بسته بندی

کارتن بسته بندی کاشی

بسته بندی کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک یکی از پر کاربرد‌ترین مصالح ساختمان است که در دکوراسیون داخلی استفاده‌های فراوانی دارد. در دیوار‌ها و کف ساختمان و فضا‌های مختلف و متنوع از کاشی و سرامیک استفاده می‌شود. همچنین با پیشرفت صنعت ساخت کاشی و سرامیک، این مصالح می‌توانند در فضای باز بعنوان نمای ساختمان مورد استفاده قرار بگیرند. اما مسئله‌ای که علاوه بر کیفیت و مقاومت کاشی و سرامیک اهمیت بالایی دارد، بسته بندی کاشی و سرامیک است، کاشی و سرامیک‌های امروزی با اینکه مقاومت بالایی دارند و به راحتی نمیشکنند، اما حمل و نقل آنها ممکن است باعث آسیب دیدنشان شود. بخصوص که بیشتر از شهرستان‌ها‌ی خاصی از ایران مانند؛ یزد، مشهد و کرمانشاه تولید می‌شوند، یا اینکه ماندن آنها برای مدت زیاد در فضای باز و انبار‌ها آنها را مستعد آسیب خواهد کرد. بسته بندی کاشی و سرامیک در چند مرحله انجام می‌شود که مهمترین مرحله‌ی آن استفاده از کارتون بسته بندی کاشی می‌باشد.

 

نحوه‌ی بسته بندی کاشی و سرامیک چگونه است؟

بسته بندی کاشی و سرامیک در چند مرحله‌ی مختلف انجام می‌شود. یکی از خصوصیات کاشی و سرامیک، وزن بالای آنها است که بخصوص هنگام چیدن آنها نیاز به چفت شدن در یکدیگر و مهار کردن آنها برای جلوگیری از سقوط و آسیب دیدن کاشی و مهمتر از آن افراد می‌باشد. دلیل دیگر هم جلوگیری از نفوذ رطوبت و آفتاب است، بخصوص که بیشتر در انبار‌های سر باز نگهداری می‌شوند.

بعد از بیرون آمدن کاشی‌ها از داخل کوره و ایجاد لعاب در آنها، کاشی‌ها را برای بسته بندی ابتدا داخل کارتن‌ کاشی مخصوص در تعداد‌های معین که بیشتر طبق متر مربع تعیین می‌شود، بسته بندی می‌کنند. کارتن‌ بسته بندی کاشی‌ بیشتر اطراف آن را می‌پوشانند و برای دیده شدن  طرح، وسط آن را خالی می‌گذارند. استفاده از کارتن بسته بندی سرامیک در شرکت‌های مختلف متفاوت است، گاهی کارتن‌ کاشی را به صورت یک سمت بسته و یک سمت باز استفاده می‌کنند. اما کارتن بسته بندی  توان تحمل تمام وزن کاشی را ندارد، به همین دلیل برای نگاه‌ داشتن بسته‌ها از تسمه‌های پلاستیکی یا نایلون‌های پلاستیکی استفاده می‌کنند که تسمه‌ها مقاومتر هستند.

بعد از بسته بندی آنها با کارتن کاشی، نوبت به چیدن آنها در روی پالت می‌رسد، معمولا هر پالت کاشی بسته به اندازه، ابعاد و وزنی که دارد، در تعداد معین به صورتی روی پالت چیده می‌شود که هر کارتن، دیگری را مهار کند و دچار افتادن یا سقوط نشوند. اما سبک خاص برای چیدن آنها کافی نیست به همین دلیل اینبار آنها را با تسمه در هر ردیف محکم می‌کنند و برای احتیاط بیشتر یک لایه نایلون مقاوم روی آن می‌کشند.

انواع کارتن‌های کاشی

انواع کارتن‌های کاشی کدامند؟

  1. یکی از کارتن‌های بسته بندی کاشی، همان کارتن سنتی است که از خمیر چوب به دست می‌آید. این کارتن برای بسته بندی کاشی توسط تولید کننده‌های مختلف کاشی استفاده می‌شود، اما دارای معایبی است. یکی از این معایب ضعف در برابر رطوبت است. عیب دیگر،این است که به راحتی پاره می‌شود و تحمل ورزن آن چندان بالا نیست.
  2. کارتن پلاست نوع دیگر کارتن بسته بندی است که بعنوان کارتن بسته بندی کاشی و سرامیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کارتن از جنس پلاستیک ساخته می‌شود و در برابر رطوبت مقاوم است، مقاومت آن در برابر تحمل وزن نسبتا خوب است و بیشتر بعنوان کارتن بسته بندی سرامیک که وزن بیشتری نسبت به کاشی دارد استفاده می‌شود.

چاپ کارتن بسته بندی کاشی

چاپ کارتن بسته بندی کاشی، در وهله‌ی اول معرف برند سازنده‌ی کاشی و سرامیک می‌باشد که لوگوی برند و نام آن به همراه طرح و رنگ‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما قسمت دیگر کارتن کاشی که در کناره‌های آن چاپ می‌شود، شامل یک جدول است که متراژ هر کارتن کاشی به متر مربع، درجه‌ی سایش لعاب کاشی، گرید یا درجه‌ی کاشی و وزن هر کارتن کاشی روی آن چاپ می‌شود. برای چاپ کارتن بسته بندی کاشی از چاپ سیلک بیشتر استفاده می‌شود، زیرا ماندگاری آن بالاتر است.

خرید کارتن بسته بندی کاشی از گلبرگ باکس

کارتن بسته‌بندی کاشی‌های تک گل و لوکس

انواع کاشی و سرامیک با توجه به درجه و کیفیتی که دارند طبقه بندی می‌شوند، در بسته بندی کاشی‌های لوکس برای جلوگیری از آسیب دیدن آنها از بسته بندی‌های متفاوتی استفاده می‌کنند. کاشی‌ها و سرامیک‌های لوکس که به عنوان کاشی تک گل شناخته شده است و یا کاشی‌های لوکس که از متریال آلومینیوم با طرح‌های مختلف ساخته می‌شوند، قیمت بالایی دارند که بر اساس تعداد محاسبه می‌شوند. بسته بندی این کاشی‌ها با کمک فیبر که یک ضربه گیر بسیار مناسب است داخل کارتن‌ بسته بندی مخصوصی قرار داده می‌شود که تمام قسمت‌های کاشی را پوشش می‌دهد.

خرید کارتن بسته‌بندی کاشی از گلبرگ باکس

کارتن‌های بسته بندی کاشی علاوه بر محافظت از آسیب دیدن کاشی‌ها با کمک اطلاعاتی که برای هر کاشی به صورت چاپ کارتن انجام می‌شود، محاسبه‌ی تعداد مورد نیاز آنها را برای ما ممکن می‌نماید. بیشتر شرکت‌هایی که ساخت کاشی و سرامیک خود را به صورت اختصاصی انجام می‌دهند، علاقه دارند کارتن‌های بسته بندی را بدون چاپ و با همان ابعاد مورد نظر هر کاشی خریداری کنند و چاپ کارتن بسته بندی کاشی خود را در شرکت انجام دهند.

 گاهی برخی مشکلات به دلیل اشتباهات تولید کننده‌ی کارتن در چاپ اتفاق می‌افتد. اما شرکت تولیدی کارتن گلبرگ باکس با بهره گرفتن از کارشناسان خود به طور دقیق چاپ کارتن بسته بندی را با اطلاعات کامل روی کارتن‌ کاشی شما درج می‌کند. شرکت گلبرگ باکس آماده‌ی تولید کارتن‌ با ابعاد استاندارد کاشی و یا ابعاد سفارشی تولید کنندگان می‌باشد و برای چاپ طرح کارتن می‌تواند توسط کارشناسان خبره به تولید کنندگان محترم مشاوره‌ی تخصصی بدهد. گلبرگ باکس به صورت ۲۴ ساعته در خدمت مشتریان و مخاطبان است.

خرید کارتن بسته بندی کاشی از گلبرگ باکس

نتیجه گیری

بسته بندی کاشی و سرامیک، از چند جنبه بسیار مناسب است؛ از یک طرف مانع جذب رطوبت و آسیب دیدن کاشی‌ و سرامیک می‌شود، در هنگام حمل و نقل و انبار کردن کاشی بسته بندی آن کمک خوبی است تا از آسیب دیدن کاشی‌ها جلوگیری شود. همچنین با درج اطلاعات مختص به هر کاشی شما می‌توانید به راحتی تعداد مورد نیاز کاشی و سرامیک خود را خریداری کنید. از طرفی دیگر، برند‌های ساخت کاشی با کمک چاپ کارتن می‌توانند خود را به مشتریان در بازار معرفی کنند. کاشی و سرامیک از مصالح سنگین ساختمان است و نیاز به بسته بندی‌های محکم دارد که این وزن را مهار کند. به این منظور هم از تسمه‌های پلاستیکی و نایلون استفاده می‌کنند. کارتن‌های بسته بندی کاشی از جنس کاغذ که فرآورده‌های چوب است استفاده می‌کند یا از کارتن‌های پلاست که از جنس پلاستیک است استفاده می‌کنند که کاربرد بهتری دارد تا از جایی که بعضی کاشی‌ها دچار عرق می‌شوند کارتن‌ها آن را جذب نکند.

جعبه سازی و کارتن سازی گلبرگ یکی از موفق ترین تولیدی های کارتن در کرج می باشد که می توانید کارتن ها و جعبه های بسته بندی مورد نیاز خود را از آنجا تهیه کنید.

کلیک کنید.!

5/5 - (5 امتیاز)
بازگشت به لیست

۷ دیدگاه در “کارتن بسته بندی کاشی

  1. صفایی گفت:

    درود برشما قیمت و کیفیت محصولات عالی ممنون

    1. سلام آقای صفایی عزیز . ممنون از شما که ما رو انتخاب کردید

  2. علی کریمیان گفت:

    ممنونم بابت مطلب خوبتون و اینکه من به راحتی با استعلام قیمت تونستم قیمت هایی که میخواستم رو حساب کنم گلبرگ حرف نداره

    1. سلام.. باعث افتخار ماست که رضایت کامل مشتری رو داشته باشیم

  3. عبودی گفت:

    کارتن بسته بندی کاشی از چه نوع کارتنی باید باشه ؟

    1. سلام…معمولا برای تهیه کارتن بسته بندی کاشی از دو نوع کارتن سنتی و پلاست استفاده میشه که هر کدوم در نوع خودش ویژگی هایی داره

  4. حسین گفت:

    سلام
    کارتن کاشی واقعا مقاوم و عالی بود
    مرسی از گلبرگ باکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *