دسته بندی نشده

هرچیزی که باید درباره کارتن پلاست بدانید

کارتن پلاست چیست

همانطور که همه ما به خوبی می دانیم، همه بخش های زندگی، از فناوری گرفته تا بخش های طراحی و دکوراسیون، در نتیجه پیشرفت علم و دانش در حال تحول و تغییر هستند. کارتن پلاست یکی از محصولاتی است که در نتیجه پیشرفت در بخش تزئینات تولید شده است؛ اما آیا می دانید که کارتن پلاست چیست؟ چگونه عمل می کند؟ چگونه می توان پلاستیک و مقوا را نصب کرد؟ اینها سوالاتی است که امیدواریم بتوانیم به طور کامل به آنها پاسخ دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

کارتن پلاست چیست؟

به طور کلی، مقوا چیزی است که ما از آن به عنوان کارتن پلاست یاد می کنیم؛ زیرا از روی هم قرار دادن دو ورقه مسطح بیرونی شکل می گیرد و بسیار مقاوم است و از موادی مانند پلی پروپیلن ساخته شده است.

مقاومت و دوام بالای این محصول در بخش هایی مانند کشاورزی، ساختمان، بسته بندی و غیره به دلیل وجود مواد اولیه مانند پلی پروپیلن است که در ساخت آن مورد استفاده قرار می گیرد.

از آنجا که این محصول از ورق پلاست شیت یا هالوشیت ساخته شده یک ماده بسیار امروزی است. اکثر مردم از این محصول بی اطلاع هستند و سردرگم می شوند.

ظرفیت چاپ در اشکال و طرح های مختلف، مقاومت بالا در برابر نور خورشید، ضد آب بودن، وزن بسیار کم، مقاومت در برابر ضربه و مقاومت در برابر آب و هوا تنها تعدادی از ویژگی های این محصول است.

با توجه به وضعیت اقتصاد، اکثر افراد به دنبال محصولات با کیفیت بالا با قیمت های مقرون به صرفه هستند. کارتن پلاست ها جایگزین خوبی برای کالاهای قابل مقایسه با قیمت مناسب و گران تر هستند.

هنگامی که این ورق ها عملکرد اصلی خود را از دست می دهند، می توان آنها را بازیافت کرد و در صنایع دیگر استفاده کرد؛ زیرا از پلی پروپیلن یک کالای پلاستیکی ساخته شده اند. کارتن پلاست چیست و چه معایبی دارد، سوالی است که هر از گاهی مطرح می شود. بحث در مورد معایب مقوا و پلاستیک بدون ارائه محصولی از جنس متفاوت غیرممکن است. بنابراین، بهتر است اطلاعات را مطالعه کنید و در مورد معایب کارتن پلاست به درستی قضاوت کنید.

اگر نیاز به خرید کارتن بسته بندی دارید می توانید از خدمات کارتون سازی گلبرگ استفاده کنید و سفارشات خود را در سایت ما ثبت کنید.

کارتن پلاست ضد آب

روش ساخت کارتن پلاست

این کارتن ها به روش اکستروژن از دو ورق مسطح که روی هم چیده شده و به صورت غیر قابل نفوذ به هم متصل شده اند ساخته می شوند. این نوع کارتن پلاست مقاومت بسیار بالایی دارد و می تواند در محیط های ناپایدار مقاومت کند.

این مواد در زمینه طراحی و ساخت و ساز در بخش تبلیغات به کار گرفته می شوند. برای اطلاعات بیشتر در مورد کارتن پلاست، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

آشنایی با کارتن پلاست

سه لایه نازک پلی پروپیلن بین ورق پلاستیکی یا مقوا قرار می گیرد تا این ماده را ایجاد کند. به دلیل قرار گرفتن یک لایه تا شده به شکل دندان بین دو ورق تخت، این ورق به ورق پلاستیکی دوجداره نیز معروف است. این ماده به دلیل طیف گسترده ای از رنگ ها و ضخامت های موجود (2 تا 12 میلی متر) اغلب در ساخت ماکت استفاده می شود.

نام های دیگر این کالا شامل شیت پلاست، پلاستیک چین دار، ورق هالوپروفیل و پلاست پک است. بافت این محصول  با اختلاط با الیاف شیشه تقویت می شود. مردم تقریبا همیشه از کارتن پلاست ها استفاده می کنند.

کاربرد کارتن پلاست

آنها به دلیل مقاومت بالا در برابر گرما، ضربه و فشار و همچنین طول عمرشان در مقایسه با مواد شیمیایی، اغلب در محصولات بخش های شیمیایی، کشاورزی، تبلیغات، بسته بندی و ساخت و ساز استفاده می شوند.

کارتن پلاست ها مقاومت بالایی در برابر حرارت دارند و ضد اشتعال هستند. وقتی در معرض حرارت مستقیم قرار می گیرند، به جای آتش گرفتن، فقط ذوب می شوند. آنها می توانند با استفاده از سیم، منگنه، چسب چوب، چسب حرارتی و سایر وسایل اتصال به چیزهای دیگر متصل شوند.

از این ورق ها در طراحی ساختمان و دکوراسیون داخلی استفاده می شود؛ زیرا سبک وزن بوده و حمل و نقل آن در مقادیر زیاد آسان است. پلاستیک مقوایی به دلیل اینکه بو ندارد و بوهای محیط را به خود جذب نمی کند در دکوراسیون نیز استفاده می شود. محبوبیت این محصول به عایق بودن آن نسبت داده می شود. همچنین این ماده می تواند گرما، سرما و نور خورشید را به راحتی تحمل کند.

این ماده فاقد سم است، ممکن است بازیافت شود و دوباره مورد استفاده قرار گیرد و برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست نیازی به دفع ندارد.

استفاده کارتن پلاست ها در صنایع مختلف

تبلیغات: یکی از بهترین راه ها برای تبلیغ در رسانه ها است. چاپ و تبلیغات روی کارتن پلاست ها بسیار مقرون به صرفه و برای کیفیت بسیار مهم است.

بسته بندی: این مواد کارتن های فوق العاده محکم، ضد ضربه، بهداشتی، ضد آب، مد روز و زیبایی را به همراه دارند.

پوشش و سقف: این ورق کاملا بهداشتی، عایق صدا، حرارت و رطوبت، عاری از قارچ و میکروب و نصب بسیار سبک و ساده برای استفاده به عنوان روکش یا سقف می باشد. افراد از این دستگاه در زیر سقف های سوله برای حفظ و زیباسازی پشم شیشه استفاده می کنند.

الکتریکی: در بسیاری از صنایع مختلف از جمله صنایع مربوط به کشاورزی، خودرو، لوازم التحریر، ساختمان، الکترونیک، مواد غذایی و غیره استفاده می شود.

این ورق ها یا ورق های مقوایی نیز در موارد زیر مورد استفاده قرار می گیرند:

  • ساخت انواع جعبه از جمله جعبه میوه و کلنگ مکانیزه
  • ساخت انواع غرفه های تبلیغاتی
  • استفاده از سقف های مصنوعی برای مصرف
  • جایگزین مناسب برای روزنامه دیواری و…

کارتن پلاست چیست؟

انواع کارتن پلاست ها

کارتن پلاست ها بر اساس کاربرد و ظاهرشان بسیار متنوع هستند. ما انواع آن را در این مطلب لیست کردیم تا به شما در تصمیم گیری کمک کنیم.

مدل ورقه ای یا ساده

این مدل که ابتدایی ترین و ساده ترین مدل است، به شدت یادآور بافت کاغذ های کارتن پلاست است. در این نمونه از یک لایه تا شده و دو لایه پلاستیکی استفاده شده که یک ورق کارتن پلاست دو جداره را شکل می دهند.

در این مدل به جای چسب، از گرما برای اتصال لایه ها به یکدیگر استفاده می شود. در مدل دیگر یک لایه پلاستیکی صاف به لایه راه راه متصل می شود که دیگر به لایه بعدی نیازی ندارد. در نهایت، پلاستیک مقوایی در اشکال و کاربردهای بسیار متنوعی وجود دارد.

این مدل به صورت لوله ای شکل می گیرد و نسبت به مدل های دیگر انعطاف پذیرتر است. این نمونه از پلی اتیلن ساخته شده است و در برابر سرما مقاومت بیشتری دارد.

مدل عمودی

این نمونه با قطر 2 تا 25 میلی متر به بازار عرضه می شود. با برش ورقه مخصوص، کارتن پلاست با دستگاه مخصوص پس از یک فرآیند خاص ساخته می شود که باعث می شود نسبت به نمونه های ساده آن دندانه کمتری داشته باشد.

سپس، می توانید خانه های عمودی و مسطح را که می توانند از پلی پروپیلن و پلی اتیلن ساخته شوند، در امتداد لبه ورق ها مشاهده کنید. این مواد پلی اتیلن به آسانی و سریع ذوب می شوند و مقاومت حرارتی آنها کاهش می یابد.

مدل کندویی یا حبابی

جدیدترین نسخه این ورق ها مدل حبابی است. این نوع کارتن از نظر شیمیایی مقاومت بیشتری دارد؛ زیرا از پلی پروپیلن تشکیل شده است. با توجه به این ویژگی، این نوع کارتن ضد تعریق بوده و به سبک شدن محصول نهایی کمک می کند.

کارتن پلاست ضد آب

آیا قیمت کارتن پلاست با نوع و ترکیب ورق آن ارتباط دارد؟

با توجه به تغییرات مداوم در محصولات بخش پتروشیمی و در سال جاری، این محصول به طور مستمر در حال تغییر است. طبیعتا هزینه هر متر مربع از مدل مورد نظر و مورد نیاز بسته به جزئیات لازم متفاوت است.

در رایج ترین و ساده ترین حالت، کارتن پلاست را می توان متری پنج هزار تومان تا هر متر مربع پنجاه هزار تومان تومان تهیه کرد. قیمت مواد با افزایش قطر ورق افزایش می یابد.

علاوه بر این، کارتن پلاست مخصوص گلخانه نسبت به سایر ورق ها گران‌تر است. ورق های کوچک معمولاً دارای عرض یک متر و طول دو متر هستند، در حالی که اندازه های بزرگتر و سفارشی تر را می توان برای استفاده در ساخت و ساز و تبلیغات خریداری کرد. به همین دلیل، هزینه کارتن پلاست بسته به نوع پلاستیک مقوایی متفاوت است.

ویژگی ورق کارتن پلاست

ورق های کارتن پلاست ویژگی های مختلفی دارند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

سبکی و تعدد طیف رنگی

این محصول برای استفاده در ساختمان، دکوراسیون و … ایده آل است و وزن آن یک سوم کمتر از اکرلیک یا یک ششم وزن شیشه است. طیف وسیعی از رنگ ها در این پلاستیک مقوایی وجود دارد.

انعطاف پذیری و تحمل فشار بالا

این ورق های مقوایی به دلیل خاصیت ارتجاعی زیاد ممکن است از نظر طول و عرض خم شوند. اما برای جلوگیری از زنگ زدگی، قوس طولی آنها ترجیح داده می شود. کارتن پلاست به خاطر استحکام و دوام بالا، در بسته بندی های مختلف محصولات، مورد استفاده قرار می گیرند. تجارت بسته بندی به لطف این اختراع دستخوش تحولی اساسی شده است.

قابلیت شستشو و غیر سمی بودن

کارتن پلاست را می توان با آب و مواد شوینده بدون آسیب رساندن شست. این محصول فاقد مواد خطرناک است، بنابراین هیچ خطری برای سلامتی انسان ندارد و می توان از آن برای بسته بندی مواد غذایی استفاده کرد.

بدون بو و دارای قابلیت چاپ

این ورق ها نه تنها بو ندارند، بلکه بوهای اطراف را نیز جمع نمی کنند. کارتن پلاست  محصولی است که برای استفاده در غرفه ها و تابلوهای تبلیغاتی ایده آل است و ممکن است با استفاده از فرآیند سلک روی صفحات پخش و چاپ شود.

کارتن پلاست

قابلیت برش آسان و حفظ انعطاف پذیری اولیه

این ورق قابلیت برش آسانی دارد و می توان آن را با دستگاهی مشابه دستگاهی که برای برش کارت های مقوا استفاده می شود تقسیم کرد. منگنه، چسب و جوش پلاستیک همگی روش هایی هستند که می توان برای اتصال این ورق ها به یکدیگر استفاده کرد. این کارتن شکل، نرمی و انعطاف پذیری خود را حفظ می کند.

ضد اشتعال و مقاومت بالا در برابر ضربه

ورق ها فقط ذوب می شوند، آتش نمی گیرند. آنها به عنوان یک مانع در هنگام تصادف عمل می کنند و از گسترش آتش جلوگیری می کنند. در مقایسه با شیشه و اکرلیک، پلاستیک کارتن به ترتیب 200 برابر و 7.5 برابر بیشتر در برابر ضربه مقاوم است.

مقاومت زیاد در برابر مواد شیمیایی و عایق حرارت

با توجه به اینکه این محصول از پروپیلن ساخته شده است، در برابر مواد شیمیایی بسیار مقاوم است. این محصول از خروج گرما جلوگیری می کند که باعث کاهش اتلاف انرژی در بخش ساختمان می شود.

عایق رطوبت و عایق صدا

این ورق ها با جلوگیری از عبور آب و رطوبت به عنوان عایق رطوبت عمل می کنند. در نتیجه اغلب در گلخانه ها، استخرها و غیره استفاده می شود. این محصول به دلیل ساختار شبکه ای که دارد و هوای داخل پنل های آن ممکن است به عنوان عایق صدا مورد استفاده قرار گیرد.

قابلیت لوله‌کشی و بازیافت

وقتی ورق کارتن پلاست در دمای پایین ایجاد می‌شود، انعطاف‌پذیر است، می‌توان آن را رول کرد و فضای کمتری را اشغال می‌کند. این محصول را می توان به دلیل موادی که دارد بازیافت کرد و به طبیعت بازگرداند.

عایق اشعه ماوراء بنفش و جداکننده

این محصول با استفاده از مواد منحصر به فردی ساخته شده است که در ترکیب با مشخصات مشتری، مانع از عبور اشعه ماوراء بنفش خورشید شده و مقاومت محصول در برابر نور خورشید را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد. این محصول برای جداسازی و طبقه بندی کالاها به صورت لایه های طویل استفاده می شود.

کارتن پلاست چیست

رول کارتن پلاست چیه؟

طبق سفارش مشتری، رول ها ممکن است دارای عرض 1 متر و طول 100 متر، طول 50 متر و عرض 2 متر باشند. علاوه بر این، ورق‌های رول در ضخامت‌ های مختلف ساخته و فروخته می‌شوند و در رنگ‌ های متنوعی عرضه می‌شوند که سفید، نارنجی، بنفش، زرد، آبی، کرم و مشکی رایج‌ ترین آنها هستند.

تنوع و تمایز در رول کارتن پلاست

تنوع و متمایز بودن رول ها در رابطه با شکل و اندازه آنها است. در تولیدی کارتن این قسمت از پلی پروپیلن ساخته شده است که ضخامت آن از 2 تا 4 میلی متر است. هر متر مربع در یک رول صد متر مربعی بین دویست تا سیصد کیلوگرم وزن دارد. یک رول 100 متر مربعی دارای ابعاد و وزن 100 متر مربع است که هر متر مربع آن بین 200 تا 400 گرم وزن دارد. استفاده از رول یا ورق های کارتن پلاست در کارخانجات، سوله ها و پوشش سقف مرغداری ها و گاوداری ها مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر در صنایع به دلیل طول عمر زیاد، مقاومت فیزیکی در برابر آب و مایعات در همه شرایط با رطوبت بالا، مقاومت در برابر مواد شوینده، اسیدها و مواد شیمیایی و تحمل تغییرات حرارتی در طیف وسیعی از دماها از منفی بیست تا مثبت هشتاد است. سفارش کارتن در موارد مختلفی مانند تبلیغات، کشاورزی، ساختمان سوله، خودرو، لوازم خانگی، لوستر و دکور سازی، بسته بندی، تبلیغات، کشاورزی، ساخت و ساز، ساخت سوله، انواع علائم راهنمایی و رانندگی که نیاز به ماندگاری طولانی دارند و … صورت می گیرد. اگر تا به حال نام کارتن پلاس را شنیده اید، باید توجه داشته باشید که این نام اشتباهی برای کارتن پلاست است. در نتیجه چیزی به نام کارتن پلاس نخواهیم داشت.

از کارآفرینان بخش اقتصادی خواسته می‌شود در رفع نواقص صنایع بسته‌بندی و تبلیغات اقدام قاطع کرده و از روش‌های روز برای این امر استفاده کنند. این امر به دلیل پیشرفت علم و فناوری در عرصه های مختلف زندگی مدرن، با تنوع در تولید کالاها یا جایگزینی کالاهای موجود با نسل و نوع جدیدتر خود در صنایع مختلف همراه است.

شاید برای شما مفید باشد: جعبه سازی

کارتن پلاست چیه

جمع بندی

امروزه با بهره گیری از جدیدترین گجت های همگام با تکنولوژی و فناوری اروپا و همچنین بزرگترین کارخانه های تولید ورق و کارخانه کارتن سازی، کارتن پلاست به ظرفیت تولید بسیار بالایی دست یافته و توانسته در بازارهای مختلف به ویژه بازارهای بین المللی با محصولات ایرانی رقابت کند.

شرکت کارتن سازی گلبرگ باکس خدمات بسیار متنوعی به مشتریان خود در زمینه چاپ جعبه و بسته بندی پایدار ارائه می دهد. همچنین طراحی جعبه بسته بندی، طراحی کارتن برخی از خدمات این مجموعه بزرگ می باشد، برای اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فروش گلبرگ باکس تماس حاصل فرمایید.

Rate this post
بازگشت به لیست

۱ دیدگاه در “هرچیزی که باید درباره کارتن پلاست بدانید

  1. khoshkenar گفت:

    سلام امکانش هست از این نمونه کارتنی که معرفی کردید برای بسته بندی ماگ هم استفاده کنیم؟ چون حس میکنم مقاومت کافی در برابر ضربه رو داره و محصول آسیب نمیبینه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *