دسته بندی نشده

تولید کننده کارتن / کارخانه کارتن سازی گلبرگ

تولید کننده کارتن/ کارخانه کارتن سازی گلبرگ

 فرم خارجی محصول اولین چیزی است که مشتریان می توانند تشخیص دهند اما باید بدانیم که بسته بندی فقط وسیله ای برای نمایش محصول نیست زیرا طرحی که برای بسته بندی محصولات شما انجام می شود باید قدرت، دوام و کیفیت بالایی برای نگهداری از محصولات را داشته باشد. بعضی اوقات فروشگاه ها برای انبار کردن محصولات خود از آنها استفاده می کنند و گاهی اوقات برای جذب مصرف کنندگان و نگه داشتن کارتن ها و استفاده مجدد از آنها برای اهداف دیگری از کارتن های بسته بندی استفاده می شود. کارخانه های زیادی در زمینه تولید کارتن احداث شده اند که کارخانه کارتنسازی گلبرگ یکی از آنهاست که به عنوان یک تولید کننده کارتن با 10 سال سابقه ی کار در حوزه ی کارتن سازی دست به تولید انواع کارتن برای راحتی حال شما تولید کنندگان عزیز زده است.

از کارتن برای بسته بندی محصولات خوراکی از جمله مواد غذایی مایع مانند آب میوه و شیر استفاده می کند. از کارتن های سنگین تر برای بسته بندی محصولات سنگین تر استفاده می شود. از بعضی از کارتن ها برای بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود. در ساخت کارتن، یک سری مراحل انجام می شود که در ادامه توضیح داده شده است.

مراحل تولید کارتن:

تولید کننده کارتن/ کارخانه کارتن سازی گلبرگ

ساختار کارتن بسیار ساده است. گاهی کارتن ها به شکل 3 لایه و 5 لایه تولید می شوند که به آنها ورق سینگل گفته می شود. هر تولید کننده کارتن باید یک دستگاه خط برش کارتن را برای شروع داشته باشد. اما باید از قبل کارتن های مصرف شده که غیر قابل استفاده هستند را از سطح شهر ها جمع آوری شده باشند که این کار را شهرداری ها انجام می دهند و آنها را به گارگاه های پرس ضایعات  منتقل می کنند. در آنجا ضایعات کارتن را با مقداری آب مرطوب می کنند و داخل دستگاه می اندازند و آنها را به شکل مکعب مستطیل در می آورند.

در بعضی از کارخانه های کارتن سازی و جعبه سازی این امکان وجود دارد که مواد اولیه و خمیر کاغذ را از چوب تهیه کنند که ورق کارتنی که تولید می شود از کیفیت و استحکام بالایی برخوردار است به این ورق کرافت می گویند چون که مواد اولیه ی آن از چوب است. در این کارتن سازی ها همچنین نوعی کاغذ به نام کاغذ فلوتینگ تولید می شود که بسیار محکم و قوی است.

اما در کارخانه هایی که از بازیافت کارتن و ضایعات کارتن استفاده می کنند تولید ورق کارتن دارای دو قسمت کلی است که شامل: تولید خمیر از ضایعات کارتن و خط تولید کاغذ یا ماشین کاغذ است.

در تولید خمیر ابتدا باید ضایعات کارتن را وارد مخزنی به نام هیدروپالپر کنند که همراه با آن مقداری ناخالصی از آن جدا می شود. محصولی که از هیدروپالپر به دست می آید وارد مرحله ای که نام آن توربورسپراتور است می شود. در این مرحله الیاف کارتن از هم جدا می شوند و ناخالصی ها را نیز  از آن جدا می کنند و در ادامه جهت اینکه به کاغذ کارتن استحکام بیشتری داده شود به آن رزین و سولفات آلون اضافه می کنند و همچنین برای اینکه الیاف کاغذ بهتر به هم بچسبند به آن نشاسته اضافه می کنند.

مرحله ی بعدی تولید کننده کارتن خمیر سازی است که به وسیله ی ارتعاشات، ناخالص هایی که از مراحله قبل به جا مانده است را جدا می کنند. سپس محصول به دست آمده را وارد مخزن های بتنی می کنند در این مخزن ها عملیات یکسان سازی انجام می شود و خمیر به کمک همزن هایی، یکدست و یک نواخت می شود. (نکته: کیفیت خمیری که در این مرحله به دست می آید به کیفیت ضایعات کارتن بستگی دارد و همچنین هر چقدر که کارهای مربوط به ساخت خمیر با دقت بیشتری انجام شود کیفیت محصول نهایی بهتر خواهد بود.)

 

 

 

 

مرحله ی دوم خط تولید و ماشین کاغذ

در این مرحله خمیر به دست آمده وارد ماشین کاغذ سازی به نام هد باکس می شود، این ماشین دو وظیفه دارد که یکی این است که با فشاری که در تمام نقاط به خمیر وارد می کند باعث می شود تا ضخامت کاغذ در تمام سطح خمیر یکسان شود و دوم اینکه باعث تنظیم جهت ضخامت کاغذ می شود.

سرعت ماشین عامل دیگری است که در ضخامت کاغذ اثر می گذارد بدین صورت که هر چه سرعت ماشین زیاد باشد ضخامت خمیر بدست آمده کم است و هرچه سرعت کمتر باشد ضخامت خمیر بیشتر است. اگر ماشین هد باکس درست کار نکند باعث بروز یک مشکل بزرگ می شود و آن هم عدم یکنواختی در ضخامت کاغذ است.

خمیر بعد از عبور از هدباکس بر روی توری های اولیه قرار می گیرند که وظیفه ی این توری ها آب گیری خمیر است که خمیر شکل اولیه ی کاغذ را به خود می گیرد. آب گیری باید در تمام نقاط خمیر به صورت یکسان انجام شود تا کاغذی که بدست می آید دارای رطوبت یکسانی باشد.

از حساس ترین مراحل تولید کاغذ، مرحله ی پرس آبگیری است. در این مرحله آب کاغذ توسط غلطک های پرس گرفته می شود به این صورت که خمیر کاغذ از توری های اولیه جدا می شود و درمیان غلطک های پرس آب گیری قرار می گیرد و باعث می شود رطوبت در تمام سطح کاغذ یکسان شود ولی اگر تناسب سرعت در این مرحله وجود نداشته باشد کاغذ بدست آمده به راحتی به دلیل نداشتن مقاومت لازم از هم جدا می شود.

کاغذ بدست آمده از مراحل بالا وارد خشک کن ها می شود که خشک کن ها سیلندرهای حرارتی هستند که با بخار، رطوبت کاغذ را می گیرند. هر چقدر که سرعت خط تولید بالاتر برود کاغذ مرطوب تری خواهیم داشت و بالعکس.

در اینجا ما کاغذی با درصد رطوبت لازم را داریم که بر روی کپسول های مخصوص در ابتدای وایندر کلاف بندی می شود. سپس وارد مرحله ی نهایی می شود جهت پیچیده شدن و گرفتن لبه های اضافی بعد از اینکه لبه ها یکنواخت شدند. در این مرحله نقاطی از کاغذ که دچار پارگی شده است چسبانده می شود و بعد از آن وارد خط تولید ورق کارتن می شود و از آن جهت ساخت انواع کارتن در کارخانه های تولید کننده کارتن استفاده می شود.

انواع کارتن در کارخانه تولید کننده کارتن

کارخانه ی کارتن سازی گلبرگ به عنوان یک تولید کننده ی کارتن که از سال 1389 شروع به کار کرده است در تولید انواع کارتن دایکاتی، کارتن لمینتی، کارتن عادی و کارتن های 3 لایه و 5 لایه و E فلوت، B فلوت، C فلوت با اتصال چسب و منگنه و همچنین استفاده از دستگاه های بروز موفق بوده است. هر یک از این کارتن های تولیدی دارای ویژگی های مخصوص به خود هست. که این ویژگی ها شامل:

کارتن دایکاتی:

کارتن دایکاتی یکی از محصولات ما در کارخانه تولید کننده کارتن است و به کارتن هایی که شکل خاصی ندارند کارتن دایکاتی گفته می شود. در تولید کارتن های دایکاتی نیاز به قالب است استفاده از این قالب ها باعث می شود تا کارتن ها در خط برش های صاف تولید شود. برای تولید این کارتن ها از دستگاه دایکات استفاده می شود. انواع دستکاه هایی که در تولید کارتن دایکاتی از آن ها استفاده می شود شامل: دستگاه دایکات پینگ پونگی، دستگاه دایکات فکی، دستگاه دایکات روتاری یا دوار می باشد.

کارتن لمینتی:

لمینت در لغت به معنای چسباندن است. لمینت یکی از خدمات پس از چاپ است که در بسته بندی محصولات نقش بسیار مهمی دارد. در کارخانه ی کارتن سازی گلبرگ برای تولید کارتن های لمینتی ما دو دستگاه لمینت سرد و لمینت گرم را داریم که از لحاظ کاری بسیار با یکدیگر متفاوت هستند. کارتن های لمینتی باعث تسهیل در حمل و نقل می شوند و کیفیت و کمیت محصولات را در سطح بالایی نگه می دارند. این بسته بندی ها از لحاظ ظاهری بسیار شکیل هستند و بسیار مقرون به صرفه هستند.

در تولید کارتن لمینتی ابتدا طرحی که می خواهید را روی کارتن چاپ کنید، را طراحی کنید. سپس طراحی خط تیغ و ساخت قالب و گرفتن زینک و بعد از آن چاپ پستر و کشیدن سلفون روی مقوای چاپ شده را انجام می دهید و بعد عملیات لمینت را روی آن انجام می دهید و منگنه می کنید و ارسال می کنید.

تولید کننده کارتن/ کارخانه کارتن سازی گلبرگ

کارتن معمولی:

کارتن های معمولی یا عادی که در همه جا یافت می شوند معمولا مناسب ترین کارتن ها از لحاظ قیمت برای بسته بندی محصولات هستند. این کارتن ها عموما به رنگ قهوه ای موجود هستند. کارتن های معمولی دارای چهار درب در بالا و چهار درب در پایین هستند این کارتن ها در کارخانه های تولید کننده ی کارتن توسط ماشین های یونیت چاقو و چاک زن تولید می شوند.

کارتن  های 3 لایه:

کارخانه کارتن سازی گلبرک که یک تولید کننده کارتن در زمینه ی کارتن های 3 لایه است، این کارتن ها را با 3 لایه ای که جنس فوقانی و زیرین آن کارتن لاینر و میانی از جنس فلوت یا مقوای موج دار است را تولید می کند. این کارتن ها به دلیل داشتن 3 لایه از محصولات در برابر ضربه، رطوبت و غیره محافظت می کند.

در هنگام تولید این کارتن ها از کاغذ های بازیافتی استفاده می شود. لایه ی بیرونی کارتن در برابر آب مقاوم است. برای اینکه بتوانیم این لایه از کارتن را تولید کنیم باید از چوب درختانی مانند کاج و صنوبر استفاده کنیم. از کارتن های 3 لایه بیشتر برای تولید کارتن های پستی، کارتن های اسباب کشی، کارتن های بسته بندی محصولات تولیدی در صنایع غذایی، کارتن تخم مرغ، کارتن میوه و غیره استفاده می شود چرا که این کارتن ها باید بسیار محکم و مقاوم باشند.

تولید کننده کارتن/ کارخانه کارتن سازی گلبرگ

کارتن های 5 لایه:

کارتن هایی هستند که از 5 لایه که سه لایه ی آن صاف و دو لایه ی آن فلوت ( از نوع A، B، C، E) هستند تشکیل می شوند. این کارتن ها به دلیل اینکه نسبت به کارتن های 3 لایه در هنگام تولید آنها در کارخانه های تولید کننده کارتن از 2 لایه بیشتر استفاده می شود از مقاومت بیشتری هم برخوردار هستند و توانایی انعطاف پذیری و بازیافت را دارند و همچنین توانایی حمل وسایل سنگین را دارند به همین منظور برای اسباب کشی و انباز کردن اجسام بزرگ آن هم برای طولانی مدت بسیار مفید هستند و مورد استقبال قرار می گیرند.

از کارتن های 5 لایه که بنا به نظر مشتری تولید می شود بیشتر برای کارتن های لوازم خانگی، کارتن تخم مرغ، کارتن قطعات صنعتی، کارتن مرغداری و غیره استفاده می شود.

کارتن های فلوت B:

دندانه های فلوت B نسبت به فلوت A از ارتفاع کمتری برخوردار هستند. از این فلوت برای بسته بندی محصولات بزرگ و شکستنی استفاده می کنند. از آنجایی که این فلوت با فلوت C ترکیب می شود به آن فلوت ترکیبی نیز می گویند.

کارتن های فلوت C:

از این نوع کارتن در بسته بندی های دارویی و محصولات الکترونیکی و ساختمانی استفاده می شود چرا که ضخامت آن بین فلوت های A و B قرار دارد.

کارتن فلوت E:

کارتن هایی که دارای فلوت E هستند از ضخامت پایینی برخوردار هستند و همچنین دارای سطح صافی است که در صنعت چاپ بسیار مناسب است. از این فلوت برای بسته بندی های مواد غذایی مانند پیتزا و دارو  و غیره استفاده می شوند. از این نوع فلوت به تنهایی استفاده می شود  ولی آنهایی که تولید کننده کارتن هستند این فلوت را  با فلوت های دیگر ترکیب می کنند و از آنها در ساخت کارتن های 3 لایه و 5 لایه استفاده می کنند.

ویژگی های مهم کارخانه تولید کارتن

همانطور که می دانید با افزایش تعداد کارخانه تولید کارتن و مقوا در کشور، انتخاب یک تولیدی مناسب و با سابقه از میان آن ها کمی دشوارتر از قبل شده است. به همین دلیل در زیر برخی از مهم ترین ویژگی های کارخانه تولید کارتن بسته بندی را بررسی می کنیم تا سردرگمی شما در این زمینه را کاهش دهد.

تنوع در تولید محصول

شاید تنوع در تولید محصولات را بتوان یکی از مهم ترین ویژگی های کارخانه تولید کارتن و جعبه بسته بندی دانست. اجازه دهید این موضوع را با ذکر مثالی برایتان بیان نماییم. تصور کنید قصد تهیه کارتن بسته بندی برای کالایی را دارید که نسبتا نایاب است. در این صورت اگر بخواهید زمان خود را برای یافتن بسته بندی مورد نظرتان در کارخانه های گوناگون صرف کنید، زمان زیادی را از دست خواهید داد. به همین دلیل توصیه می کنیم تا با انتخاب یک کارخانه تولید کارتن بسته بندی که سابقه درخشانی در زمینه تولید انواع بسته بندی دارد، در زمان و هزینه خود تا اندازه قابل توجهی صرفه جویی کنید.

مطالعه کنید:

کارتن بسته بندی عمده

توان تولیدی بالا در کارخانه کارتن سازی

عامل دیگری که یک کارخانه کارتن سازی را نسبت به سایر رقبا متمایز می کند، توان تولیدی بالای آن می باشد. بدین معنا که کارخانه مورد نظر تا چه میزان می تواند کارتن بسته بندی تولید کند و یا به عبارتی دیگر سرعت تولید کارتن در کارخانه مذکور چقدر است؟ گلبرگ باکس با توان تولیدی بالایی که در زمینه تولید کارتن دارد، مزیت قابل توجهی را نسبت به سایر کارخانه های تولیدی ارائه می دهد.

همچنین کادر مجرب گلبرگ باکس با استفاده از تجهیزات حرفه ای امکان تولید تعداد بالایی کارتن را در زمانی بسیار کم دارند. بنابراین اگر قصد دارید تا در سریع ترین زمان ممکن کارتن هایی که سفارش می دهید به دستتان برسد با انتخاب این تولیدی یک قدم به خواسته خود نزدیک تر شوید.

قیمت مناسب شرکت تولید کارتن

 

قیمت مناسب شرکت تولید کارتن

همواره مشتریان به مقایسه قیمت محصولات کارخانه های تولید کارتن بسته بندی با یکدیگر می پردازند. این اقدام نه تنها در انتخاب تولیدی بلکه در انتخاب هر مسئله دیگری نیز وجود دارد. از آن جایی که انسان همیشه به دنبال پیشرفت و افزایش کیفیت زندگی خود است بنابراین ذات کنجکاو و پرسشگر خود را آزاد می سازد تا پارامترهای مختلف را با یکدیگر مقایسه کند. حال این پارامترها می توانند قیمت کارتن های چند تولیدی باشند و یا حتی سرعت آماده سازی سفارش.

اگر به نمونه کارهای گلبرگ باکس نگاهی بیاندازید مطمئنا متوجه دقت در ساخت آن ها می شوید. این موضوع علاوه بر استفاده از تجهیزات پیشرفته به مواد اولیه کارتن ها نیز بستگی دارد. با این وجود سعی شده است تا قیمتی منصفانه و رقابتی برای اینگونه محصولات در نظر گرفته شود تا مصرف کنندگان برای تهیه آن ها با چالشی رو به رو نشوند.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت کارتن بسته بندی

قیمت مناسب شرکت تولید کارتن

بهره مندی کارخانه کارتن سازی از کادری مجرب

کادر مجرب، آخرین عاملی است که قصد بررسی آن را داریم؛ تفاوتی ندارد یک کارخانه کارتن سازی چه اندازه از تجهیزات پیشرفته استفاده می کند؛ اگر کارکنان مجربی نداشته باشد تا تجهیزات را به کار بیاندازند و بر روند تولید نظارت داشته باشند، نتیجه کار، محصولات بی کیفیتی می شود که نه ظاهر مناسبی داشته و نه از مقاومت چندانی برخوردار هستند. بنابراین هنگام انتخاب یک کارخانه تولیدی، توجه داشته باشید که سابقه کاری کادر آن تاثیر مستقیمی با کیفیت محصولات دارد.

نتیجه

کارخانه کارتن سازی گلبرگ به عنوان یک تولید کننده کارتن قادر است در روز تعداد بیشماری کارتن برای بسته بندی محصولات شما تولید کنندگان عزیز تولید کند. در این راستا شما می توانید کارتن های مورد نیاز خود را به صورت آنلاین مشاهده کنید و حتی خرید خورد را به صورت آنلاین انجام دهید. برای اینکه بتوانید اطلاعات بیشتری در رابطه با کارتن سازی ما و کارتن های تولید شده توسط تیم تولیدی ما بدست آورید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و سؤالات خود را بپرسید. همچنین جهت دریافت قیمت انواع کارتن های تولید شده می توانید سری به صفحه استعلام قیمت ما بزنید.

سوالات متداول

چرا سرعت ماشین در خط تولید کاغذ بر ضخامت کاغذ اثر می گذارد؟

هر چه سرعت ماشین زیاد باشد ضخامت خمیر بدست آمده کم است و هرچه سرعت کمتر باشد ضخامت خمیر بیشتر است.

چرا کارتن های 5 لایه از مقاومت بیشتری برخوردار هستند؟

کارتن های 5 لایه به دلیل داشتن 2 لایه بیشتر نسبت به کارتن های 3 لایه، از مقاومت بیشتری برخوردار هستند و توانایی انعطاف پذیری و بازیافت را دارند.

در مرحله ی پرس آبگیری چه اتفاقی می افتد؟

آب کاغذ توسط غلطک های پرس گرفته می شود و رطوبت در تمام سطح کاغذ یکسان می شود.

 

از دیگر تولیدات گلبرگ باکس :
کارتن تخم مرغ 

کلیک کنید.!

 

 

 

5/5 - (7 امتیاز)
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

۲۷ دیدگاه در “تولید کننده کارتن / کارخانه کارتن سازی گلبرگ

  1. یاری گفت:

    سلام
    استفاده از کدامیک از کارتن های گفته برای صادرات بهتر است؟ اگر بخواهیم کارتنی را به صورت سفارشی به یک شکل به خصوصی تولید کنیم استفاده از کدام کارتن بهتر است؟

    1. اگر شکل خاصی برای کارتن مد نظرتون هست، قبل از هر کار باید کارتن مورد نظر رو طراحی کنید و بعد همون طرح رو چاپ و تولید کنید

  2. امیری گفت:

    سلام وقتتون بخیر.. برای بسته بندی داروها از چه نوع کارتنی استفاده می کنید؟

  3. بهترین کارخانه کارتن سازی توی کرج و با کیفیت ترین کارتن ها رو داره

  4. عاطفه گفت:

    سلام و وقت بخیر . من کارشناس فروش شرکتی هستم که در زمینه تامین تجهیزات ابزار دقیق، قطعات برقی، پمپ، الکتروموتورها و کابل و … فعالیت داره. آیا میشه به عنوان تامین کننده این تجهیزات صنعتی برای کارخانه شما، باهاتون همکاری کنیم؟

    1. سلام..بله باعث افتخار ماست که بتونیم با شما همکاری داشته باشیم و نیاز مجموعه شما رو برطرف کنیم

  5. علی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    برای ماگ های سفالی و فلزی از چه نوع کارتونی باید استفاده کرد ؟

    1. سلام.. با توجه به سلیقه و نظر شما دوست عزیز از کارتن های ۳ لایه، ۵ لایه و لیمنتی استفاده میکنیم

  6. درستکار گفت:

    اقا خداقوت
    برای مرکبات صادراتی چه نوع کارتونی نیازه ؟
    میخوام طراحیشم شکیل باشه
    از لحاظ کیفیتم میدونم کارتون خیلی درسته

    1. سلام دوست عزیز.. بنا به درخواست و نظر شما از کارتن های لمینتی یا کارتن های ۳ و ۵ لایه استفاده میکنیم..و از نظر طراحی می تونید هم خودتون طرح دلخواه ارائه بدید و یا هم از نمونه کار های گلبرگ باکس استفاده کنید..از لطف شما سپاس گذارم تمام تلاش ما اینه که محصولی با بهترین کیفیت به شما ارائه بدیم

  7. رحمتی گفت:

    روز خوش
    میشه کمی بیشتر در مورد کارتن دایکاتی توضیح بدین ؟

    1. سلام کاربر محترم.. شما میتونید با مراجعه به مقاله کارتن های دایکاتی اطلاعات کافی و جامع در مورد این کارتن ها رو دریافت کنید

  8. رجبی گفت:

    سلام و خسته نباشید
    برای صادرات پرتقال از چه نوع کارتنی استفاده کنیم بهتره ؟

    1. سلام کاربر گرامی.. می تونید از کارتن های لمینتی استفاده کنید که کیفیت لازم را برای بسته بندی های صادراتی دارد و از محصول شما به بهترین نحوه محافظت میکند

  9. علی گفت:

    سلام کارتن لمینتی برای چه محصولاتی استفاده میشه؟

    1. سلام.. کارتن های لمینتی برای بسته بندی انواع محصولات استفاده میشود. زیبایی و جذابیت خاص خود را دارد و همین امر هم باعث جذب مشتری های زیادی شده و در بحث صادرات بیشتر از کارتن های لمینتی استفاده می شود

  10. jafarii گفت:

    میخاستم بدونم از کارتن لمینتی برای صادرات پسته هم میشه استفاده کرد؟

    1. سلام دوست عزیز.. بله کارتن لمینتی کیفیت لازم را برای بسته بندی و صادرات پسته و انواع محصولات را دارد

  11. khorsand گفت:

    تولید کارتن برای طالبی هم دارید؟

  12. almasii گفت:

    برای تولید کارتن بسته بندی میوه از کارتن چند لایه استفاده میکنید؟

    1. سلام.. بنا به سلیقه و نظر شما از کارتن های ۳ لایه و ۵ لایه استفاده میکنیم

  13. shojaee گفت:

    قیمت کارتن های دایکاتی چنده؟

    1. سلام.. میتونید با مراجعه به قسمت استعلام قیمت از قیمت روز کارتن های دایکاتی اطلاع پیدا کنید

  14. ghorbaniyan گفت:

    برای تولید کارتن بسته بندی ظروف شیشه ای از چه مدل کارتنی استفاده میکنید؟

    1. سلام کاربر محترم.. از کارتن های لمینتی، ۳ لایه و ۵ لایه که انتخاب هر کدام به درخواست شما انجام می شود

  15. مهرداد شکوری گفت:

    سلام و خداقوت
    تولید انواع کارتن در هر ابعاد و طرحی که بخایید دارید؟من دو نمونه طرح کارتن برای زعفران صارداتی دارم میتونید برام بزنید؟

  16. مهرآرا گفت:

    سلام.میشه بگید از کارتن های لمینتی بیشتر برای چه نوع بسته بندی های استفاده میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *