دسته بندی نشده

کارتن بسته بندی گیتار

کارتن بسته بندی گیتار
برای تولید کارتن بسته بندی گیتار، حتماً باید ابعاد و اندازه آن‌ها سفارشی باشد، چرا که مطمئناً سایز گیتارها در برندهای مختلف متفاوت است. مواد اولیه یا همان ترکیب ورق‌های مقوایی که تشکیل‌دهنده کارتن‌های چندلایه هستند، دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت. همچنین می توانید سفارش این نوع کارتن ها را به کارخانه تولید کارتن گلبرگ بسپارید.  کارتن بسته‌بندی گیتار

تولید کارتن بسته بندی گیتار

 قبل از اینکه به توضیح در رابطه با کارتن گیتار بپردازیم بهتر است در ابتدا بدانید که کارتن‌سازی چیست. مجموعه‌ای از عملیات برش، چاپ و چسب که روی ورقه‌های آماده کارتن صورت می‌گیرد را کارتن سازی می نامند. از نظر اقتصاددانان کارتن‌سازی یکی از ده شغل برتر و پردرآمد در دنیا است و در ایران یکی از هفت شغل برتر است. برای تولید بسته بندی بسیاری از محصولات مانند کارتن بسته بندی خشکبار، کارتن بسته بندی لوازم صوتی و تصویری، کارتن بسته بندی میوه صادراتی و بسیاری از محصولات دیگر به ورقه‌های کارتنی با مواد متفاوت نیاز است؛ یعنی برای بسته بندی هر محصول ورقه‌های مناسب آن محصول وجود دارد. بنابراین، در شرکت‌های کارتن‌سازی دو نوع کارتن استفاده می‌شود: کارتن لمینتی و کارتن دایکاتی که برای آماده‌کردن این کارتن‌ها به مواد اولیه شامل ورق خام، مقوای نازک لمینت، مرکب برای چسب، چسب سیلیکات و موادی دیگر موردنیاز است. اما برای تولید کارتن بسته بندی گیتار باید از چه نوع کارتنی استفاده کنیم؟ تولید کارتن بسته بندی گیتار به یک سری موارد از قبیل وزن گیتار، اندازه و جنس خود گیتار بستگی دارد. با دانستن این موارد و طراحی پیشنهاد شده می‌توان به‌آسانی به تولید کارتن بسته بندی گیتار پرداخت. اما باتوجه‌به اینکه گیتار یک ابزار موسیقی است و از حساسیت خاص خود برخورد دار است معمولاً برای تولید کارتن مخصوص گیتار از کارتن مقوایی 3 الی 5 لایه استفاده می‌کنند. کارتن‌های 3 لایه که توسط فلوت‌های B.C تولید می‌شوند، پرکاربردترین کارتن برای بسته بندی کالاها هستند، زیرا با مقاومت بالایی که دارند می‌توانند در حفاظت از محصولات به‌خوبی عمل کنند. کارتن 5 لایه نیز از مقاومت و استقامت بیشتری نسبت به کارتن 3 لایه برخورد دار است زیراکه در تولید آن دولایه فلوت ترکیبی به‌کاررفته است این کارتن مناسب محصولاتی است که درصد شکستگی و آسیب آنها در هنگام حمل‌ونقل بالاست. همچنین بخوانید: جعبه سازی  استفاده از این نوع کارتن‌ها به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید چندین بار از این کارتن برای بسته بندی گیتار خود جهت جابه‌جایی استفاده کنید و دیگر نیازمند خرید مجدد نباشید. طراحی کارتن بسته‌بندی گیتار

طراحی کارتن بسته بندی گیتار

طراحی کارتن بسته بندی گیتار باید به‌گونه‌ای باشد که بتوانید به‌راحتی محصول را در آن جای دهید. انتخاب یک مدل گاهی به‌اجبار بر اساس شکل فیزیکی کالا است و در بعضی از مواقع بر اساس یک ایده خلاقانه در واحد تولید یا خود متقاضی انتخاب می‌شود. اما باید توجه داشته باشید هر طراحی از کارتن بسته بندی گیتار نیازمند رعایت یک سری موارد زیر است.
  • طرح روی کارتن: بهتر است طراحی روی جعبه بر اساس نت‌های مخصوص خود گیتار باشد تا بتواند خاص بودن خود محصول را به تصویر بکشد. چرا که تجربه ثابت کرده است در اکثر مواقع یک طراحی جذاب باعث جذب افراد و تبدیل‌شدن آن‌ها به مشتری می‌شود.
  • سهولت در جابه‌جایی: کارتن بسته بندی باید به‌گونه‌ای باشد که خرید بتواند به‌آسانی آن را حمل کند. یک کارتن دسته‌دار می‌تواند گزینه خوبی برای این مورد باشد.
  • ابعاد مناسب: اندازه و ابعاد مناسب کارتن بسته بندی گیتار کمک بسزایی در چیدمان گیتار به همراه لوازم جانبی آن در کارتن می‌کند.
  • درب استاندارد: باز و بسته‌شدن کارتن هم جزوه مواردی است که باید در هنگام طراحی کارتن به آن توجه بیشتری داشت. زیرا به‌آسانی باز شدن درب کارتن می‌تواند سبب افتادن محصول از درون کارتن و سخت باز شدن آن سبب پاره شدن کارتن شود. هر دو صورت این موضوع می‌تواند آزاردهنده باشد.
  • استفاده مداوم از کارتن: توجه به این ویژگی در کارتن یک جنبه بسیار مفید دارد و آن تبلیغات محصول است. وقتی یک جعبه یا کارتن، بسته بندی خوبی داشته باشد خریدار و فروشنده از آن استفاده می‌کنند. مطمئناً فروشندگان آنها را برای مدت‌ها در مغازه و فروشگاه‌های خود نگه خواهند داشت و حتی خریداران و مصرف‌کنندگان هم ممکن است آن را تا مدت‌ها در خانه خود داشته باشند. وقتی این کارتن به طور مداوم در جلوی چشمان خریدار و فروشنده قرار بگیرد جدا از کیفیت، خود برند هم بعد از مدتی در ذهن آن‌ها جای خواهد گرفت و در هنگام پیشنهاد برای خرید جزو اولین نام‌هایی است که عنوان می‌شود.
چاپ و بسته‌بندی کارتن گیتار

چاپ و بسته بندی کارتن گیتار

در صنعت تولید و چاپ کارتن بیشتر از دو نوع چاپ استفاده می‌شود: چاپ فلکسو و چاپ افست. چاپ فلکسو: ارزان‌تر و دارای تراکم رنگی کمتر است و چاپ افست: امکان چاپ هر نوع طرحی با تراکم رنگی بسیار بالا به همراه امکان استفاده از خدمات چاپ برای افزایش زیبایی جعبه را دارد. باید بدانید که در صنعت چاپ و بسته بندی هر چه تعداد تولید کاهش یابد قیمت تمام شده آن افزایش خواهد یافت. بنابراین لازم است به هنگام خرید کارتن بسته بندی گیتار به تیراژ انتخابی جهت سفارش دقت داشته باشید. لازم به ذکر است که برای کاهش قیمت کارتن بسته بندی گیتار، می‌توانید از کیفیت متریال ورقه‌های مقوایی هم بکاهید که این موضوع خیلی توصیه نمی‌شود. شما مشتریان عزیز می توانید برای سفارش کارتن گیتار به کارتن سازی در هشتگرد مراجعه کنید یا با شماره 02691300301 تماس بگیرید. خرید کارتن بسته‌بندی گیتار

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم اطلاعات کاملی در مورد کارتن بسته بندی گیتار و همین‌طور خرید کارتن بسته بندی گیتار ارائه کنیم. شما می‌توانید با استفاده از موارد و نکات گفته شده سفارشی مناسب با محصول خود داشته باشید. سوالات متداول طرح روی کارتن بسته بندی گیتار چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ طرح روی کارتن بسته بندی گیتار باید جذاب، مرتبط با گیتار و با کیفیت باشد.

ابعاد مناسب کارتن بسته بندی گیتار چگونه تعیین می شود؟

ابعاد مناسب کارتن بسته بندی گیتار باید به گونه ای باشد که گیتار به راحتی در آن جای بگیرد و فضای اضافی زیادی در کارتن وجود نداشته باشد.

“چاپ فلکسو” و “چاپ افست” چه تفاوتی با هم دارند؟

چاپ فلکسو ارزان تر و دارای تراکم رنگی کمتر است، در حالی که چاپ افست امکان چاپ هر نوع طرحی با تراکم رنگی بالا را دارد.

Rate this post
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *