بار قائل نمی شوند. آنها روش های سنتی برای بسته بندی را به روش های نوین و کارآمد ترجیح می دهند؛ در حالیکه نمی دانند بسته بندی چه تاثیری در دید مخاطب خواهد گذاشت. نمونه ساده خود ما هستیم. اینکه چقدر ساده میان دو محصول یکی با بسته بندی شیک و دیگری با بسته بندی معمولی، محصولی را انتخاب می کنیم که کارتن زیباتری را داراست. دلیل آن هم واضح است. می خواهیم جنس خریداری شده برایمان چشم نواز باشد. همین دلپذیری بصری، خوشنودی از خرید را به همراه خواهد داشت؛ بنابراین اگر می خواهید محصولاتتان را بهتر بفروشید، به هیچ وجه تاثیر کارتن بسته بندی میوه و سبزیجات را نادیده نگیرید.

کارتن های بسته بندی موردنیازتان را می توانید به کارخانه های تولید کارتن سفارش دهید تا هزینه های کمتری را متحمل شوید؛ ازجمله این کارخانه می توان به شرکت جعبه سازی و کارتن سازی گلبرگ اشاره کرد.

 

 

5/5 - (3 امتیاز)
بازگشت به لیست

۴ دیدگاه در “چطور بهترین کارتن میوه و تره بار را انتخاب کنیم؟

  1. ارمین گفت:

    ممنونم بابت راهنمایی های خوبتون

    1. سلام.. خیلی ممنون از شما بخاطر انتخاب گلبرگ باکس

  2. محمد گفت:

    کارتن فلفل دلمه ای چند کیلوییه ؟

    1. اندازه و وزن کارتن ها بنا به درخواست شماست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *