بسته بندی

کارتن بسته بندی ترشیجات

کارتن بسته بندی ترشیجات

در میان محصولات غذایی، یکی از قدیمی‌ترین محصولاتی که از گذشته تا بحال در کشور‌های خاورمیانه و بخصوص ایران مورد استفاده قرار گرفته است، ترشیجات می‌باشد که از ترکیب میوه‌های مختلف و سیفیجات با سرکه تولید می‌شود. در گذشته زمانی که هنوز یخچال به شکلی که امروز می‌شناسیم وجود نداشت، مواد غذایی را برای نگهداری بیشتر به شکل مربا، ترشی و از این قبیل محصولات در می‌آوردند، تا فاسد نشود و یا زیر نور آفتاب خشک می‌کردند. هم اکنون نیز چنین محصولاتی در کشور ما به صورت رایج استفاده می‌شود و تولید آن در شرکت‌های مختلف انجام می‌شود. اما نه به شکلی که از پدران و مادران خود به یاد داریم، بلکه به شکل بسته بندی‌های امروزی در بازار عرضه می‌شوند. به همین دلیل در این مقاله به بررسی کارتن بسته بندی ترشیجات می‌پردازیم.

چرا ترشیجات به بسته بندی نیاز دارد؟

بسته بندی ترشیجات، نشان دهنده‌ی استاندارد بودن محصولات می‌باشد. معمولا برند‌های معروفتر در بسته بندی‌های خود استاندارد‌هایی که دریافت کردند را روی بسته‌ی محصول به کار می‌برند و این اطمینان را به خریدار می‌دهند که محصول بسیار بهداشتی و با کیفیت است. از آن گذشته استفاده از بسته بندی خود یک استاندارد برای محصولات خواهد بود.

اگر بخواهیم اهمیت بسته بندی را به شکل دیگری بررسی کنیم، بسته بندی محصولات یک راه ارتباطی با مشتریان می‌باشد که محصول را به مشتری معرفی کرده و به فردی که محصول را پسندیده است برند سازنده را معرفی خواهد کرد؛ طبیعتا هیچ تولید کننده‌ای از این موضوع نخواهد گذشت.

کاربرد کارتن بسته بندی ترشیجات

کاربرد کارتن بسته بندی ترشیجات

کارتن بسته بندی ترشیجات، توان نگهداری مایع را ندارد و در برابر رطوبت مقاوم نیست. به همین دلیل ترشیجات را داخل محفظه‌ی شیشه‌ای بسته بندی می‌کنند. استفاده از کارتن بسته بندی محصولات هم به منظور جلوگیری از آسیب دیدن محفظه‌ی شیشه‌ای کاربرد دارد.

تولیدات شرکتی‌، همواره به صورت انبوه انجام می‌شود و بیشتر آسیب‌ها نیز در طی جابجایی و انبار کردن و همچنین حمل و نقل اتفاق می‌افتد. کاربرد کارتن بسته بندی ترشیجات هم در وهله‌ی اول مربوط به محافظت از محصولات و کاهش حداکثری آسیب دیدن آنها در طی جابجایی، انبار کردن و حمل و نقل استفاده می‌شود.

کاربرد دیگر کارتن ترشیجات تبلیغات تولید کننده‌ها برای برند‌های خودشان است؛ این کاربرد معمولا در قالب توضیح نوع محصول، مواد به کار رفته در آن و در نهایت استفاده از گرافیک و هویت بصری در معرفی برند به شکل‌های مختلف در کارتن‌های بسته بندی و همچنین محفظه‌ی شیشه‌ای روی چاپ کارتن‌ها انجام می‌شود.

نحوه‌ی بسته بندی ترشیجات

نحوه‌ی بسته بندی ترشیجات، به سه منظور انجام می‌شود. جلوگیری از نشت مایعات محصول هنگام بسته بندی که برای این امر از سرکه استفاده می‌شود. استفاده از کارتن بسته بندی برای پیشگیری از ایجاد ترک و آسیب دیدن محفظه‌ی شیشه‌ای و کارتن مادر ترشیجات که محصولات را در نهایت داخل خود جای می‌دهد و مخصوصا هنگام حمل و نقل از آسیب جلوگیری می‌کند.

این روش کارتن بسته بندی ترشیجات به منظور جلوگیری از هرگونه آسیب تعبیه می‌شود.

جنس کارتن بسته بندی ترشیجات

جنس کارتن‌های بسته بندی ترشیجات مقاومت بالایی دارد. کارتن‌های لمینتی هفت لایه و پنج لایه برای بسته بندی ترشیجات استفاده می‌شود. از نوع دیگر کارتن ترشیجات می‌توان به کارتن‌های دایکاتی اشاره کرد که در ابعاد متناسب با شیشه ترشیجات ساخته می‌شود و از هرگونه حرکت احتمالی که باعث شکستن آن شود جلوگیری می‌نماید.

کارتن بسته بندی ترشیجات، تتها به منظور محافظت در برابر شکستن نیست، گاهی ممکن است، در اثر ضربه یا افتادن از ارتفاع دچار آسیب شود. کارتن‌های هفت لایه لمینتی از نشتی مایع به سایر کارتن‌ها و آسیب دیدن آنها جلوگیری خواهد کرد.

چرا برای بسته بندی ترشیجات از کارتن استفاده می‌شود؟

کارتن بسته بندی ترشیجات با وجود اینکه در برابر رطوبت تا حدی دچار ضعف هستند. اما باز هم بهترین انتخاب برای بسته بندی محصولات مانند ترشیجات و میوه‌ها مانند کارتن زرشک، کارتن بسته بندی سس و بسته بندی محصولات دیگر به شمار می‌روند.

  1. یکی از دلیل استفاده از کارتن، قابل بازیافت بودن این متریال است. کارتن‌ها از خمیر چوب ساخته می‌شوند و بعد از استفاده به راحتی امکان بازیافت و استفاده‌ی دوباره از آنها وجود دارد. این چرخه باعث می‌شود که منابع طبیعی مانند چوب و همچنین محصولات نفتی تجدید ناپذیر به صورت بهینه استفاده شوند. پس اولین دلیل آن حفظ محیط زیست و همچنین حفظ منابع می‌باشد.
  2. دلیل دیگر استفاده از کارتن‌ها وزن سبک آنهاست که باعث می‌شود حمل و نقل راحتی انجام شود. در کنار وزن پایین کارتن، بعد از شکل دادن، مقاومت بالایی دارد که وزن‌های بالای محصول را تحمل می‌کند.
  3. چاپ کارتن برای بسته بندی ترشیجات روند آسان‌تری دارد و رنگ به خوبی روی کارتن می‌نشیند و سریعتر خشک می‌شود.
  4. کارتون بسته بندی ترشیجات در وهله‌ی اول برای محافظت از محفظه‌ی محصول تعبیه می‌شود و در وهله‌ی دوم به منظور جلوگیری از آسیب دیدن سایر محصولات در صورت آسیب دیدن استفاده می‌شود.

خرید کارتن بسته بندی ترشیجات

خرید کارتن بسته بندی ترشیجات

برای خرید کارتن بسته بندی ترشیجات ابتدا باید نظرات خریدار در مرحله‌ی برش، شکل دهی توسط قالب آماده‌ی کارتن، چسباندن و چاپ روی کارتن تایید شود. خریداران کارتن بسته بندی ترشیجات اکثرا تولید کنندگان عمده هستند و برای تولید کارتن با تولید کننده‌های کارتن همکاری طولانی مدت انجام می‌دهند. خرید کارتن بسته بندی ترشیجات نیز به شکل عمده انجام می‌شود و سفارش تولید انواع کارتن بسته بندی ترشیجات به شکل قرارداد سالانه با تولید کنندگان کارتن‌های بسته بندی انجام می‌شود.

با این وجود این شرکت‌ها نیز برای جذب مشتریان بیشتر که اکثرا تولید کنندگان تازه وارد هستند، آنها را راهنمایی می‌کنند. معمولا هم قیمت کارتن بسته بندی ترشیجات، طبق موافقت طرفین تعیین می‌شود و در قرارداد قید خواهد شد.

سفارش کارتن بسته بندی ترشیجات در گلبرگ باکس

اگر به تازگی شروع به تولید ترشیجات کردید و قصد پیشرفت و گسترش کسب و کار خود را دارید باید تصمیمات جدی‌تری بگیرید و برای محصولات خود بسته بندی‌های مدرن و جذاب انتخاب کنید تا بتوانید در بازار کار شناخته شوید و کسب و کار خود را گسترش دهید.

برای این کار نیازی به دانستن روش‌های چاپ و بسته بندی نیست. می‌توانید وارد سایت گلبرگ باکس شده و پس از راهنمایی گرفتن از کارشناسان کارتنسازی گلبرگ، می‌توانید خرید خود را انجام دهید و محصولات را با بسته بندی زیبا و مدرن به بازار عرضه کنید.

نتیجه گیری

یکی از مواد غذایی که در کشور ایران محبوبیت بالایی دارد. ترشیجات است. بسته بندی ترشیجات به دلیل وجود سرکه در آنها کار نسبتا حساسی است، دلیل آن هم وجود مایع و شیشه نگهدارنده‌ آن است که آسیب پذیر می‌باشند؛ با این وجود مراحل مختلف بسته بندی که شامل استفاده از کارتن بسته بندی و کارتن مادر می‌صود تا حدی از آسیب دیدن آنها جلوگیری می‌کند.

بسته بندی ترشیجات ویژگی‌های بسیاری دارد، از جمله معرفی محصول به مشتری و نگهداری مناسب از محصولات که امروزه در بازار جزو استاندارد‌های تولید می‌باشد. استفاده از کارتن بعنوان بسته بندی هم خالی از لطف نیست. قابل بازیافت بودن کارتن، سبک بودن وزن آن در کنار مقاومت بالا و همچنین قابلیت چاپ طرح‌‌های متنوع از ویژگی‌های کارتن می‌باشد.

کلیک کنید.!


5/5 - (3 امتیاز)
بازگشت به لیست

۶ دیدگاه در “کارتن بسته بندی ترشیجات

  1. نعیمیان گفت:

    مشاوره محصولات عالی و خیلی خوب و به موقعه پاسخ میده مرسی از گلبرگ

  2. راضیانی گفت:

    این یکی از اون محصولاتیه که هر جایی سفارش نمیگیرن ممنون از شما که اینقدر تو کاراتون تنوع دارین

  3. علی یعقوبی گفت:

    روز خوش
    من فقط کفی چند لایه برای بسته بندی ترشیجات میخواستم
    امکان سفارشش هست ؟

    1. سلام دوست عزیز . بله

  4. مهدیانی گفت:

    کارتن ترشی شیک با چاپ رنگی برای صادرات
    که تمام طرحش از خودم بود رو سفارش دادم و بهتر از انتظارم رو تحویل گرفتم
    گلبرگ باکس مرسی

    1. سلام.. اینکه بتونیم رضایت مشتری رو داشته باشیم باعث افتخار مجموعه ماست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *