دسته بندی نشده

کارخانه کارتن سازی گلبرگ | بزرگ ترین کارتن سازی

کارتن‌ها یکی از اصلی‌ترین موارد در بسته‌بندی محصولات هستند. ازاین‌رو کارتن سازی یا تولید انواع کارتن به یکی از کارهای مهم بدل شده است. کارتن‌ های بسته بندی قادرند تا از محصولات در برابر آسیب‌های ناشی از برخورد، پارگی بسته‌بندی و عوامل فساد حفاظت کنند. کارخانه کارتن سازی گلبرگ با سال‌ها تجربه حرفه‌ای پرسنل خود توانسته است در جلب رضایت شما عزیزان موفق عمل کند. ما با تولید کارتن بسته بندی باکیفیت به شما این اطمینان را می‌دهیم که محصولات شما چه در داخل و چه در خارج از ایران در مناسب‌ترین شرایط مراقبت خواهند شد.
در این مطلب قصد داریم برای شما کارتن سازی و اهمیت آن را شرح دهیم، از تأثیر بسته‌بندی و کارتن در بازاریابی محصولات بگوییم، با کارخانه کارتن سازی گلبرگ باکس و خدمات آن بیشتر آشنا شوید، تفاوت ما با دیگر کارخانه‌ها را بدانید، نحوه سفارش از جعبه سازی گلبرگ باکس را توضیح بدهیم و مشتریان شرکت کارتن سازی گلبرگ باکس را از گذشته تا اکنون بشناسیم؛ اما در ابتدا بهتر است بدانیم چرا محصولات باید بسته‌بندی شوند؟ پس با ما همراه باشید.

 

 

 

 

 

چرا باید محصولاتمان را بسته‌بندی کنیم؟

بسته بندی چندان تاثیری در جلب رضایت مشتری ندارد؛ مهم محصول ارائه شده با کیفیت است. اگر شما مدیر یا مسئول یک شرکت تولیدی هستید و این جمله به سیاست کاری شما شباهت دارد، باید آگاه باشید که مسیر اشتباهی را انتخاب کرده‌اید. بسته‌بندی محصول نقش مهم و به سزایی در نحوه تصمیم‌گیری مصرف‌کننده برای خرید آن خواهد داشت؛ به‌عبارت‌دیگر، بسته‌بندی‌ها به موارد بسیاری اشاره می‌کند؛ برای مثال، اینکه محصول داخل بسته‌بندی به چه علت ساخته‌شده است، چه‌کاری می‌تواند انجام دهد و شرکت سازنده آن، یعنی شما چه کسی هستید.
برخی‌ها معتقد هستند که بسته‌بندی‌ها به‌اندازه محصولات و کیفیت آن‌ها می‌توانند مهم باشند؛ زیرا در بازاریابی محصولات نقش پررنگی دارند. امروزه با ورود خلاقیت و ارتقاء فنّاوری، رقابت در دنیای بسته‌بندی‌ها سخت‌تر از گذشته شده است. با این‌ وجود، هر چه کیفیت، شکل و کارایی یک بسته‌بندی بهتر و خلاقانه‌تر باشد، توجهات بیشتری را به سمت خود جلب خواهد کرد. در این شرایط، چرا باید محصولاتمان را بسته‌بندی کنیم؟
در هر صنعت و بازار، هزاران هزار شرکت وجود دارد که در تلاش‌اند تا بتوانند در میدان رقابت در برابر دیگر شرکت‌های رقیب موفق عمل کنند و نظر مشتریان را به سمت خود جلب نمایند. چندی پیش تحقیقی درباره بسته‌بندی‌ها و تولید کارتن انجام شد که نتایج بسیار شگفت‌انگیزی را به همراه داشت. یکی از نتایج از این ‌قرار است: فرض کنید مشتری یا مصرف‌کننده برای تصمیم‌گیری در خصوص خرید یک محصول 100 نمره در نظر گرفته باشد. 33 نمره یا حدوداً یک‌سوم از 100 نمره مربوط به بسته‌بندی آن خواهد بود. این تحقیق اهمیت بسته‌بندی را به‌خوبی نشان می‌دهد. از این ‌رو اگر شما هم می‌خواهید تا در عرصه رقابت با شرکت‌های دیگر در صنعت برنده باشید، بسته‌بندی می‌تواند یکی از عوامل و فاکتورهای اصلی در آن باشد.
از طرف دیگر، بسته‌بندی نوعی بازاریابی محسوب می‌شود. بدین معنی که اگر تولید کارتن یا هر نوع بسته‌بندی دیگری به‌عنوان روشی برای ارتقاء فروش به شمار رود، حتماً برای شرکت تولیدکننده سودآوری خواهد داشت. دلیل این امر بسیار ساده است. زمانی که محصولی دارای بسته‌بندی زیبا و شکیلی باشد، یعنی شکل کارتن بسته بندی، لوگو و اطلاعات چاپ‌شده روی محصول خلاقانه و چشم‌نواز باشند، راحت‌تر در ذهن مصرف‌کننده در خرید بعدی باقی خواهند ماند. برای مثال برخی از برند‌های موردعلاقه خود را در نظر بگیرید. همه‌ی آن‌ها در یک‌چیزی مشترک هستند؛ اینکه آن‌ها در ذهن شما ماندگار شدند. حال بیشتر مدل بسته‌بندی‌شان را موردبررسی قرار دهید. متوجه می‌شوید که اولین تصویری که ممکن است از آن‌ها در ذهن شما نقش ببندد، فرم بسته‌بندی و اطلاعات موجود روی آن است.
موارد ذکرشده نشان می‌دهد که بسته‌بندی تا چه اندازه می‌تواند در سلامت محصول و بازاریابی آن تأثیرگذار باشد. ولی به‌راستی، چگونه و به چه علت بسته‌بندی مناسب سودآور خواهد بود؟

 

بسته‌بندی چه تأثیری بر بازاریابی محصولات می‌گذارد؟

همان‌طور که در بالا شرح دادیم، بسته‌بندی می‌تواند میزان فروش را ارتقاء ببخشد. هرروز رقابت در بازار و صنعت برای شرکت‌ها سخت‌تر از روز گذشته می‌شود؛ اما بدون شک افرادی پیروز این میدان هستند که بسته‌بندی آن‌ها می‌تواند در نظر مصرف‌کنندگان جالب و جذاب به نظر برسد. همین‌طور بتواند از محصول در هر شرایطی محافظت نماید. به این دلیل، امروزه شرکت‌های تولیدکننده بسته‌بندی‌ها و کارتن سازی در تلاش هستند تا بتوانند پس از درک نیاز و درخواست مشتری، محصولاتی را به بازار عرضه کنند که همواره بتواند تقاضای خریداران را رفع نماید. با این تفاسیر، بسته‌بندی چگونه می‌تواند درفروش مؤثر واقع شود؟
اولین مورد، محافظت از محصول است. شرکت‌های تولیدکننده زمان و انرژی بسیاری را صرف تحقیق و تولید یک محصول می‌کنند. بازاریابی آن‌ها نیز پروسه کوتاه‌مدتی نیست؛ زیرا باید بتوانند مخاطب هدف را با محصول خود آشنا نمایند. برخی دیگر به همین اندازه، روی بسته‌بندی آن‌ها تمرکز می‌کنند. چراکه ممکن است به محصول در حین حمل و انتقال در فروشگاه یا حتی توسط مصرف‌کننده صدمه وارد شود و بسته‌بندی می‌تواند از این مسئله جلوگیری کند.
تأثیر بعدی، در جلب‌توجه مشتریان است. برند‌های بسیاری وجود دارند که دلیل میزان فروش بالای آن‌ها بسته‌بندیشان است. برای مثال، همه ما با مایع شستشوی صورت یا خمیردندان آشنا هستیم. ولی وقتی در زمان خرید، صدها خمیردندان از شرکت‌های مختلف کنار هم قرارگرفته‌اند، کدام‌یک توجه شما را جلب می‌کند؟ قطعاً خمیردندانی که بسته‌بندی متفاوتی خواهد داشت؛ بنابراین بسته‌بندی می‌تواند با جلب‌توجه مشتریان، میزان فروش را ارتقاء ببخشد.
یکی دیگر از عواملی که بازاریابی محصول را ساده‌تر و بهره‌ور‌تر می‌سازد، این است بسته‌بندی می‌تواند نشان‌دهنده کیفیت محتویات درونی آن باشد. برای درک بهتر این مسئله، به محصولی فکر کنید که به‌عنوان یک نمونه رده‌بالا و باکیفیت در فروشگاهی به فروش می‌رسد. بسته‌بندی آن چگونه بود؟ اطلاعات چاپ‌شده روی بسته‌بندی به چه شکلی بودند؟ اگر آن محصول درون یک پاکت کاغذی ساده به فروش می‌رسید، بازهم می‌توانست به مخاطب القا کند که یک محصول باکیفیت و رده‌بالا است؟ به همین دلیل بسته‌بندی از این منظر نیز می‌تواند به میزان فروش کمک کند.
بسیاری از افراد علاقه‌مندند تا محصولی را خریداری نمایند که جلوه زیبایی دارد. این مسئله در مورد محصولاتی که برای مدت طولانی قابل‌استفاده هستند بیشتر صدق می‌کند. همین‌طور تعداد افرادی که مایل هستند تا از شرکت‌هایی خرید کنند که معتقدند با یکدیگر باورها و ارزش‌های همسویی دارند، کم نیست. در این شرایط مصرف‌کنندگان حاضرند هزینه بیشتری را بابت محصول شما بپردازند. ازاین‌رو صرف زمان و انرژی در کارتن سازی یا تولید بسته‌بندی زیبا و باکیفیت نه‌تنها اتلاف آن نیست، بلکه در آینده نیز مقدار فروش را به میزان قابل‌توجهی افزایش خواهد داد.
حال که با تأثیر بسته‌بندی درفروش و بازاریابی آشنا شده‌ایم، به نظر شما چند نوع بسته‌بندی داریم؟

 

انواع بسته‌بندی

برای درک بیشتر، این بخش را با مثال آغاز می‌کنیم. آیا اولین مرتبه‌ای که گوشی آیفون خریدید را به خاطر دارید؟ احساس لحظه‌ای که بسته‌بندی گوشی را باز می‌کردید تا به خود محصول برسید، در یادتان دارید؟ احتمالاً شما نیز مانند دیگر افراد، وقتی برای اولین بار بسته‌بندی گوشی آیفون را لمس کردید، متوجه اهمیت، کیفیت و ارزش گوشی شدید. این تجربه اصلاً اتفاقی نیست. بدون شک شرکت اپل در چگونگی بسته‌بندی محصول تدابیر گوناگونی را اندیشیده است تا شما متوجه فناوری، خلاقیت و آن تجربه فوق‌العاده شوید. با این مثال، مشخصاً اهمیت بسته‌بندی برایتان روشن‌تر شد.
امروزه با ورود خلاقیت، توسعه فنّاوری و گوناگونی در سلیقه افراد بسته‌بندی‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند. هر شرکت نیز متناسب با محصول تولیدی و سیاست‌های سازمانی خود، نوع بسته‌بندی را انتخاب می‌کند. در ادامه با بخشی از آن‌ها آشنا می‌شویم.

1. کارتن‌های مقوایی: مقوا از جنس کاغذ است. با اینکه وزن سبکی دارد، اما قوی می‌باشد. به‌راحتی می‌تواند بریده شود و در اشکال و فرم‌های مختلفی سرهم گردد. این خصوصیات مقوا را در بسته‌بندی‌های شخصی‌سازی‌شده ایده آل می‌کند. آن‌ها از چوب یا کاغذهای باطله به وجود می‌آیند که روی آن‌ها به‌دلخواه مشتری یا نوع سفارش رنگ می‌شود. امروزه تولید کارتن بسته بندی به یکی از موارد مهم در تولید و فروش محصولات مبدل شده است. کارخانه کارتن سازی گلبرگ باکس نیز همواره در تلاش بوده است تا بتواند با ارائه محصولات باکیفیت، پیروز رقابت در دنیای کارتن سازی باشد.

2. کارتن‌های کاغذی: کارتن‌های کاغذی متناسب با میزان استحکام و پایداری که موردنظر خریدار است، ساخته می‌شوند. عموماً در تولید کارتن کاغذی از 3 لایه کاغذ استفاده می‌شود که هم قابلیت بازیافت دارند یا در صورت نیاز می‌توانند برای چند بار به‌کاربرده شوند. انواع مختلف این نوع از کارتن‌های بسته بندی عملکرد، مشخصه و مقاومت مخصوص به خود را دارا هستند. انعطاف موجود در کاغذها باعث می‌شود تا آن‌ها در اندازه‌های مختلفی بریده و به شکل‌های متفاوتی درآورده شوند. برای مثال، در جعبه پیتزای بیرون بر، بسته‌بندی‌های کوچک و … از کارتن‌های کاغذی استفاده می‌شود. کارخانه کارتن سازی گلبرگ باکس این نوع از بسته‌بندی‌ها را نیز ارائه می‌دهد.

3. جعبه‌های پلاستیکی: جعبه‌های پلاستیکی کاربردهای بسیاری دارند و در برخی از موارد جایگزین جعبه‌هایی با دیگر مواد اولیه شده‌اند. مزایای استفاده از آن‌ها دوام بیشتر آن‌ها است. همچنین به‌خوبی می‌توانند از محتویات درونشان در برابر آلودگی‌ها و عوامل فساد محافظت نمایند. به‌علاوه میزان آسیب‌پذیری‌شان نسبت به بقیه کمتر است؛ بنابراین در شرایط سخت نیز می‌توانند از محصول شما مراقبت کنند. وزن کم و انعطاف‌پذیری دلایل بعدی خواهند بود.

4. بسته‌بندی نئوپان: این نوع از بسته‌بندی در صنایعی که محصولات الکترونیکی، غذایی، بهداشتی و نوشیدنی تولید می‌کنند، کاربرد دارد. بریدن و فرم دادن آن‌ها کار ساده ای می‌باشد و به لحاظ قیمتی نیز مقرون‌به‌صرفه هستند. میزان مقاومت و استحکام آن‌ها متناسب با سفارش و درخواست خریدار متفاوت خواهد بود.

5. پاکت‌های پلیمری: این نوع از بسته‌بندی‌ها از جنس پلاستیک هستند. انعطاف‌پذیری، سبک‌وزنی، استحکام و قابلیت بازیافت ازجمله ویژگی‌های آن‌ها است. پاکت‌های پلیمری در صنایعی چون غذایی، شیمیایی، باغبانی و … کاربرد خواهند داشت.
در این بخش با چند نوع از بسته‌بندی‌ها آشنا شدیم. همین‌طور تا حدودی متوجه شدیم که کارخانه کارتن سازی گلبرگ باکس در چه زمینه‌ای فعالیت دارد. ولی بهتر است بیشتر در مورد کارتن سازی اطلاعات کسب کنیم. با ما همراه باشیم تا ببینیم کارتن سازی شامل چه مواردی می‌شود.

 

 

در مورد کارتن سازی

حدوداً 130 سال پیش، کارتن‌های تاشو که از جنس مقوا یا کاغذ هستنشد، به‌عنوان نوعی از بسته‌بندی وارد صنعت شدند. کارتن‌ها نوع مرسومی از انواع مختلف بسته‌بندی‌ها می‌باشند. لازم به ذکر است طبق تخمین متخصصان این حوزه، این صنعت 80 میلیارد دلار ارزش دارد. البته انتظار می‌رود که این میزان افزایش یابد؛ زیرا رواج و میزان تقاضا تولید کارتن بسته بندی روز به‌ روز بیشتر می‌شود.
چارلز هنری فویل به‌عنوان مخترع جعبه‌های کارتنی شناخته می‌شود. جعبه‌های کارتنی که از بریدن چند تکه کاغذ و تا کردن آن‌ها به‌منظور ایجاد جعبه به وجود آمده بودند. در ابتدا در تولید کارتن بسته بندی از کاغذ، ریسمان و نوعی پونز استفاده می‌شد. اوایل شروع این کار، ساخت کارتن‌ها با این وسایل امری بسیار پرزحمت بود. ازاین‌رو قیمت بالایی داشتند و بهره‌وری در تولید آن‌ها وجود نداشت. همین امر باعث می‌شد تا کارتن سازی صرفاً در نگهداری از وسایل گران‌بهایی چون جواهرات کاربرد داشته باشد.
تولید انبوه کارتن‌ بسته بندی تا سال 1879 به وقوع نپیوست؛ تا اینکه رابرت گیر متوجه شد دستگاه چاپ فشاری او قادر است تا علاوه بر پرینت، مواد را نیز برش دهد. تولیدی بیسکوییت اولین شرکتی بود که در آمریکا از کارتن‌ها برای بسته بندی نوعی از بیسکوییت‌های خود استفاده کرد. این شرکت توانست کاربردهای دیگر کارتن‌ها را به صنعت معرفی نماید. به دنبال آن، شرکت‌های دیگری نیز شروع به استفاده از کارتن‌ها کردند؛ زیرا متوجه شده بودند کارتن‌های تاشو می‌توانند ماندگاری محصولات را به میزان قابل‌توجهی ارتقاء ببخشند. پس‌ از آن نیز کارتن سازی در دنیا رونق یافت و افراد زیادی به‌عنوان تولیدکننده کارتن شروع به فعالیت کردند.
امروزه کارتن‌ها از جنس مقوا هستند. مقواها انواع بخصوصی دارند اما کاغذ کرافت نوع پرکاربرد در این زمینه می‌باشد. بیشترین میزان ضخامت آن‌ها 0.81 میلی‌متر است قادرند وزنی معادل 14 کیلوگرم تا 200 کیلوگرم را حمل کند.
اما ممکن است سؤالی ذهن شما را درگیر کند؛ آن‌هم این است که باوجود انواع بسته‌بندی‌های مختلفی که در بازار وجود دارد، چرا کارتن‌های مقوایی از اهمیت بیشتری برخوردار هستند؟

 

اهمیت کارتن سازی

به هنگام فروش محصولات هر نوع کسب‌وکار یا تولیدی و با هراندازه‌ای، اولین چیزی که باید اهمیت داده شود، مراقبت لازم و کافی از محصولات تولیدشده است. شما به‌عنوان مصرف‌کننده نیز نه‌تنها باید به سلامت بسته‌بندی توجه کنید، بلکه فاکتورهای دیگری را نیز باید مورد ارزیابی قرار بدهید. مواردی چون مخرب نبودن برای محیط‌زیست، زیبایی، کاربرد و راحتی در حمل‌ونقل آن.
پیشرفت‌هایی که در کارتن سازی ایجاد شد، اطمینان و اعتماد بیشتر افراد به آن را به همراه داشت. به‌علاوه شکل‌هایشان نیز تغییر کرد. کارتن‌ بسته بندی درگذشته در اندازه‌های کوچک تولید و به بازار عرضه می‌شدند، اما امروزه آن‌ها متناسب با تقاضا و سفارش خریدار در طرح‌های متفاوتی درست می‌شوند.
پیشرفت‌های ایجادشده در آن‌ها باعث شد کارتن‌ها رواج بیشتری در این صنعت پیدا کنند. در ادامه دلایلی را بررسی می‌کنیم که باعث شدند تا کارتن سازی بیش‌ از پیش مهم باشد.

1. همه‌جانبه بودن: مقوا می‌تواند به‌صورت خلاقانه در هراندازه و شکلی برای هر محصولی ساخته شود. به‌کارگیری طراحی‌های پیشرفته موجب می‌شود تا آن‌ها برای چندین مرتبه مورداستفاده قرار بگیرند. بعضی از شرکت‌های تولیدکننده کارتن، کارتن‌های مقوایی را تولید کردند که می‌توانند پس از بسته‌بندی به‌کارگرفته شوند. این مسئله ماندگاری محصول را چندین برابر می‌کند. به‌علاوه نشان می‌دهد که شرکت کارتن سازی، تمایلی به هدر رفتن محصول خود ندارد.

2. برند سازی ایده آل: اگرچه تولید کارتن بسته بندی ساده یکی از طراحی‌های مرسوم در بسته‌بندی‌ها است، اما در نظر داشته باشید که آن‌ها می‌توانند در رنگ‌های مختلف و اندازه‌های متنوع تولید شوند؛ به‌عبارت‌دیگر، موارد و اطلاعات خوبی از لوگوی شرکت سازنده، کشور سازنده، اطلاعات محصول و … می‌تواند روی آن‌ها چاپ شود که این امر، کارتن را شخصی‌سازی می‌نماید. لازم به ذکر است که شخصی‌سازی باعث می‌شود تا کارتن شرکت شما، از بقیه متمایز شود و این‌گونه برند شما وارد مسیر دیگری می‌شود. این امر تأثیر بسته‌بندی در بازاریابی را توجیه می‌کند.

3. قابلیت بازیافت: مزیت بعدی که در کارتن‌ بسته بندی وجود دارد، قابلیت بازیافت آن‌ها است. این مسئله برای بسیاری از مصرف‌کنندگان مهم است؛ چه آن‌هایی که تخریب محیط‌زیست برایشان مهم است و چه افرادی که نمی‌دانند پس از استفاده چگونه از آن‌ها خلاص شوند. همچنین ماده اولیه آن‌ها می‌تواند از مواد بازیافتی باشد. این امر علاوه بر اینکه برای محیط‌زیست مفید است، در کارتن سازی نیز می‌تواند میزان مخارج را به حداقل برساند. کارتن‌ها از این منظر هم اهمیت دارند.

4. کم کردن هزینه: سبک‌وزن بودن مقوا باعث می‌شود تا پس از بسته‌بندی وزن بیشتری به محصول اضافه نشود. ازاین‌رو حمل‌ونقل آن‌ها نیز ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر می‌باشد. علت کم‌هزینه بودن حمل‌ونقل این‌گونه بسته‌بندی‌ها این است که هر چه محموله سنگین‌تر باشد، وسیله نقلیه سوخت بیشتری را مصرف خواهد کرد؛ بنابراین علاوه بر کم شدن هزینه، محیط‌زیست نیز صدمه کمتری را خواهد دید.
نکته‌ای که در این بخش وجود دارد، عدم ورود رطوبت به محتویات داخل کارتن‌ بسته بندی است. این نوع از بسته‌بندی به‌خوبی می‌تواند از ورود رطوبت به داخل خود جلوگیری کند. همان‌طور که میدانید، رطوبت یکی از عوامل مهم در فساد محصول است.

5. مقرون‌به‌صرفه بودن: بدون شک، کارتن سازی در بسته‌بندی انواع و اقسام محصولات و برای هر شرکت تولیدکننده می‌تواند به کار گرفته شود و پرکاربرد باشد. درواقع مناسب‌ترین گزینه باشد. علت بعدی که باعث می‌شود تا تولید کارتن اهمیت چندانی داشته باشد، قیمت کم آن در مقایسه با دیگر مدل‌ها، مثل پلاستیک است. همان‌طور که بالاتر عنوان شد، کارتن‌ها عموماً از دو جنس مقوا و کاغذ هستند. بااینکه ممکن است فکر کنید این جنس ماندگاری و استحکام موردنیاز را ندارد، اما بهتر است بدانید که تولید کارتن کار ساده‌ای نیست و وظیفه شرکت‌های کارتن سازی، تولید کارتن‌های باکیفیت و بادوام است.
کارخانه کارتن سازی گلبرگ باکس توانسته است کارتن‌هایی را برای شما عزیزان فراهم آورد که نه‌تنها دوام بالایی دارند، بلکه محافظت حداکثری از محصولتان را ارائه می‌دهد؛ یعنی نه عوامل فساد مانند آلودگی و رطوبت نفوذ می‌کند و نه به‌راحتی صدمه و آسیب می‌بینند.
حال که با اهمیت کارتن سازی آشنا شدید؛ آیا میدانید بسته‌بندی‌های کارتنی در چند نوع تولید می‌شوند؟

 

انواع مدل‌های بسته‌بندی کارتنی

کارتن‌ها متناسب با ماده اولیه به‌کاررفته در آن‌ها کاربرد مخصوص به خود را دارند؛ اما همان‌طور که در بالاتر عنوان شد، بسته‌بندی کارتنی نه‌تنها مرسوم‌تر است، بلکه به لحاظ زیست‌محیطی و قیمتی نیز مناسب‌تر می‌باشند.

تولید کارتن بسته بندی متناسب با نوع کاربری‌شان در انواع مختلفی تولید می‌شوند. مرسوم‌ترین آن‌ها کارتن‌های تاشو و کارتن‌های سفت‌وسخت‌اند. کارتن‌های تاشو نسبت به بقیه رواج بیشتری دارند، انعطاف‌پذیرترند، به‌عنوان بسته‌بندی مادر روی بسته‌بندی محصول قرار می‌گیرند که ماندگاری محصول را چندین برابر می‌کند. کارتن‌های سفت‌وسخت نیز کاملاً برعکس کارتن‌های تاشو هستند. همان‌طور که از اسمشان پیدا است، استحکام بالاتری را دارا هستند، با نام کارتن‌های تنظیم نیز شناخته می‌شوند، کارایی تقریباً مشابهی با کارتن‌های تاشو دارند و اغلب در محصولات رده‌بالا به کار گرفته می‌شوند. در جعبه‌های کفش و جعبه گوشی آیفون از این نوع کارتن‌ها استفاده می‌شود.

تولید کارتن بسته بندی راه‌راه یکی دیگر از انواع مرسوم در صنعت کارتن سازی است. نام دیگر آن‌ها، تخته موج‌دار، تخته فیبر راه‌راه و تخته ترکیبی است. صفحات کارتن‌های راه‌راه از یک‌لایه موج‌دار میان دولایه مسطح تشکیل‌شده است. جنس لایه‌های مسطح در مقایسه با لایه موجدار مقاوم‌تر می‌باشد و به آن کاغذ سنگین نیز میگویند. بااینکه این نوع سبک‌وزن است، اما استحکام خوبی برای حفظ و نگهداری از محصولات دارد؛ یعنی به نسبت دیگر بسته‌بندی‌ها از مقاومت خوبی برخوردار می‌باشد. البته کارتن‌های راه‌راه متناسب با زاویه، ضخامت و شیارهای موجود در آن به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. یکی از کاربردهای کارتن‌های راه‌راه، در حمل ‌و نقل محصولات از کارخانه به فروشگاه و اسباب‌کشی است.
کارتن‌های راه‌راه قابلیت بازیافت دارند؛ مگر اینکه پوششی از پلاستیک روی آن‌ها وجود داشته باشد. همچنین امکان چاپ اطلاعات و رنگ روی این‌گونه کارتن بسته بندی‌ وجود دارد که می‌توانید با این کار به بازاریابی شرکتتان نیز کمک کنید.

کیسه‌های کاغذی نوع بعدی هستند. جنس این‌گونه از کارتن‌ها از کاغذ ضخیم است، اما انعطاف‌پذیری خوبی دارند. چاپ اطلاعات و رنگ روی آن‌ها نیز ممکن است. از پاکت یا کارتن‌های کاغذی بیشتر در خرده‌فروشی‌ها، در بسته‌بندی اسباب‌بازی، وسایل بهداشتی، الکترونیکی، دارویی، بسته‌بندی‌های ایستاده، سیگار و … استفاده می‌شود. به‌علاوه این کارتن‌ها این اجازه را می‌دهند تا بتوانید با اضافه کردن پوششی روی آن‌ها مقاومت یا خاصیت ضدآبی را در آن‌ها ایجاد کنید. با این شرایط در بسته‌بندی برخی از مایعات نیز می‌توانند به‌کارگرفته شوند. کیسه‌های کاغذی قابلیت بازیافت نیز دارند.
کارتن‌ بسته بندی آسپتیک، بسته بندی های چندلایه ای هستند که عموما در صنایع غذایی و مواد مایع به کار گرفته میشوند. در بسته بندی موادی چون نوشیدنی ها، سوپ، غذای بچه و حتی دسر ها. تولید کارتن آسپتیک در صنایع نام برده شده، در نگهداری از محصول بسیار کمک کننده است؛ زیرا نه تنها ماندگاری محصول را افزایش میدهد، بلکه ارزش غذایی، رنگ و بافت آن را نیز حفظ میکند. این نوع از کارتن ها در دماهای بالا نیز مقاومت بسیاری دارند. نکته ای که در این بخش حائز اهمیت است، عدم بازیافت پذیری آن ها است. کارتن های آسپتیک به دلیل چندلایه بودنشان نمیتوانند بازیافت شوند.

کارتن های بالا شیروانی نوع بعدی هستند که مانند کارتن بسته بندی آسپتیک، از چند لایه تشکیل شده اند؛ با این تفاوت که یک درب پلاستیکی در بالای کارتن بالا شیروانی قرار گرفته است. کاربرد آنها، مراقبت از موادی است که باید در یخچال یا جای سرد نگهداری شوند؛ برای مثال در بسته بندی شیر و آب میوه ها کاربرد دارند.
کارتن های تخم مرغ، همانطور که از اسمشان پیداست در بسته بندی و حمل و نقل تخم مرغ ها استفاده میشوند. جنس آنها عموما از کاغذ بازیافتی است؛ اما برخی از تولیدکننده ها آن ها را از پلاستیک و پلی استایرن نیز درست میکنند.

نوع بعدی، کارتن های دایکاتی هستند. این نوع از کارتن ها به وسیله دستگاه ساخته میشوند. برای مثال، کارتن های سوراخ دار (مانند کارتن موز)، بدون درب (مثل کارتن لوازم خانگی) و تلسکوپی از نوع کارتن های دایکاتی هستند.

کارتن های پنجره دار، کارتن بسته بندی است که در آن ها پنجره ای (حفره) به منظور نمایش محتویات درون بسته بندی قرار گرفته. این نوع از کارتن ها در لوازم آرایشی، تزئینی و هدیه ها پرکاربرد است. کارتن های لمینتی نوع آخر این گروه بندی هستند. در صنعت کارتن سازی، از کارتن های لمینتی برای نگهداری و مراقبت از کالاهای رده بالا و گران استفاده میشود. روی آن ها نیز اطلاعات مهم در مورد محصول و شرکت تولید کننده چاپ میشود.

حال که با انواع بسته بندی ها آشنا شدید، به نظر شما، کدامیک برای شما مناسب تر میباشد؟

 

بهترین گزینه برای بسته‌بندی محصولات شما

همانطور که احتمالا تا اینجای مطلب متوجه شده اید، بسته بندی، یکی از مهمترین عوامل در موفقیت یک محصول میتواند باشد. بسته بندی مناسب نه تنها باعث جلب توجه مشتریان میشود، بلکه از محصول در هر شرایطی به خوبی نگهداری میکند. در این بخش عواملی را شرح میدهیم که به شما در انتخاب بهترین بسته بندی یاری میرساند.
موارد مهمی که به هنگام تصمیم گیری در تهیه بهترین بسته بندی باید در نظر گرفت، بودجه، حمل و نقل، ماده اولیه، دوام، اندازه، طراحی و برندسازی است. اگر هنگامی که در حال تصمیم گیری برای انتخاب بهترین کارتن یا بسته بندی هستید، موارد بالا رو در نظر قرار دهید، بدون شک، انتخابی مناسب و بی نقص خواهید داشت.
قبل از شروع فرآیند انتخاب بسته بندی، در ابتدا میبایست مشخص کنید تا چه اندازه قصد دارید برای آن هزینه کنید؛ یعنی بودجه ای برای این کار در نظر بگیرید. این مسئله باعث میشود تا بسیاری از گزینه های روی میز حذف شوند. البته ماده اولیه به کار رفته در آنها، میزان مقاومت و دوام آنها در این مسئله نقش پر رنگی خواهد داشت.
بسته بندی هایی چون شیشه یا فیبرهای طبیعی ممکن است به نظر عالی و کم قیمت باشند، اما باید بدانید که به دلیل وزن بالا، آسیب پذیری زیاد و حمل و نقل سخت، نه تنها قیمت بالایی دارند، بلکه پرطرفدار نیز نیستند؛ اما در عوض شاید در نگاه اول کارتن های مقوایی یا کاغذی محکم به نظر نرسند، ولی استحکام قابل قبولی دارند، به دلیل وزن کمشان حمل و نقل ساده و همچنین قیمت کمتری در مقایسه با همه دارند. به علاوه کارتن بسته بندی متناسب با تقاضا و درخواست خریدار میتواند در اندازه های متنوعی تولید شود. از این رو، از منظر بودجه بندی، حمل و نقل، دوام و اندازه بسته بندی کارتنی گزینه مناسب تری است.
فاکتور بعدی که در این بخش در نظر گرفته میشود، ماده اولیه است. امروزه آلودگی ها صدمات بسیاری را به محیط زیست وارد کرده است؛ بنابراین انتخاب بسته بندی که پس از استفاده قابلیت بازیافت داشته باشد یا به محیط زیست صدمه وارد نکند، بسیار مهم است. بسته بندی شیشه ای یکی از گزینه هایی است که میتواند برای چند مرتبه مورد استفاده قرار بگیرد؛ اما قیمت بالا و آسیب پذیری آن میتواند از جمله دلایلی باشد که آن را از لیست انتخاب های بی نقص خارج میسازد.
کارتن سازی با استفاده از مواد اولیه ای چون کاغذ یا مقوا، نه تنها برای محیط زیست مخرب نیست، بلکه قابلیت بازیافت یا استفاده چندباره باعث میشود تا به یکی از گزینه های خوب مبدل گردد. به علاوه میتوانید روی آنها اطلاعات موردنظرتان را چاپ کنید تا میزان فروش محصولاتتان را افزایش دهید؛ بنابراین بسته بندی کارتنی بر اساس همه عوامل ذکر شده، انتخاب عاقلانه تری خواهد بود.
حال که مناسب ترین بسته بندی، یعنی بسته بندی کارتنی را پیدا کردید، با شرکت های تولید کننده آن نیز آشنایی دارید؟ کارخانه کارتن سازی گلبرگ باکس یکی از تولیدکننده های نام آشنا، حرفه ای و با تجربه در این زمینه است.

 

خدمات کارتن سازی گلبرگ

کارخانه کارتن سازی گلبرگ فعالیت خود را در تولید بسته بندی های کارتنی از سال 1389 آغاز کرده است. ما توانسته ایم در طی سالهای فعالیتمان، اطمینان و اعتماد مشتریان و خریداران را جلب و حفظ نماییم. مسئولیت کارخانه کارتن سازی گلبرگ باکس، ارائه محصولات با کیفیت و متنوع است. به طوریکه امروزه تامین کننده نیازهای کارخانجات مختلف در صنایع کشور هستیم.
برخی از خدمات ارائه شده در کارتن سازی گلبرگ عبارتند از: سفارش کارتن بسته بندی در کرج و تهران به صورت آنلاین و تلفنی، تولید کارتن بسته بندی، چاپ کارتن صنعتی، چاپ و تولید کارتن لمینتی و تولید کارتن بسته بندی میوه صادراتی.

 

تفاوت کارتن سازی گلبرگ باکس با دیگر کارتن سازی ها

کارتن سازی گلبرگ باکس با 10 سال تجربه حرفه ای در حوزه تولید کارتن و کارتن سازی توانسته است نه تنها در جلب اعتماد مشتریان، بلکه در حفظ آن نیز عملکرد موفقیت آمیزی از خود نشان دهد. ما با تکیه بر اعتماد مشتریانمان در مسیر موفقی قدم نهادیم که همین امر باعث کسب اعتبار در میان شما عزیزان شد.
اعتماد و اطمینان جلب شده تنها با ارائه محصولات با کیفیت و متنوع مقدور بود که با تلاش و پشتکار فراوان توانستیم نیاز شما عزیزان را برطرف سازیم. همچنین این افتخار را داشته ایم تا با شرکت های موفقی همکاری داشته باشیم که کیفیت، تنوع و مسئولیت پذیری ملاک های مهم در انتخاب کارخانه کارتن سازی برای آنها بوده است. به طوریکه همکاری ها هنوز هم پا بر جا هستند و مفتخریم اعلام کنیم که به لطف و اعتماد شما عزیزان هم اکنون نیازهای کارخانجات تولیدی و صنعتی کشور را بر طرف میسازیم.
لازم به ذکر است کارخانه کارتن سازی گلبرگ باکس قادر است تا در تمام نقاط کشور خدمت رسانی کند. به همین دلیل و به منظور ساده سازی معاملات برای شما عزیزان، سامانه استعلام قیمت کارتن و جعبه و همچنین امکان صدور پیش فاکتور آنلاین با قیمت روز و ارسال به تمام نقاط برای شما مشتریان گرانقدر فراهم گردیده است.

 

انواع کارتن تولیدی در کارتن سازی گلبرگ

کارخانه کارتن سازی گلبرگ در زمینه طراحی، ساخت و چاپ انواع کارتن ها فعالیت دارد. انواع کارتن های تولید شده در گلبرگ باکس عبارتند از: کارتن 3 لا و 5 لا، E فلوت، B فلوت و C فلوت، کارتن عادی، کارتن دایکاتی و کارتن لمینتی با اتصال منگنه و چسب.
نحوه سفارش کارتن در کارتن سازی گلبرگ
شما میتوانید به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات کارخانه کارتن سازی گلبرگ، به دفتر مرکزی ما واقع در کرج مراجعه نمایید. همچنین پیشنهاد میشود تا با شماره گیری 09125636599 به صورت رایگان با متخصصین ما مشاوره داشته باشید. به علاوه، برای اطلاع از قیمت و استعلام پیش فاکتور میتوانید به صفحه استعلام قیمت در سایت ما مراجعه نمایید.
مشتریان کارتن سازی گلبرگ
خدا را شاکریم که توانسته ایم در پرونده کاری خود امکان همکاری با شرکت های موفق و مختلفی از سر تا سر کشور را داشته باشیم؛ مانند هایپ (نوشابه انرژی زا در تهران)، تبرک (گروه صنایع غذایی تبرک در خراسان)، ترخینه (گروه صنایع غذایی ترخینه)، به به (لواشک به به)، گلکسی (تن ماهی گلکسی در فریدون شهر)، زاگرس (پتروشیمی زاگرس در تهران)، زرین خراسان (کاشی و سرامیک در تربت حیدریه)، شبنم (تن ماهی و انوع کنسرویجات در قم)، فتح (قطعات خودرو در نظرآباد)، گلیاب (حلواشکری در دزفول)، سوزان (زغال در کرمان)، بیدمشک (کشت و صنعت بیدمشک در بیرجند)، سیمره (انواع ترشی و خیارشور در دره شهر ایلام) و دیگر شرکت ها و صنایع.

 

انواع کارتن تولید در کارتن سازی گلبرگ
کارتن تولید در کارتن سازی گلبرگ
کارتن سازی
کارتن سینی رب در کارتن سازی گلبرگ

نحوه سفارش کارتن در کارتن سازی گلبرگ

شما میتوانید به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات کارخانه کارتن سازی گلبرگ، به دفتر مرکزی ما واقع در کرج مراجعه نمایید. همچنین پیشنهاد میشود تا با شماره گیری 09125636599 به صورت رایگان با متخصصین ما مشاوره داشته باشید. به علاوه، برای اطلاع از قیمت و استعلام پیش فاکتور میتوانید به صفحه استعلام قیمت کارتن  در سایت ما مراجعه نمایید.

 

مشتریان کارتن سازی گلبرگ

خدا را شاکریم که توانسته ایم در پرونده کاری خود امکان همکاری با شرکت های موفق و مختلفی از سر تا سر کشور را داشته باشیم؛ مانند هایپ (نوشابه انرژی زا در تهران)، تبرک (گروه صنایع غذایی تبرک در خراسان)، ترخینه (گروه صنایع غذایی ترخینه)، به به (لواشک به به)، گلکسی (تن ماهی گلکسی در فریدون شهر)، زاگرس (پتروشیمی زاگرس در تهران)، زرین خراسان (کاشی و سرامیک در تربت حیدریه)، شبنم (تن ماهی و انوع کنسرویجات در قم)، فتح (قطعات خودرو در نظرآباد)، گلیاب (حلواشکری در دزفول)، سوزان (زغال در کرمان)، بیدمشک (کشت و صنعت بیدمشک در بیرجند)، سیمره (انواع ترشی و خیارشور در دره شهر ایلام) و دیگر شرکت ها و صنایع.

 

از دیگر تولیدات گلبرگ باکس :
کارتن تخم مرغ 

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

۱ دیدگاه در “کارخانه کارتن سازی گلبرگ | بزرگ ترین کارتن سازی

  1. حسین رضایی گفت:

    سلام و خدا قوت
    من تا به حال چندین بار از گلبرگ سفارش کارتن داشتم و حیقیتا همه شون با کیفیت و دقت بالا تولید شده بود بودن کوچیک ترین آسیب و یا مشکلی.. خیلی ممنون.. خدا به کارتون برکت بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *