بسته بندی

کارتن بسته بندی سس

کارتن بسته بندی سس

یکی از محصولاتی که در فرآیند بسته بندی مورد توجه است، مواد غذایی می‌باشد. مواد غذایی می‌توانند با قرار گرفتن در معرض هوای آزاد یا دچار آلودگی شوند و یا بعد از مدت کوتاهی فاسد شوند. به همین دلیل، نیاز به بسته بندی‌ دارند که بعد از تولید آنها را، از آلودگی محیطی و همچنین فاسد شدن دور نگاه دارد. وجود آلودگی در مواد غذایی مانند سس، مستقیما با سلامت افراد در ارتباط است و نباید در رعایت بهداشت برای این دسته از محصولات کوتاهی کرد.  به همین دلیل است که از کارتن بسته بندی سس استفاده می شود.

مواد غذایی مانند سس که بعنوان یک مکمل در کنار غذا استفاده می‌شود و حالت نیمه مایع به خود می‌گیرد معمولا داخل ظروف و بطری‌های پلاستیکی یا نایلونی و فویلی بسته بندی می‌شوند، دلیل آن هم نیمه مایع بودن آنها است و اینکه نه تنها ممکن است آلودگی جذب آنها شود، بلکه حتی به دلیل حالت مایعی که دارند امکان حل شدن و نفوذ آلودگی در داخل آنها هم وجود دارد. بسته بندی سس در دو یا سه مرحله انجام می‌شود که هر یک مراحل خود را دارد. در این مقاله به بررسی کارتن بسته بندی سس می‌پردازیم.

 

مراحل بسته بندی سس چگونه است؟

بسته بندی سس در سه مرحله‌ی مختلف انجام می‌شود. این سه مرحله نیز هر کدام مربوط به بهداشت محصول، انبار محصول و حمل و نقل محصول می باشد.

  1. مرحله‌ی اول بسته بندی سس، مربوط به نگهداری محصول به دور از هر گونه آلودگی است که با توجه به حالت مایع بودن سس و همچنین، پیشرفت تکنولوژی با کمک دستگاه مستقیما وارد ظروف و یا نایلون‌های مخصوص خود می‌شود. معمولا ظروف بسته برند بیشتر از جنس، پلاستیک هستند و هر شرکت برای بسته بندی سس یک شکل و طرح خاص را انتخاب می‌کند که علاوه بر نگهداری، برند سازنده و محصول را به مخاطب معرفی کند.
  2. مرحله‌ی دوم قرار دادن آنها در کارتن سس می‌باشد. کارتن سس که بیشتر مقوایی است و توسط کارتن ساز تولید می‌شود، در چند مرحله کاربرد دارد. یکی اینکه کارتن بسته بندی سس، باعث می‌شود محصولات در تعداد مشخص بسته بندی شود که اول از همه برای گرفتن آمار تولید در خود کارخانه کار را راحت می‌کند، همین موضوع برای فروشگاه‌ها و پخش خرده‌ی سس هم وجود دارد و دیگر اینکه نگهداری از آنها در انبار بسیار آسانتر خواهد شد. همچنین خرید عمده‌ی محصولات غذایی توسط فروشگاه‌ها انجام می‌شود پس نیاز به معرفی محصول به آنها خواهد داشت. این معرفی توسط طرح مخصوص هر شرکت و با بهره گیری از قواعد زیبایی شناسی و همچنین روانشناسی رنگ مختص هر برند به صورت چاپ کارتن انجام می‌شود..
  3. مرحله‌ی سوم، قرار دادن محصولات داخل کارتن مادر بسته بندی سس است. این مرحله مربوط به حمل و نقل‌های بزرگ و فروش عمده به فروشگاه‌ها است که بیشتر جهت کاهش نیاز به فضا، بارگیری سریع‌تر و حمل و نقل ایمن انجام می‌شود و معمولا با مصرف کننده چندان در ارتباط نیست. اما چاپ کارتن بسته بندی مادر هم خالی از لطف نیست و در زمان بارگیری برای شناختن محصولات بسیار حائز اهمیت است.

تولید کارتن بسته بندی سس

چرا در بسته بندی کالایی مانند سس از کارتن استفاده می‌شود؟

استفاده‌ی کارتن بسته بندی سس چند دلیل مختلف دارد. یکی از آنها به منظور نگهداری آسانتر در انبار می باشد. حال انبار کارخانه‌ی تولیدی باشد یا انبار فروشگاه تفاوتی نخواهد داشت و استفاده از کارتن بسته بندی سس در گرفتن آمار برای تعداد آنها بسیار مناسب است.

دلیل دیگر استفاده از کارتن بسته بندی سس و کارتن مادر سس، این است که به هر حال مشتریانی مانند فروشگاه‌ها که به صورت خرید عمده کارتن از شرکت خرید می‌کنند هم باید با نام برند آشنا شوند و آن را بشناسند؛ چاپ کارتن به راحتی قابل انجام است و قدرت مانور برای ایجاد طرح روی کارتن بسیار بالا می‌باشد.

همچنین جنس کارتن بسته بندی سس به گونه‌ای است که به راحتی فرم میگیرد. خود کارتن بسته بندی حداقل فضا را اشغال می‌کند، وزن پایینی دارد و مقاومت آن در نگهداری از محصول بالا می‌باشد.

چاپ بسته بندی سس

چاپ بسته بندی سس هم مانند مراحل بسته بندی برای هر سه نوع آن استفاده می‌شود. یعنی در سه مرحله برای بسته بندی نایلونی یا پلاستیکی سس، برای کارتن بسته بندی سس و همچنین برای کارتن مادر بسته بندی سس صورت خواهد گرفت.

چاپی که روی ظرف سس یا محفظه‌ی نایلونی انجام می‌شود، به دست مصرف کننده می‌رسد. مصرف کننده در نهایت مشتری غیر مستقیم شرکت‌ها به شمار می‌رود؛ اما باید بتوان به کمک طرح‌ها و ترکیب رنگ متنوع و زیبا چاپ و همچنین درج اطلاعات محصول با مشتری نهایی هم ارتباط برقرار کرد. شرکت‌ها نیز از اهمیت این موضوع غافل نیستند و متنوع‌ترین بسته بندی سس را در همین مرحله انجام می‌دهند. چاپ در این مرحله هم یا روی برچسب‌های کاغذی نازک و یا روی یک نایلون نیمه ضخیم انجام می‌شود و بیشتر از چاپ لمینتی و چاپ سیلک استفاده می‌کنند.

چاپ ‌کارتن سس هم در پیروی و تکمیل چاپ روی بسته بندی اول سس انجام می‌شود. این چاپ نیز روی کارتن بسته بندی بیشتر مورد توجه فروشگاه‌ها می‌باشد که آنها را با محصول آشنا می‌کند. در مورد کارتن مادر بسته بندی سس هم باید گفت که معمولا به صورت بسیار خلاصه و معمولی از چاپ روی آن استفاده می‌کنند تا تنها نوع محصول و برند در فروشگاه و انبار جدا سازی شود. اما بعضی شرکت‌ها حتی از آن هم نمیگذرند و روی کارتن مادر هم از چاپ مفصل‌تر و پیچیده استفاده می‌کنند.

قیمت کارتن بسته بندی سس

قیمت کارتن بسته بندی سس

قیمت کارتن بسته بندی سس، به دو عامل اصلی بستگی دارد که هنگام خرید کارتن بسته بندی سس توسط خود خریدار می‌تواند انتخاب شود. کارتن‌ها و جعبه‌های مختلفی از جنس کارتن سه لایه و کارتن پنج لایه که برای کارتن مادر سس استفاده می‌شود گرفته تا مقوای لمینتی، کرافت و ایندر بورد وجود دارد که بسته به انتخاب هر یک قیمت کارتن بسته بندی سس تعیین می‌شود.

همچنین برای خرید کارتن بسته بندی سس باید به نوع چاپ آنها توجه کرد. پیچیدگی طرح و رنگ روی کارتن و استفاده از روش‌های مختلف برای چاپ روی قیمت کارتن بسته بندی سس تاثیرگذار می‌باشد. اکثرا به دلیل اینکه سفارش تولید کارتن بسته بندی سس توسط شرکت‌ها و تولید کننده‌ها انجام می‌شود، بیشتر خریدها نیز به صورت عمده خواهد بود. همین عمده فروشی نیز باعث می‌شود که قیمت کارتن بسته بندی سس در نهایت بسته به حجم‌ خرید می‌تواند متغیر باشد. هرچه میزان خرید بیشتر باشد تخفیف در قیمت هم بیشتر خواهد بود.

تولید کارتن سس در گلبرگ باکس

تولید کننده‌های کارتن بسته بندی هم به تبلیغات و شناساندن خود در تولید انواع کارتن بسته بندی سس نیاز دارند. اما تبلیغ شرکت کارتون سازی گلبرگ کیفیت آن است که تولید کننده‌ها را مجاب می‌کند با این شرکت وارد همکاری شوند. همچنین شرکت گلبرگ باکس برای رفاه حال مشتریان خود امکان ثبت سفارش تولید کارتن بسته بندی سس و انواع بسته بندی محصولات را فراهم کرده است.

خرید کارتن بسته بندی سس

نتیجه گیری

بسته بندی اصلی سس اگرچه توسط ظروف پلاستیکی و محفظه‌های نایلونی انجام می‌شود اما با این وجود باز هم، استفاده از کارتن بسته بندی مورد نیاز است. زیرا یک برند نیاز دارد که محصولات خود را در چند مرحله و به شکل‌های مختلف به فروشگاه‌ها سازمان‌ها‌، حمل و نقل و در نهایت مصرف کننده معرفی کند. چاپ روی کارتن بسته بندی سس، مهمترین قسمت این معرفی است که از هنر‌های تجسمی و با توجه به شناخت تولید کننده از مشتریان انجام می‌شود.

کلیک کنید.!

5/5 - (4 امتیاز)
بازگشت به لیست

۵ دیدگاه در “کارتن بسته بندی سس

  1. ملازاده گفت:

    طرح های پیشنهادی هم دارین ؟

  2. شکری پور گفت:

    مرسی از توضیحاتتون اختلاف قیمت بین کارتن ۳ لایه با ۵ لایه چقدره ؟

  3. الاله گفت:

    برای بسته بندی پلاستیکی کارتن سس تا چند عدد میتونم سفارش بدم
    سس ها هم درون شیشه هستند

  4. اکبریان گفت:

    محصولم عالی بود
    مرسی گلبرگ باکس

    1. سلام آقای اکبریان عزیز. خوشحالم از محصول رضایت داشتید به امید همکاری بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *