دسته بندی نشده

شغل کارتن سازی

شغل کارتن سازی

شغل کارتن سازی یا جعبه سازی یکی از شغل هایی است که با موفقیت در آن می توانید به درامد خوبی برسید. درامد شغل کارتن سازی بستگی به مهارت و تخصص شما در این حرفه دارد. در این نوشته تصمیم داریم تا با ارائه اطلاعات کاملی در مورد معایب، مزایا، درامد، بازار کار و …. مربوط به این حرفه به سوال شغل کارتن سازی چیست؟ پاسخ دهیم.

بنابراین در صورتی که شما هم در فکر راه اندازی این کسب و کار هستید و به اطلاعاتی در مورد شغل کارتون سازی نیاز دارید، پیشنهاد می کنیم این نوشته را تا انتها مطالعه نمایید.

شغل کارتن سازی چگونه است؟

شغل کارتن سازی چگونه است؟

کارتن سازی یکی از حرفه های رو به رشد است و مشغول شدن در این حرفه فرصت مناسبی را برای افرادی که در فکر راه اندازی کسب و کار شخصی هستند فراهم کرده است. البته بدیهی است که تأسیس و تشکیل یک کارخانه کارتن سازی نیاز به سرمایه اولیه، تخصص، مهارت، به کارگیری نیروی کار با تجربه و … دارد.

از آن جایی که فرایند تولید کارتن بسته بندی دارای روش و مراحل خاصی است، شما نیاز دارید تا برای وارد شدن به بازار کار کارتن سازی در این زمینه آموزش دیده و تخصص و مهارت های مورد نیاز را به دست آورید. برای موفقیت در این حرفه علاوه بر آشنایی کامل با شیوه های مدرن و نوین طراحی کارتن و تولید کارتن باید با دستگاه های مورد نیاز برای تشکیل خط تولید کارتن سازی و مراحل مهم در راه اندازی کارخانه کارتن سازی نیز آشنا شوید.

بازار کار کارتن سازی

بازار کار کارتن سازی

این روزها اهمیت زیادی به صنعت بسته بندی داده می شود و به همین دلیل هم بازار کار کارتن سازی رشد چشمگیری داشته است. استفاده از کارتن در صنایع زیادی برای بسته بندی های مختلف رو به افزایش است.

درست است که بازار کار این رشته رو به رشد است اما باید به یاد داشته باشید که همین امر سبب رقابتی شدن این بازار نیز شده است. در بازار رقابتی تنها در صورتی موفق به جذب مشتری خواهید شد که کاملا حرفه ای باشید. بنابراین برای دیده شدن در شغل کارتن سازی در ایران باید تولید کارتن با کیفیت و استاندارد را هدف شغلی خود قرار دهید.

برای دریافت سفارش کارتن از مشتریان باید در ابتدا بازاریابی قوی و حرفه ای داشته باشید. مشتریان بعد از خرید کارتن بسته بندی از شما در صورتی که از کیفیت محصول شما و همچنین از قیمت کارتن بسته بندی رضایت داشته باشند برای سفارش های بعدی نیز به شما مراجعه می کنند و به سایر افراد و هم صنفان خود نیز شما را به عنوان تولید کننده کارتن با کیفیت و یا بهترین کارتن سازی معرفی خواهند کرد.

درامد شغل کارتن سازی

درامد شغل کارتن سازی

همان طور که اشاره کردیم استفاده از جعبه و کارتن بسته بندی در صنایع مختلف بسیار زیاد شده است. این روزهای تقریبا برای بسته بندی همه چیز مانند بسته بندی میوه خشک، بسته بندی چای، بسته بندی خشکبار، بسته بندی لوازم جانبی موبایل، دارو، لوازم خانگی، لوازم آرایشی و … از انواع کارتن ها مانند کارتن سینگل فیس، کارتن سفید، کارتن قهوه ای، کارتن دایکاتی، کارتن 7 لا، کارتن لمینتی و … استفاده می شود.

با توجه به این توضیحات متوجه می شوید که در صورت موفق شدن در این زمینه، درامد شغل کارتن سازی خوب است. کارخانه ها و تولیدی های زیادی برای بسته بندی محصولات خود به شما سفارش کارتن بسته بندی می دهند. هرچند قیمت کارتن بسته بندی طوری است که برای مشتریان مقرون به صرفه می باشد اما از آن جایی که تهیه مواد اولیه و فرایند تولید برای تولیدی کارتن کم هزینه تمام می شود و میزان سفارش نیز بسیار بالا است، تولید کارتن شغل پر درامدی به حساب می آید. برخی از عمده ترین سفارشاتی که در شغل کارتون سازی دریافت می شود عبارتند از :

شغل کارتن سازی چقدر سرمایه میخواد؟

شغل کارتن سازی چقدر سرمایه میخواد؟

راه اندازی شغل کارتن سازی در ایران مانند تمام حوزه های دیگر تحت تأثیر نوسانات بازار ارز و قیمت دلار در بازار قرار می گیرد. زیرا شما برای شروع کار خود نیاز به تهیه دستگاه های مخصوص این کار را دارید. با این حال شما برای موفق شدن در شغل کارتون سازی علاوه بر سرمایه به مهارت و تجربه نیاز دارید و پیشنهاد می شود که بیشتر تمرکز خود را روی کسب مهارت قرار دهید زیرا کیفیت در این شغل حرف اول را برای جذب مشتری می زند.

در صورتی که سرمایه شما کم است می توانید برای شروع کار به جای یک کارخانه بزرگ، یک تولیدی کوچک تأسیس کنید. به یاد داشته باشید اگر علاوه بر تولید در زمینه طراحی و چاپ کارتن نیز تخصص لازم را به دست آورید زودتر می توانید به سود دهی مورد نظر خود برسید.

به هر حال شما برای شروع کار خود نیاز به تعدادی دستگاه کارتن سازی دارید. بنابراین اگر سوال شغل کارتن سازی چقدر سرمایه میخواد؟ برایتان مطرح است بهتر است قبل از شروع کار با انواع دستگاه های موجود در این رشته آشنا شوید و با توجه به سطح کار خود مناسب ترین و مقرون به صرفه ترین دستگاه ها را برای شروع تهیه کنید. البته شما می توانید برای شروع کار خود از دستگاه های دست دوم نیز استفاده کنید.

هرچند طبق توضیحاتی که دادیم و با توجه به انبوه سفارشاتی که در زمینه بسته بندی وجود دارد، شغل کارتن سازی در ایران از جمله حرفه های پر دارمد به حساب می آید اما بهتر است در شروع کار خود ریسک زیادی نکنید و تنها دستگاه های ضروری را تهیه کنید. با پیشرفت کسب و کارتان و اطمینان از ماندگاری در این حرفه می توانید تولیدی خود را به کارخانه گسترش داده و دستگاه های پیشرفته تری را تهیه نمایید. گلبرگ باکس نیز یک شرکت کارتن سازی در کرج است که می توانید سفارشات خود را به آن ارائه کنید.

ضروری ترین دستگاه ها برای شغل کارتن سازی چیست؟ برخی از مهم ترین دستگاه هایی که برای این کسب و کار مورد نیاز است عبارتند از دستگاه برش کارتن، دستگاه چاک زن، دایکات پینگ پنگی، دستگاه لمینت ساز، تسمه کش، لب چسب، منگنه زن، چاپ فلکسو و …

معایب شغل کارتن سازی

معایب شغل کارتن سازی

ورود به حرفه کارتن سازی نیز مانند تمامی حرفه های دیگر معایب و مزایای خاص خود را دارد. تا اینجا بیشتر به مزایای این شغل اشاره کردیم و حالا می خواهیم معایب شغل کارتن سازی را بیان و بررسی کنیم.

همان طور که اشاره کردیم گسترش توجه به اهمیت بسته بندی در فروش و بازاریابی محصولات سبب شده است تا بازار تولید و فروش کارتن به شدت رقابتی شود. همین رقابتی بودن بازار می تواند یکی از معایب این شغل به حساب آید. زیرا شما فرصتی برای اشتباه و آزمون و خطا نخواهید داشت. شما باید بتوانید کیفیت محصولات خود را به مشتری ثابت کرده و نظر او را به خود جلب کنید در غیر این صورت تمامی سفارش ها به کارخانه های رقیب که توانسته اند کیفیت محصولات خود را ضمانت کنند می رسد.

موضوع دیگری که شاید بتواند در زمینه معایب شغل کارتن سازی به آن اشاره کرد این است که شما برای این شروع این کار به طور همزمان به سرمایه و تخصص نیاز دارید. تخصص و سرمایه هیچ کدام به تنهایی نمی توانند سبب موفقیت شما در این زمینه شوند.

جمع بندی

در این نوشته به سوالاتی مانند شغل کارتن سازی چگونه است؟ و شغل کارتن سازی چقدر سرمایه میخواد؟ پاسخ دادیم. شما می توانید با توجه به این اطلاعات برای ورود به این کسب و کار تصمیم بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)
بازگشت به لیست

۲ دیدگاه در “شغل کارتن سازی

  1. صدرنیا گفت:

    سلام آیا برای شروع حتماااا باید محیط بزرگ و تعداد دستگاه بالا باشد؟؟ من میخام شروع کنم ولی بودجه بالایی ندارم میخام بدونم با ی کارگاه کوچیک و چند دستگاه برای شروع خوبه؟؟؟؟

    1. سلام. بله حتی با کارگاه کوچک هم میشه شروع به کار کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *