بسته بندی

کارتن بسته بندی ژله

کارتن ژله

امروزه بسته‌بندی انواع مواد خوراکی اعم از دسرهایی مانند ژله، در قلب صنعت بازاریابی قرار گرفته و تعداد کمی از محصولات هستند که بدون بسته‌بندی مناسب در بازار عرضه می‌شوند. بسته‌بندی‌های مناسب، از محصولات درون خود به خوبی محافظت کرده و در برابر انواع آسیب، آلودگی، فساد و حمله آفات مقاوم هستند. همچنین با بسته‌بندی درست محصولات، از آسیب در حین حمل و نقل، ذخیره‌سازی و خرده‌فروشی محصولات جلوگیری می‌شود. کارتن پودر ژله و دیگر مواد غذایی و خوراکی، تأثیر بسیاری بر روی شناخت دیگر محصولات شرکت و افزایش فروش خواهد داشت. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که کارتن بسته بندی ژله و دیگر محصولات خوراکی می‌تواند بر روی افزایش هزینه کالا، موثر باشد. در ادامه این مقاله به بیان انواع بسته بندی پودر ژله پرداخته و ویژگی‌های هر یک از این نوع بسته‌بندی‌ها و کارتن‌ها بررسی می‌شود.

مزیت کارتن بسته بندی ژله چیست؟

به طور مزایای صنعت بسته‌بندی و کارتن پودر ژله به شرح زیر خواهد بود؛

  • برچسب زدن و قابلیت چاپ: در زمان استفاده از بسته بندی ژله مناسب، می‌توان اطلاعاتی را نظیر مقدار محتویات محصول، مواد تشکیل‌دهنده، محتوای تغذیه‌ای و کالری هر کدام، طرز تهیه، میزان ماندگاری و تاریخ انقضا و غیره بر روی کارتن و بسته‌بندی درج کرده و برچسب‌گذاری نمود.
  • افزایش طول عمر و ماندگاری: بسته‌بندی تمامی مواد خوراکی مانند پودر ژله به گونه‌ای است که از زمان حمل از درب واحد تولیدی تا رسیدن به مراکز خرید و فروشگاه‌ها، حتی بعد از رسیدن به دست مصرف‌کننده کاملاً سالم می‌مانند.
  • مراقبت از محصول و جلوگیری از آسیب به آن: قبل از سفارش کارتن پودر ژله، باید از مواد تشکیل‌دهنده و نوع ساخت جعبه پودر ژله اطمینان حاصل کرد. مواد تشکیل‌دهنده نباید هیچ‌گونه خطری برای پودر ژله داشته باشد و به سلامت آن آسیب وارد کند. همچنین میزان استحکام و مقاومت کارتن باید به گونه‌ای باشد که در هنگام حمل و نقل و بروز ضربه، بسته بندی ژله پاره نشده و تمامی پودر از بین نرود.

کارتن بسته بندی ژله

طراحی و تولید کارتن پودر ژله

تولیدکنندگان انواع پودر ژله می‌توانند برای بسته‌بندی محصول خود از کارتن‌ها و بسته‌بندی‌های متنوعی استفاده کنند. برای کاهش قیمت کارتن بسته بندی ژله می‌توان این بسته‌بندی را با توجه به نوع نیاز در تیراژ بالا سفارش داد. به طور کلی سفارش کارتن پودر ژله به شکل‌های مختلفی اعم از جعبه‌های کارتنی، کارتن‌های لمینتی، جعبه مقوایی، جعبه‌های دایکاتی، پاکت مقوایی، بسته‌بندی سلفوتی و غیره انجام می‌شود که در ادامه چند مورد از رایج‌ترین این کارتن‌ها بررسی خواهند شد؛

1. کارتن‌های مقوایی

به طور کلی، کارتن‌های مقوایی برای بسته‌بندی موادغذایی خشک کاربرد دارند. از جمله مزیت‌های استفاده از مقوا برای تولید بسته بندی ژله، راحتی در نحوه چیدمان و قابلیت چاپ بر روی جعبه‌ها با رنگ‌های روغنی است. این نوع از بسته بندی پودر ژله، برای مقاومت در برابر آب و استحکام بیشتر، دارای روکش‌های پلاستیکی هستند. همچنین اگر در تولید کارتن پودر ژله از جوهر فلزی استفاده شده باشد، به راحتی می‌توان این کارتن‌ها را بازیافت نمود.

2. جعبه‌های راه راه

یکی از پرکاربردترین جعبه‌ها در انواع بسته بندی، جعبه‌های راه راه هستند. از این نوع کارتن بسته بندی ژله قیمت مناسب، برای ساعت جعبه‌های حمل محصول استفاده می‌شود. لایه‌های میانی این نوع جعبه‌ها از مقوای موج‌دار تشکیل شده است. این لایه توسط دو مقوای صاف آسترکشی شده تا علاوه بر استحکام بیشتر کارتن بسته بندی ژله، جریان هواس ایجاد شده از فاسد شدن نیز جلوگیری کند. این مدل از کارتن پودر ژله در تراکم و ضخامت‌های مختلف تولید و در بازار عرضه می‌شود.

3. کارتن‌های آسپتیک

این مدل کارتن‌ها مخصوص بسته بندی ژله و انواع مواد غذایی مایع مانند سوپ، آب‌میوه و دسر هستند. استفاده از کارتن‌های آسپتیک برای نگهداری از مواد غذایی، موجب افزایش طول عمر و ماندگاری، حفظ رنگ و بافت محصول و همچنین ارزش غذایی آن خواهد شد. لایه‌های پلی اتیلن در این کارتن‌ها با استفاده از گرما و چسب به سطح مقوایی کارتن بسته بندی ژله می‌چسبند. از ویژگی‌های کارتن آسپتیک می‌توان مقاومت بالا در برابر حرارت اشاره کرد. حتی در زمانی که اقلام اسیدی در این جعبه‌ها نگهداری می‌شوند، کارتن دچار خوردگی نخواهد شد.

4. کارتن‌های لمینتی

کارتن‌های لمینتی از جمله مقاوم‌ترین انواع کارتن پودر ژله هستند که اغلب به صورت سه تا پنج لایه تولید و در بازار عرضه می‌شوند. در واقع در ساخت این کارتن‌ها چندین ورق مقوایی به روی یکدیگر چسبانده خواهند شد.

خرید کارتن بسته بندی ژله

کارتن بسته بندی ژله

این نوع از کارتن‌های بسته بندی، کیفیت چاپ بسیار خوبی داشته و به طور کاملاً مهندسی شده طراحی و تولید می‌شوند. طراحی دقیق این محصول موجب شده تا بسته بندی پودر ژله تا رسیدن به مقصد کاملاً سالم بماند. تولیدکنندگان می‌توانند بدون نگرانی بابت خراب شدن و یا آسیب‌دیدگی محصول، آن را درون این کارتن‌های بسته بندی ژله قرار دهند. طراحی و تولید کارتن بسته بندی ژله به سلیقه مشتری قابل انجام بوده و در صورت اختصاصی بودن طراحی، قیمت کارتن بسته بندی ژله ممکن است کمی افزایش یابد.

در ساخت سفارش کارتن پودر ژله، از دستگاه‌های مختلفی استفاده می‌شود. کاربرد این دستگاه‌ها بدین صورت است که کارتن‌ها به ترتیب از دستگاه عبور داده می‌شوند تا در نهایت جعبه نهایی، مطابق با سفارشات و خواست مشتری تولید گردد. آنچه که در این خصوص اهمیت بسیاری دارد، میزان شناخت اپراتور از دستگاه‌ها و نحوه کار با آن‌ها است.

قیمت کارتن بسته بندی ژله به چه عواملی بستگی دارد؟

یکی از اصلی‌ترین عوامل در فروش هرچه بیشتر محصولات، طراحی و انتخاب بسته بندی مناسب است. همچنین بسته بندی انتخاب مانند کارتن بسته بندی ژله باید قیمت مقرون به صرفه‌ای داشته باشد تا قیمت تمام شده محصول از یک مقدار مشخص افزایش پیدا نکند. خرید انواع جعبه‌ها و کارتن بسته بندی ژله قیمت متفاوتی دارد. این قیمت بر اساس عوامل مختلفی نظیر ابعاد بسته بندی، تعداد تولید محصول و تیراژ نهایی، نوع چاپ بر روی کارتن و بسته‌بندی تعیین می‌شود.

قیمت کارتن اصلی بسته بندی ژله نیز با توجه به جنس تیراژ سفارش و دیگر عوامل تعیین شده و با توجه به کیفیت متفاوت جنس انتخابی، کیفیت و قیمت محصول نهایی نیز متفاوت خواهد بود. اغلب برای تولید این نوع کارتن‌های مادر از مقوای ایندربرد استفاده می‌شود، بنابراین خریداران در هنگام انتخاب جنس مقوا، باید دقت کافی داشته باشند. اکثر مشتریانی که قصد بسته بندی محصولاتی نظیر پودر ژله، پودر کیک، خشکبار و غیره را دارند، در انتخاب بسته‌بندی خود، سلیقه بیشتری به خرج داده و به نوع آن اهمیت می‌دهند. این موضوع موجب می‌شود تا برند تولیدی در میان بازارهای داخلی و خارجی اعتبار بسیاری کسب کرده و مشتریان به سمت خود جذب کنند.

قیمت بسته بندی ژله

فناوری نانو برای بسته بندی ژله

یکی از جدیدترین فناوری‌ها در سراسر جهان که در اغلب صنایع قابل استفاده خواهد بود، فناوری نانو است. به کارگیری این فناوری در انواع بسته بندی محصولات غذایی مانند جعبه پودر ژله، در کشورهای زیادی رواج دارد. کارتن‌های تولید شده توسط فناوری نانو، نازک‌تر از سایر کارتن‌ها بوده و مشکلات زیست محیطی به وجود نمی‌آورند. با استفاده از کارتن پودر ژله نانو، گازهای مخرب موجود در بسته‌بندی و سرعت فاسد شدن و خرابی پودر تا حد بسیار زیادی کاهش می‌یابد.

امروزه با پیشرفت در صنعت جعبه سازی و کارتون سازی تعداد شرکت ها و تولید کننده های کارتن افزایش یافته و کارتنسازی به شغلی پردرآمد تبدیل شده؛ چراکه همه تولیدکنندگان برای عرضه محصولات به جعبه یا کارتن نیاز دارند.

5/5 - (1 امتیاز)
بازگشت به لیست

۹ دیدگاه در “کارتن بسته بندی ژله

  1. زمانی گفت:

    کارت های لمینتی چیه ؟

    1. یک نوع کارتن مقاوم و با کیفیت برای تولید انواع کارتن بسته بندی از جمله کارتن ژله

  2. زاهدی گفت:

    بهترین نوع کارتن برای پودر ژله کدوماست ؟

    1. سلام.به بهترین و اصلی ترین اونها در متن اشاره شده

  3. ناصرزاده گفت:

    طرح های پیشنهادیتونو برای پودر ژله دارین ؟ مشاوره میدین؟

  4. محیا گفت:

    من یه نوع طرح آسان باز شو دارم امکانش هست طبق طرح خودم یه تعداد سفارش بدم؟

    1. بله.ثبت سفارش با طرح دلخواه شما انجام میشه

  5. علیانی گفت:

    مشاوره هاتون هم مثل کیفیت کاراتون خیلی خوبه
    ممنون از گلبرگ باکس که با شماوره بسیار عالی برای کارتن ژله باعث سود دوطرفه شدین

    1. تشکر از شما برای انتخاب ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *