بسته بندی

کارتن بسته بندی ذرت

کارتن بسته بندی ذرت

در بازار امروزی و با پیشرفت صنعت کارتن‌سازی، طیف وسیعی از جعبه و کارتن در بازار موجود بوده که  نیازهای مصرف‌کننده را در رابطه با بسته‌بندی مواد مختلف، برطرف می‌کند. اما همه چیز آنقدر ساده نیست. با تنوع بسیار محصولات در حوزه‌های مختلف مانند مواد غذایی، محصولات بهداشتی، آرایشی و غیره، نوع کارتن انتخابی برای بسته‌بندی بسیار اهمیت دارد. هرچه میزان بسته‌بندی محصول باکیفیت و قیمت آن نیز مناسب‌تر باشد، فروش محصول نیز بیشتر می‌شود. یکی از انواع موادغذایی که نیاز به بسته‌بندی مناسب دارد، ذرت است. این ماده غذایی که جزو گروه سبزیجات قرار می‌گیرد، انواع مختلفی نظیر ذرت پفیلا، ذرت بو داده، ذرت خوراکی و ذرت دام دارد. به طور کل کارتن بسته بندی ذرت نیز باید با توجه به نوع ذرت، ویژگی‌ها و مشخصات مخصوص به خود را داشته باشد. در ادامه مقاله همه چیز در رابطه با سفارش کارتن بسته بندی ذرت توضیح داده شده و قیمت کارتن بسته بندی ذرت نیز بررسی می‌شود.

انواع کارتن بسته بندی ذرت

در این قسمت به انواع کارتن‌ها با توجه به نوع ضخامت و ساخت برای بسته‌بندی ذرت پرداخته می‌شود؛

قیمت کارتن بسته بندی ذرت

1. کارتن تک جداره

کارتن‌های تک جداره از یک لایه مقوا موج‌دار تشکیل شده‌اند. ساختار این نوع مقوا بدین صورت است که در وسط یک لایه مقوای موج‌دار قرار گرفته و بالا و پایین آن دو ورقه مقوایی نازک چسبیده است. این نوع کارتن‌ها، در برابر ضربه مقاومت خوبی دارند اما به علت نازک بودن لایه‌ها، نمی‌توان توقع زیادی از آن‌ها داشت. همچنین حمل محصولات خیلی سنگین با این کارتن‌ها جایز نیست. بنابراین جعبه بسته بندی ذرت تک جداره را تنها برای حمل مقدار کمی ذرت می‌توان استفاده کرد.

2. کارتن دو جداره

این نوع از کارتن ذرت دارای دو لایه موج‌دار و سه لایه ورق مقوایی نازک است، بدین صورت که در بین لایه‌های موج‌دار یک لایه مقوایی ساده و در بالا و پایین آن دو لایه دیگر قرار می‌گیرد. از این نوع جعبه مقوایی می‌توان برای جابه‌جایی محصولات با حجم بالا استفاده کرد، زیرا مقاومت و استحکام این نوع کارتون ذرت، بسیار بالا است. همچنین محصول درون کارتن بسته بندی ذرت دوجداره، توسط دیواره‌های کارتن به خوبی محافظت می‌شود.

در این قسمت، کارتن ذرت خام، پفیلا، بو داده و غیره بر اساس شکل کارتن بررسی خواهد شد؛

1. کارتن ذرت تاشو

از رایج‌ترین نوع کارتن بسته بندی ذرت می‌توان به کارتن‌های تاشو اشاره کرد. انواع کارتن ذرت پفیلا، ذرت خام، ذرت خوراکی و بو داده را می‌تواند از نوع تاشو باشد. این نوع کارتن‌ها دارای دو نوع مقوایی و راه راه هستند. کارتن‌های تاشو مقوایی، از یک مقوای تک لایه ساخته شده که اغلب برای محصولات خرده‌فروشی مانند ذرت استفاده می‌شود. کارتن‌های تاشو راه راه اما از لایه‌های موج‌دار تشکیل شده‌اند. ستون‌های هوا در بین این لایه‌های موج‌دار موجب استحکام هرچه بیشتر کارتن شده و می‌توان حجم زیادی از ذرت را درون آن بسته‌بندی نمود. حمل و نقل کارتن ذرت بو داده و انواع دیگر ذرت که از نوع تاشو راه راه است، بسیار راحت و ایمن خواهد بود.

2. کارتن‌های سفت و سخت

یکی دیگر از محصولات تولیدی کارتن بسته بندی ذرت، جعبه‌های سفت و سخت است. به این نوع جعبه‌ها، جعبه تنظیم نیز می‌گویند و مانند انواع کارتن‌های تاشو، جمع و یا تا می‌شوند. جنس این جعبه‌ها اغلب از تخته نئوپان با ضخامت بالا بوده و توسط ورق کاغذی پوشیده شده است. از این جعبه‌های سفت و سخت اغلب برای محصولات با کیفیت بالا استفاده خواهد تا ارزش محصولات درون آن حفظ گردد. همچنین برای جابه‌جایی حجم زیادی از محصولات سنگین، جعبه‌های سفت و سخت کاربرد دارند.

خرید کارتن بسته بندی ذرت

نکات مهم در انتخاب کارتن بسته بندی ذرت

  • قابلیت بازیافت و بازگشت به طبیعت: بسیاری از کشورهای خارجی که برای امر صادرات انتخاب می‌شوند، دارای محدودیت دفع زباله هستند. در حال حاضر بزرگترین خریداران محصول، بسیار نگران مسائل زیست محیطی بوده و به دنبال راهی هستند تا این مسائل را تا حد امکان کاهش دهند. تقریباً تمام کارتن بسته بندی ذرت از هر شکل و مدلی، قابل بازیافت بوده و زیست تخریب‌پذیر هستند. قیمت کارتن بسته بندی ذرت با تمام این ویژگی‌ها با انواع دیگر کارتن تفاوتی نداشته و یا تفاوت قیمتی بسیار اندکی دارد.
  • تنوع: اغلب خریداران کارتن بسته بندی ذرت بیشتر به دنبال خرید بسته‌های فله و عمده هستند و خود، آن‌ها را به کارتن‌ ذرت کوچک برای مصرف‌کنندگان تقسیم می‌کنند. در حال حاضر نیز بیش از 1500 سبک و اندازه برای بسته بندی محصولات اعم از جعبه بسته بندی ذرت وجود دارد.
  • قابلیت چاپ‌پذیری: در صورت وجود قابلیت چاپ‌پذیری در کارتون ذرت، جذب مشتری به طرز فزاینده‌ای افزایش می‌یابد، زیرا از این طریق، علاوه بر طراحی‌های گرافیکی بر روی جعبه، می‌توان تمامی مشخصات محصول و واحد تولیدی را بر روی کارتن ذرت پفیلا، خام و بو داده چاپ کرد.
  • ماندگاری: کارتن ذرت و دیگر بسته‌بندی‌های محصول باید به گونه‌ای طراحی شود که عمر مفید محصول درون آن افزایش یافته و از مقدار ضایعات کاسته شود.

تولیدی کارتن بسته بندی ذرت

انواع رایج کارتن بسته بندی ذرت

موارد زیر از جمله رایج‌ترین نوع سفارش کارتن بسته بندی ذرت خواهد بود؛

1. تخته فیبر

تخته فیبر راه راه که به اشتباه مقوا نامیده می‌شود در اندازه‌ها و وزن‌های مختلف تولید خواهد شد. به دلیل کم بودن قیمت کارتن بسته بندی ذرت از نوع تخته فیبر، رایج‌ترین نوع بسته‌بندی بوده و از گذشته تاکنون کاربرد زیادی داشته است. همچنین در حال حاضر، استحکام این نوع کارتن ذرت و قابلیت استفاده از تخته‌های موج‌دار به قابلیت‌های این نوع بسته‌بندی اضافه شده است. اغلب این نوع جعبه بسته بندی ذرت می‌توانند از سه یا چند لایه مقوایی تشکیل شده باشند.

2. ظروف خمیر کاغذ

این نوع ظروف از خمیر کاغذ بازیافت شده به اضافه چسب نشاسته‌ای، تولید می‌شود. این نوع کارتن‌ اغلب برای بسته‌بندی سبزیجات نظیر ذرت و دیگر محصولات تازه کاربرد دارد. این نوع ظروف در اشکال و اندازه‌های مختلف تولید شده و ظروف خمیر کارتن ذرت قیمت نسبتاً ارزانی دارد. همچنین در این ظروف رطوبت محصول جذب شده و میزان خرابی آن کاهش می‌یابد.

3. کیسه‌های کاغذی

این نوع بسته‌بندی اغلب برای حجم بسیار کمی از ذرت استفاده می‌شود. در قدیم استفاده از این بسته‌بندی بسیار رایج بوده ولی در حال حاضر، با ظهور انواع کارتن بسته بندی ذرت در جنس‌های مختلف، کیسه‌های کاغذی محبوبیت خود را از دست داده‌اند. امروزه تنها در خرده‌فروشی‌ها، کارتن ذرت پفیلا و بسته‌بندی آن، به صورت کیسه کاغذی انجام می‌شود. همچنین ذرت شیرین نیز می‌تواند در کیسه‌های مشبک، بسته‌بندی شده و در بازار ارائه شود. از جمله مزایای کیسه‌های کاغذی و کارتن ذرت قیمت نسبتاً ارزان و جریان یافتن هوا در آن است. تهویه مناسب برای ذرت‌های تازه بسیار اهمیت دارد.

قیمت کارتن بسته بندی ذرت

 همانطور که مشخص است، بسته‌بندی درست تمامی محصولات اعم از ذرت می‌تواند در افزایش میزان فروش آن، تأثیرگذار باشد. اما نکته مهم در این زمینه، کارتن ذرت قیمت مناسبی باید داشته باشد و بر روی قیمت تمام شده، تأثیر کمی بگذارد، زیرا در صورت افزایش زیاد قیمت، حتی اگر ذرت و کارتون ذرت کیفیت بالایی داشته باشند، مشتریان زیاد جذب آن‌ها نخواهند شد.

عوامل بسیاری بر روی قیمت سفارش کارتن بسته بندی ذرت موثر است که از جمله آن‌ها می‌توان به نوع کارتن ذرت بو داده، جنس کارتن ذرت خام، تعداد لایه‌های کارتن، ابعاد آن و غیره اشاره کرد. در خرید تولیدی کارتن بسته بندی ذرت، همچون کارتن‌های صادراتی، کارتن لمینتی و غیره باید به کیفیت و قیمت توجه ویژه داشت تا کارتن در حین حمل نقل آسیب ندیده و موجب آسیب به محصول نیز نشود.

شما مشتریان عزیز می توانید برای انجام سفارشات خود به شرکت جعبه سازی  و کارتن سازی در کرج مراجعه کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
بازگشت به لیست

۶ دیدگاه در “کارتن بسته بندی ذرت

  1. سلامی گفت:

    اگه قصد صادرات ذرت رو دارین حتما از کارتن های سفت و سخت استفاده کنید

  2. یدالهی گفت:

    ذرت توی این بسته بندی ها معمولا تا چه مدت اگه داخل انبار ها باشه سالم میمونه ؟

    1. سلامت محصول به نوع کارتن و شرایط محیط نگهداری آن بستگی داره

  3. خجسته گفت:

    خسته نباشید
    میشه با پوست خود این ذرت ها رو تو جعبه گذاشت ؟

  4. حسن گفت:

    تو هر جعبه سقف گذاشتن ذرت چقدره ؟

    1. به ابعاد کارتن سفارشی بستگی داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *