دسته بندی نشده

روند تولید کارتن مقوایی | مراحل تولید کارتن در گلبرگ

Cardboard Carton Production Process

صنعت بسته بندی در حفظ و نگهداری کالا بسیار حائز اهمیت می باشد. درست است که در سالهای اخیر شاهد پیشرفت هایی در صنعت حمل و نقل بوده ایم. که کمک به سزایی در سلامت کالا می کند. اما همچنان بسته بندی از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مطلب قصد داریم شما را با مراحل تولید انواع کارتن مقوایی آشنا کنیم.

برای آشنایی با نحوه ساخت کارتن بسته بندی مقوایی ابتدا باید نسبت به مفاهیمی  شناخت پیدا کنید. در ادامه به آنها می پردازیم.

 

مقوا چیست و چگونه تهیه و تولید می شود ؟

مقوا برای نخستین بار در سال 1885 در کشور آلمان توسط یک شیمیدان از روش خمیرسازی چوب تولید گردید.

امروزه به کمک روش کرافت کاغذ را تهیه می کنند. لیکن از آنجایی که این کاغذ استحکام کافی ندارد. با مواد شیمیایی مانند سولفات سدیم ترکیب می شود. و مقوا تولید می گردد.

استحکام و کیفیت مقوا ی به دست آمده به فیبری که استفاده شده است بستگی دارد. درختان مختلفی در این امر استفاده می شود. به عنوان مثال برخی درختان جهت تهیه کاغذ های نازک و ظریف شفافیت بیشتری دارند، و برخی دیگر برای کاغذهای ضخیم تر و مات استفاده می شود. معمولا درختان قد بلند مانند کاج از الیاف قوی تری برخوردارند. که بیشتر از سایر الیاف در صنعت بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرند.

خمیرکاغذ چیست و چگونه تهیه و تولید می شود ؟

خمیر کاغذ که در این صنعت با اصطلاح pulp شناخته شده است ، از خرده چوب و یک سری محصولات بازیافتی به دست می آید. که طی مراحل کرافت تبدیل به کاغذ می شود.

Cardboard carton production

ساخت کارتن مقوایی

جهت تولید کارتن مقوایی فرآیند پخت چوب باید انجام شود. در واقع در این مرحله خمیر چوب را در محلولی که بخشی از آن سولفات است قرار داده و حرارت می دهند، تا فیبر لازمه از چوب به دست آید. برای جدا کردن این فیبر از ماده ای به نام لیگنین که یک نوع پودر شیمیایی است، استفاده می شود. این پودر با تجزیه تکه مولکول های آب، الیاف را به واحدهای ریزی تقسیم می کند. در این روند خمیر حاصله از رنگ قهوه ای سوخته به کرم روشن تغییر حالت می دهد. خمیر کاغذ یا همان پالت را در یک گودال مخصوص ریخته و با کمک چرخ دنده های بزرگ فشرده و صاف می کنند. به این ترتیب الیاف اولیه جهت ساختن کارتن مقوایی شکل می گیرد.

حال مقوای حاصله را در بین دو کاغذ لاینر قرار می دهند، و با کمی مواد بازیافتی تبدیل به مقوای محمکتری می شود. و بعد از این مرحله با برش زدن مقوا می توان آماده ساخت کارتن مقوایی شد.

نکته آخر اینکه که سایت ما قادر است در عرض 3 دقیقه استعلام قیمت کارتن را انجام دهد و کار را برای شما آسان کند.همچنین برای خرید انواع کارتن بسته بندی نیز می توانید به شرکت کارتون سازی و جعبه سازی کرج مراجعه کنید و یا از طریق سایت گلبرگ باکس سفارشات خود را ثبت کنید.

 

5/5 - (3 امتیاز)
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

۱ دیدگاه در “روند تولید کارتن مقوایی | مراحل تولید کارتن در گلبرگ

  1. محب آلاله گفت:

    شما ثبت سفارش به صورت آنلاین هم دارین ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *